verschillend op seksueel gebied

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lief123
Verkenner
Verkenner

verschillend op seksueel gebied

Berichtdoor Lief123 » 09 jan 2026 14:09

Beste lezers,

Wij zijn een jong getrouwd stel (beide 25) met een dochter van 9 maanden oud. Momenteel lopen wij ergens tegen aan wat ons intimiteit wat belemmerd. Wij hopen dat hier iemand wat in herkent of iemand goed advies heeft. Buiten dit praten wij er heel veel over en zijn er naar elkaar heel open en eerlijk over wat uiteraard heel belangrijk is.

Om er maar mee te beginnen... wij zijn op seksueel gebied best wel verschillend. Zelf hou ik meer van ´standaard` seks en mijn man houd meer van de dominante seks waarbij een vrouw dominant is, dat ben ik alleen niet van nature. Zelf sta ik er wel voor open (tot op zekere hoogte) en hebben we het weleens gedaan maar beide voelen we dan aan dat het meer doen alsof is dan het oprecht is. Mijn man dacht dat het gevoel vanzelf wel minder zou worden, maar helaas gebeurt dat niet en daar zitten we beide heel erg mee. We zitten nu op een punt dat we niet goed weten hoe we dit op moeten lossen en dat we wat afstand voelen naar elkaar toe (niet op het gebied van liefde want dat zit verder heel goed). Ik heb gedacht aan professionele hulp maar begrijp ook dat het voor hem heel kwetsbaar is en dat nog liever niet heeft. Zelf struggle ik er ook heel erg mee met wat daarin Bijbels is en kan daarin ook geen duidelijkheid over vinden (statenvertaling).

Als iemand goeie serieuze tips heeft dan horen we dat heel graag!

Terug naar “Relaties”