Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2013 10:52

Ja zie je wel, ook een tevreden M iele-klant.
Mijn schoonzus heeft er ook eentje (volgens mij 15 jaar ong) maar zij ziet wel dat hij niet echt zuinig in gebruik is. Dat zijn die oudere machines gewoon niet.
De laatste nieuwe gebruiken heel weinig water en stroom. Ik heb bijv. een dubbele glasruit, dat isoleert.
Maar dat kun je natuurlijk tegen elkaar wegstrepen, jij verbruikt meer stroom, maar hebt niet die aanschafkosten die ik dan wel had.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 21 mei 2013 11:04

Idd een miele! Wij zijn ook heel tevreden miele-gebruikers. De aanschaf kost wat, maar die van ons hebben we 5 jaar, erg zuinig en nooit problemen. Hij wast heel schoon. Na ellende met een vorige machine (whirlpool) ga ik alleen nog maar voor Miele!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2013 11:08

meribel schreef:ik heb een miele van 10 jr ( ook met 10 jr garantie ) , ik had de monteur laatst ( was een steentje in de leiding gekomen ) en die zij dat hij pas op 1/3e van zijn levensduur zat. Hij zei dat andere apparaten ong. 10 jr worden, maar een miele moet zeker de 30 jaar kunnen halen.

Ik ben benieuwd, mijn schoonouders hebben een miele die 25 jr is en prima is, en ik ken nog iemand die een miele heeft die al 25 jr oud is dus het kan waarschijnlijk wel.

@Ajl, ik zou gewoon een bosch bellen voor advies, vragen hoeveel de voorrij kosten zijn en ook of je er zelf wat aan kan doen. Ze hebben vast één of andere helpdesk toch wel daar?

het ligt bij miele niet aan het jaar maar aan de hoeveelheid wassen, zo zijn ze bij mijn ouders door veelvuldig wassen sneller af dan bij mij. hier ook een miele, zeer tevreden.! mn vriendin heeft gekozen voor een goedkopere.wasmachine en ze krijgt de kleding niet schoon op die temp van 40 graden, terwijl hier alles schoon wordt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 mei 2013 13:18

Ik weet dat mijn ouders vroeger thuis ook altijd Miele hadden en daar heel tevreden over waren. Ik heb tot een paar maanden geleden ook een 2e hands Miele gehad, ging ook prima, maar pas was 'ie toch echt op.
Ik heb toen hier een Whirlpool gekocht, en ben er tot nu toe erg tevreden over, dus hopelijk blijft het goed gaan.

7 jaar vind ik nog redelijk kort voor een wasmachine, dan zou die het toch nog wel moeten doen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 mei 2013 13:20

Wij hebben pas ook een andere, maar die wasmachinezaak zei dat de mieles ook niet zo lang meer meegaan als vroeger, zoals 30 jaar....
we hebben nu trouwens een electrolux van 9 kilo.. Super!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mei 2013 16:15

Zou goed kunnen dat ook de Mieles tegenwoordig minder lang meegaan. Ik las pas (toen onze stofzuiger het begaf) over de motoren die ze tegenwoordig gebruiken, dat die minder lang meegaan dan die van vroeger en dat dat bewust is - omdat ze anders te weinig apparaten verkopen... tja...

Ik zou ook even contact opnemen met Bosch, ajl.
Wij hebben trouwens ook iets geks met de wasmachine (eigen merk van failliete It's, dus da's lastig terugbellen...): die centrifugeert niet goed meer bij koudere wasjes (30/40 graden), maar nog wel bij 60/90-graden-wassen. Daarom laat ik 'm bij koudere wasjes nu maar apart na-centrifugeren, maar ideaal is dat natuurlijk niet. Toevallig herkenbaar voor iemand?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mei 2013 16:23

Ik neem nooit contact met de fabriek o.i.d. op voor witgoedapparaten, altijd een witgoedzaak een dorp verder, ik betaal geen voorrijkosten, en voor een prikkie maken ze alles weer. Dat is volgens mij echt veel goedkoper. Wij hebben bijna 6 jaar een Indesit, de goedkoopste die de winkel op dat moment had (we kwamen na een paar dagen getrouwd te zijn er achter dat we nog helemaal geen wasmachine hadden, en tja, een huis kopen en inrichten en een bruiloft had er wel voor gezorgd dat we weinig spaarcentjes over hadden ;) ). Maar het ding doet het dus al 5,5 jaar perfect. Een hoge energie of water rekening hebben we ook niet, dus hij zal best zuinig zijn. Alleen een keer een verstopping, maar voor een tientje is de witgoedman hem wezen maken. Ik hoef dus echt geen dure wasmachine, heb ik wel ontdekt.

Onze afwasmachine is een ander verhaal. Wat een naar ding, een Whirlpool, nooit aan beginnen. Nu hadden we op dat moment ook geen geld voor dure inbouwapparatuur, dus was dit gewoon een goeie optie toen we de keuken kochten, maar hij is pas voor de 3e keer gemaakt, inclusief duur onderdeel. Meteen er na deed ie het weer niet. Nu blijkt er een pomp ofzo kapot te zijn, kosten: 270 euro excl erin zetten. Dat wordt dus een nieuwe vaatwasser helaas.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mei 2013 16:24

LeChat schreef:Zou goed kunnen dat ook de Mieles tegenwoordig minder lang meegaan. Ik las pas (toen onze stofzuiger het begaf) over de motoren die ze tegenwoordig gebruiken, dat die minder lang meegaan dan die van vroeger en dat dat bewust is - omdat ze anders te weinig apparaten verkopen... tja...

