Moderators: Memmem, Moderafo's
ajl schreef:Ik denk juist dat de bmi een prima maatstaf is en een kledingmaat juist helemaal niet. Het bmi gaat juist om de verhouding lengte en gewicht. En niet iedereen heeft zware botten, vertraagde schildklier etcf. Het merendeel van de mensen met overgewicht is te zwaar door te veel en ongezond te eten. Ik weet ook wel waar mijn pijnpunt ligt qua afvallen. Gewoon mijn hand niet meer in de dropjespot op mijn werk stoppen![]()
Ik begreep juist van een arts dat met name de mensen met een bmi tussen de 25-30 in de gaten gehouden moeten worden. In onze huidige maatschappij wordt dat niet meer als overgewicht gezien, terwijl deze mensen wel overgewicht hebben en hierdoor risico's lopen op dm, vaatproblemen etc. De normen van wat overgewicht is, zijn ook vervaagd, omdat er zo veel mensen met overgewicht zijn. Helemaal boven de 40 jaar heeft het merendeel van de mensen overgewicht. Juist omdat heel veel mensen te zwaar zijn, wordt dat niet meer als overgewicht bestempeld. Mijn bmi is op dit moment 23 en ik draag maat 38-40. Op zich prima binnen de marge en heb ik geen overgewicht. Ik zie alleen aan mijn eigen lichaam dat ik dikker ben dan ik zou moeten zijn. Ik wil er daarom ook nog wel een paar kilo af hebben. Niet door te hongeren, maar door gezond te eten en te sporten. Al staat dat sporten momenteel door verschillende operaties op een lager pitje.
essieee schreef:Wb Hardlopen....Toen de eerste 25 eraf waren ben ik gaan hardlopen. Wel eerst naar een echte hardloopzaak gegaan om schoenen aan te laten meten....Daardoor nooit last gehad van knieen en gewrichten. Het is even een investering.....
En...rustig opbouwen!
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten