Jvslooten schreef:God liet ook bidden. Het is God Die ons Zelf leert te bidden zoals het betaamd. Ja meer nog, de Geest Zelf bid voor ons.
Hier kan ik niks mee hoor
In de bijbel staat Gods wil, dus alleen dan kan je er zeker van zijn dat je naar Gods wil bidt.
En je mag best dingen vragen die niet specifiek in de bijbel staan, alleen weet je dan de uitkomst niet.
Jvslooten schreef:Waarom quote je alweer een halve tekst? Een halve zegen zelfs? Jammer, want je laat het zwaartepunt van de zegen weg op deze manier.
Zo een bekende tekst weet iedereen toch wel

Als ik een hele moet doen dan moet de context er ook bij, en wordt alles veel te lang.
Je kan het zelf ook opzoeken.
Volgens mij is mijn punt zo ook duidelijk, en anders wil ik het best nog toelichten.
Jvslooten schreef:Dus omdat jij mevr. Borst niet in gedachten had zou wat de bijbel zegt over het leven en Gods voorzienigheid niet voor haar gelden? Merkwaardige redenatie.
Merkwaardige conclusie

Ik schreef juist dat ik niet geloof in een vast draaiboek
Die teksten haalde ik aan naar aanleiding van de jouwe:
Onze jaren en maanden zijn bij God bekend; Hij heeft ze geteld, en niet één dag kan de mens daar van afwijken (Job. 14:5). Er sterft dus NIEMAND buiten de wil van de Vader (Mat. 10:29). De gang van de mens wordt door de HEERE bestiert (Spr. 16:9). De weg van een mens is van de HEERE (spr. 20:24), zijn lot wordt vóór dat hij geboren wordt geworpen (Spr. 16:33). Ja, zelfs voordat de ongevormde klomp zich in de baarmoeder vormt, is alles in Zijn boek geschreven (Ps. 139:16). En God is het ook, Die mensen laat opstaan of bijeen verzameld, om te doen naar wat de raad des HEEREN van te voren bepaald heeft, wat geschieden moest (Hand. 4:26-28). Hij bepaald de tijdstippen; Hij stelt koningen af en stelt koningen aan (Dan. 2:21).
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)