Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2026 21:08
Ik had een wat langere reactie willen plaatsen, maar die is door een netwerkfout verdwenen, dus even in het kort.
Een belangrijk aspect en iets dat je zelf in de hand hebt, is dat je iemand wilt zijn die anderen uberhaupt willen daten. Het is triest, maar mijn partner destijds was onder de indruk dat ik in mijn eigen, opgeruimde appartment woonde, mijn eigen was deed en zelf kon koken. Als je nog niet kunt koken, leer dat dan. Hoeft niks ingewikkelds te zijn: aardappelen-vlees-groente of lasagne uit een pakje is goed genoeg om mee te beginnen.
Verder wil je ook aandachtig zijn, natuurlijk, dus wees oprecht nieuwsgierig naar de anders standpunten, meningen, hobby's, etc, zelfs als het de jouwe niet zouden zijn. Neem de ander altijd serieus en behandel ze met respect, want als dat tijdens het daten al moeite kost, dan is een relatie bij voorbaat kansloos.
Een relatie is een geweldige kans om het leven door de ogen van de andere te leren zien, dus sta daar voor open. Dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn, zijn dat voor de ander wellicht absoluut niet. En dat is soms even slikken; het kan zelfs behoorlijk pijnlijk zijn, maar dat is alleen maar goed. Je kunt geen relatie aangaan en al je overtuigingen intact houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw