Veel te vaak in praktijk gebracht

Moderators: Memmem, Moderafo's
mona schreef:Nu hoorde ik zaterdag van een vriendin dat je 6 eetmomenten op een dag moet hebben. Je drie maaltijden, en daar tussendoor 3 stuks fruit. Het beste is om er ongeveer 2enhalf uur tussen te hebben, dit om je verbranding aan de gang te houden. Door honger te hebben kan je lichaam in de spaarstand gaan, en daardoor kan je juist niet afvallen. Wie heeft hier ook wel eens van gehoord?
pol schreef:Hier is de strijd ook begonnen.... maar ja.. s avonds snaaitrek en manlief is als een panlat en die gaat aan de chips en cola en ik volgde braafjes zijn voorbeeld.
Maar heb de cola ingeruild voor de crystal clear en de chips naar het weekend verbannen. Als we friet eten, mik ik eerst mijn bord vol sla en dan kan er weer wat minder friet bij....![]()
Ben nu 3 weken bezig en ik ben hiermee al 2.5 kilo afgevallen.....Hopelijk blijft het zo doorgaan!!!!
Ja dit kan ik me voorstellen. Ik ben dol op aardappelen, maar 'droog' vind ik ze een stuk minder lekker...refo schreef:De dik- en volmakers zitten meestal om de pieper heen (saus, jus etc), vandaar zijn nogal slechte naam.
Verder snap ik niet goed dat mensen geen maat in eten kunnen houden.
Als je wil afvallen moet je gewoon minder eten.
meribel schreef:Ik ben geen dietist, en heb er geen verstand van maar van drie of vier boterhammen op de hele dag?
Maar ik weet niet wat voor werk je doet, fysiek of kantoorwerk en of je veel sport bijv.
refo schreef:Ik zou de zoetjes en de light-zooi bannen.
Verder snap ik niet goed dat mensen geen maat in eten kunnen houden.
Als je wil afvallen moet je gewoon minder eten.
Je halveert hoeveelheden van je ontbijt, je lunch en je avondeten en tussendoor eet je niets.
Je drinkt alleen koffie, thee of water.
Dat is toch zo ingewikkeld niet?
Ik had vanmorgen om 11 uur mijn trommeltje leeg. Ik was om half zes al op. At this very moment (14:50 uur) zit ik een beetje te rammelen van de trek. Maar er is hier helemaal niets te eten te vinden. Maar dat geeft toch niets? Je hoeft ieder trekgevoel toch niet meteen met voedsel te stillen?
(Langzaam eten schijnt ook te helpen. Na een kwartier of zo verdwijnt het hongergevoel. Schrok dus niet en zorg dat je in dat kwartier nog niet volgepropt bent)
En wie fysiek zwaar werk doet moet uiteraard zorgen voor genoeg brandstof, maar genoeg is het al heel snel voor een mens.
pannenkoek schreef:
Ik ben een eenvoudige huisvrouw. We hebben een boerderij, een groot huis, en een grote tuin. Ik ben blij als ik 's avonds zit..... 3 dagen werk ik standaard op het bedrijf, zo'n 12 uur per wk. En in de drukke tijden lopen mijn dagen van 7.00 tot 22.00
Ik bak zelf brood. Mijn broden wegen 1350 gram, die uit de winkel 800 gram. Mijn boterhammen zijn 1,5 of 2x zo groot. Met 2 heb ik wel voldoende op. De één is ook dikker gesneden dan de ander. Als ik er meer volkoren meel in gooi dan bloem worden de boterhammen voedzamer.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten