Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mona » 16 okt 2013 10:52

liefie schreef:Ben morgen 3 weken bezig en 7.2 kg is er al af

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Wat knap!!!! Hoe heb je dat gedaan?????
Ik heb over het zelfde gewicht 17 weken gedaan..............
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 okt 2013 11:20

hier is er na 8 dagen ruim 5 kilo af :shock:

maar goed ik weet nu al dat het niet zo snel blijft gaan... (Dat is maar goed ook :wink: )

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 okt 2013 19:16

schelpje3 schreef:Lekker hoor. Een kruimig aardappeltje met een schepje magere jus.

Een culinair hoogstandje, die gereformeerde keuken! :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 19:26

Ik moet je zeggen, als je een paar dagen in omgekeerde toestand boven een wc pot hebt gehangen, en je enigszins in staat bent om wat vaster voedsel tot je te nemen, je toch een gekookt aardappeltje met sla of appelmoes kiest. En wraps, pittige rijst of pasta's verre van je schuift. :-&

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 dec 2013 11:01

Volgens mij slankt er deze maand niemand meer af..... zo te zien aan het aantal postings... :wink:
Gaan jullie door met lijnen of beetje balansen... Ik kies voor het laatste.. .sinds begin september is de stand -10.6 kg......

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2013 12:50

Nou hier gaat het nog steeds goed, blijf op gewicht. Ook met pepernoten en pure chocolade.
Ik eet al een geruime tijd anders en taal niet naar pepernoten/chips/frisdrank etc. Brood eet ik echt vele male minder en amper dierlijk zuivel (nog wel af en toe geitenyoghurt/kwark).

Ik merk wel dat het sporten/bewegen nu minder is omdat het kouder is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 dec 2013 12:55

Evelien schreef:Nou hier gaat het nog steeds goed, blijf op gewicht. Ook met pepernoten en pure chocolade.
Ik eet al een geruime tijd anders en taal niet naar pepernoten/chips/frisdrank etc. Brood eet ik echt vele male minder en amper dierlijk zuivel (nog wel af en toe geitenyoghurt/kwark).

Ik merk wel dat het sporten/bewegen nu minder is omdat het kouder is.

Geitenkaas, melk en yoghurt is beter verteerbaar he, heb ik begrepen?
Ik vind af en toe een plakje kaas wel lekker, maar ruil het niet graag in voor de "gewone" kaas en boerenmelk.
(Ik drink maar één beker per dag, bij de lunch)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2013 20:33

Klopt, maar ik mis het niet. :wink:
Hier drinken ze rauwe geitenmelk en eten ze jonge geitenkaas.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 dec 2013 22:16

Ik zit nu op -18,6. Ik val nog steeds af, hoewel ik eigenlijk niet meer zo mn best doe. Ik kan veel minder op, minder behoefte aan snoepen, helemaal minder behoefte aan eten. Wel erg blij mee!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 15:00

mohamed schreef:Ja, niet omdat ik het niet meer lust, integendeel zelfs, maar ik wil een tijdje geen tarwe eten om te kijken of ik dan ook een paar kilo er afkrijg. Ik las namelijk op internet dat er mensen waren die daar baat bij hadden en het is zowat het enige dieet wat ik nog niet geprobeerd heb. Weet niet of ik het je verteld heb, maar ik heb jarenlang drie maal een uur per week hardgelopen om af te vallen. Het eetpatroon liet ik ongewijzigd, omdat ik dacht dat pasta's uitsluitend goed voor me waren en vet eten zoals patat en snoepen doe ik niet. Logischerwijs zou ik daardoor gewicht moeten verliezen, omdat ik meer verbrandde, maar het tegendeel was waar!! Ik groeide 5 kilo en had gespierde benen onder een dikke buik. :lol:

Nu kan ik er om lachen, maar toen absoluut niet, ik was verslagen en heb mijn loopschoenen na zeven jaar aan de wilgen gehangen.

Kortom, nu eens over deze boeg en dan maar zien of de kilo's er eindelijk af willen gaan.

schelpje3 schreef:Ik denk dat die pasta het probleem niet is, maar de saus erbij en de wijntjes.
Alcohol zijn zgn lege kcal.
En pasta afwegen, 75 gram per persoon is voldoende.
Ik mikte altijd zo maar wat in de pan, 3/4 pak, maar er bleef altijd over, of mijn man maakte het op.
Nu weeg ik het af, ook de rijst en het is precies op.
Volkorenpasta's geven je heel lang een verzadigd gevoel en je kunt er prima op hardlopen.
Beter dan op wijntjes :mrgreen:

Ook dat pad heb ik bewandeld en bovendien eet ik de pasta's altijd op Italiaanse wijze dus met weinig saus, gemaakt van echte groenten en een beetje gehakt. Nee, de tarwe uit mijn dieet weren is een pad wat ik nu eens ga bewandelen en ik zal hier wel posten of het effect heeft of niet.

Rode wijn laten staan is een optie die ik serieus overweeg, mede omdat het migraine schijnt te triggeren. Echter vervang ik hem dan wel met witte en incasseer die paar ponden. Een dieet waar ik mezelf keer op keer bij moet verloochenen werkt voor mij gewoon niet. Dan moet ik het doen omdat ik diëten zo leuk vind, want na een jaar zit het er weer aan zodra ik weer lekker eet.

Wat ik zelden tot nooit eet is rijst, maar sinds kort heb ik het leren eten en vind het nagenoeg net zo lekker als pasta. Ik redeneer zo: als ik mijn eetpatroon zo radicaal omgooi dat ik van een italiaan in een chinees verander moet ik wel afslanken. Het moet!!! ](*,)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 dec 2013 15:05

wat een gedoe.. hopelijk helpt dat voor je...

Ik probeer af en toe een dag heel veel water te drinken, maar moet halverwege afhaken van de hoofdpijn... terwijl je overal op internet leest dat je van weinig water hoofdpijn krijgt..

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 15:06

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 15:12

pol schreef:wat een gedoe.. hopelijk helpt dat voor je...

Ik probeer af en toe een dag heel veel water te drinken, maar moet halverwege afhaken van de hoofdpijn... terwijl je overal op internet leest dat je van weinig water hoofdpijn krijgt..

Te veel water is niet goed voor je, dan maken je nieren overuren. Drink gewoon water i.p.v. fris, dan drink je genoeg en koffie zit ook water in.

Ja het afvallen is voor mij zeer lastig, zelfs zeven jaar lang regelmatig hardlopen hielp niet, wat me zo nijdig maakte dat ik gestopt ben.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 dec 2013 16:03

Maar je bent toch niet ineens helemaal gestopt met bewegen/sporten?
Want dat zal toch ook geen positief effect hebben lijkt me,

En heb je al eens met een dietist of iets dergelijks naar je eetpatroon gekeken?

En ben je wel echt te zwaar, misschien is die vijf kilo erbij gewoon je postuur?( en ben je al jaren stabiel dat gewicht, of is het echt teveel? )

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 16:30

Ik ben niet extreem dik maar ik wil er gewoon een paar kilo af hebben. Geheel gestopt met bewegen ben ik evenmin want ik heb geen auto en ga altijd met de fiets.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”