Ik zou ook even contact opnemen met Bosch, ajl.
Wij hebben trouwens ook iets geks met de wasmachine (eigen merk van failliete It's, dus da's lastig terugbellen...): die centrifugeert niet goed meer bij koudere wasjes (30/40 graden), maar nog wel bij 60/90-graden-wassen. Daarom laat ik 'm bij koudere wasjes nu maar apart na-centrifugeren, maar ideaal is dat natuurlijk niet. Toevallig herkenbaar voor iemand?

Wat grappig, dat zou toch niks met de temp te maken moeten hebben :-k

Ik hoorde op de radio dat je nu bij aankoop van een M iele wasmachine, een stofzuiger kado krijgt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 22 mei 2013 16:35

Wat elektrische apparaten betreft zijn wij slechte kopers.
Alles gaat hier heel lang mee. In 19 jaar tijd:
Koffiezet ap. van Philips 19 jr (dagelijks 3x in gebruik)
Waterkoker Philips 20 jr (dagelijks 3x in gebruik)
Wasmachine Miels 19 jr ( met vaak spijkerbroeken en overals. Gezin met 6 pers)
2e strijkbout
3e stofzuiger
droger is 14 jr oud.
afwasmachine was ook 12 jr oud, maar we zijn verhuisd en hebben nu en inbouw.
Zo heb ik dus net een ander koffiezet ap. Maar ik heb nog mijn eerste water koker en wasmachine.
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 22 mei 2013 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 22 mei 2013 20:46

Ik ben een veel-verbruiker!
In de ruim dertien jaar huwelijk:
-tweede wasmachine
-derde stofzuiger
-vierde koffiezetapparaat
-tweede waterkoker
-zoveelste strijkbout
-vaatwasser ging na vier jaar kapot, hebben we niet laten repareren of vervangen
- m'n eerste droger doet het gelukkig nog wel!
Geen idee hoe het komt. Volgens mij gewoon domme pech. Wasmachine bijvoorbeeld, we hadden een AEG. Na zes jaar ging de printplaat (geloof ik, in ieder geval iets in de elektronica) kapot. Repareren kon wel, maar was heel duur.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mei 2013 20:51

cornelia77 schreef:Ik ben een veel-verbruiker!
-tweede wasmachine
-derde stofzuiger
-tweede waterkoker
-zoveelste strijkbout
-vaatwasser ging na vier jaar kapot, hebben we niet laten repareren of vervangen
Geen idee hoe het komt. Volgens mij gewoon domme pech. Wasmachine bijvoorbeeld, we hadden een AEG. Na zes jaar ging de printplaat (geloof ik, in ieder geval iets in de elektronica) kapot. Repareren kon wel, maar was heel duur.

Kijk door zulke mensen blijft de economie draaiende 8)
maar wel naar voor je
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mei 2013 21:57

cornelia77 schreef:Ik ben een veel-verbruiker!
-tweede wasmachine
-derde stofzuiger
-tweede waterkoker
-zoveelste strijkbout

De strijkijzers kan ik inmiddels niet meer tellen, ik geloof dat mijn record op 2 jaar staat. :-&
Eén keer laten stuiteren, daar kan hij niet tegen, maar de rest hield er gewoon spontaan mee op, begon te lekken, werd niet meer heet.
Daarentegen heeft mijn eerste droger het 14 jaar gedaan en deze staat ook al weer 11 jaar te draaien.
Sinds kort heb ik een D yson stofzuiger, helemaal top.
Alleen de katten vinden deze stofzuiger helemaal niks :mrgreen:

asm

Berichtdoor asm » 22 mei 2013 22:32

die centrifugeert niet goed meer bij koudere wasjes (30/40 graden), maar nog wel bij 60/90-graden-wassen. Daarom laat ik 'm bij koudere wasjes nu maar apart na-centrifugeren, maar ideaal is dat natuurlijk niet. Toevallig herkenbaar voor iemand?[/quote]

ja, herkenbaar, hier gehad met mijn machine van bijna 2 jaar! Heel simpel, maar had er zelf ook niet aangedacht: pluizenzeefje en afvoerslangetje even reinigen! En klachten weg! Hoop dat t jou ook helpt!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2013 15:35

ja, herkenbaar, hier gehad met mijn machine van bijna 2 jaar! Heel simpel, maar had er zelf ook niet aangedacht: pluizenzeefje en afvoerslangetje even reinigen! En klachten weg! Hoop dat t jou ook helpt!

Bedankt voor het meedenken. Dat reinigen heb ik echter een tijdje terug al gedaan, maar hier had het helaas geen resultaat.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 29 mei 2013 08:49

Wie weet waardoor er zwarte vlekjes/streepjes op de was kunnen ontstaan?
Het is me vorige week voor het eerst opgevallen, m'n man z'n nieuwe witte polo kwam eruit met een grijs/zwarte streep uit de wasmachine, vlekverwijderaar erop gesmeerd en met de volgende witte was weer mee laten draaien, toen was de vlek wel uit de polo, maar nu zat mijn eigen shirt en een ander shirt van hem onder de vlekjes...M'n dekbedhoes schijnt wel schoon uit de machine gekomen te zijn...
Ik denk dat de andere was ook wel vlekjes heeft, maar daar vallen ze minder op (spijkerkleding, handdoeken, etc.)
Ik heb het filter al schoongemaakt, die was niet overdreven vies ofzo, rubbers zijn schoon, trommel lijkt schoon...

Terug naar “Relaties”