Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Lekker simpel ; de standpunten en argumenten zijn bekend - er zijn boekenkasten vol over geschreven.
Wil je dat nog even "overdoen" op deze site ?
???? geen idee wat je bedoelt. Ik ken die boeken niet en ik gaf eenvoudig antwoord op iemand die daar aanleiding toe gaf in zijn post.
Lees even goed terug.
ineke-kitty schreef:
Zoals Wilsophie al zei: droog je tranen maar hoor, want ik zal Gods Woord recht blijven snijden, ook al wordt de hele wereld daar " verdrietig" van.
Uhm.. nul keer?Wilsophie schreef:En kom nu niet aan met de Heilige Geest in de wolk o.i.d. want men kon pas de Heilige Geest ontvangen na de opstanding, hoe vaak is dat nu al niet aangetoond.
In veel gevallen niet nee.Wilsophie schreef:Een babietje is niet wedergeboren en ook niet gelovig.
Van wie niet? Ik mag dat best zeggen hoor, want ik ben heilig in Hem. Ik heb in mijn ´zware kerk´ ook nog nooit horen zeggen dat ik dat niet zou mogen zeggen, en in de gereformeerde belijdenisgeschriften kom ik juist alleen maar tegen dat ik dat juist wél mag zijn, zelfs móét zijn.Wilsophie schreef:Je mag van jezelf als gelovige niet eens zeggen dat je geheiligd bent in Christus.
De protestante/gereformeerde kerk kent geen rangen en standen anders dan het lichaam en het Hoofd. De kerk kent ook geen statuut want dat hebben alleen verenigingen, maar een kerkorde, waarmee invulling word gegeven aan wat de heilige apostel paulus in bijv. 1 Kor 14:40 bevolen heeft.Wilsophie schreef:O ja en de kerk is een organisatie of een instituut en het lichaam van Christus is een organisme. Als er iets over georganiseerd is dan zijn dat de kerken wel met hun kerkenraad en statuten en rangen en standen. Kom op mensen wees eens eerlijk over je eigen club of vereniging of stichting.
De meeste ongetwijfeld voor een deel.. maar volgens mij heeft dat hier niet mee te maken. Beter maar over zwijgen dusWilsophie schreef:Om maar te zwijgen van de chr. gymvereniging of chr.korfbalclub enz... Geloof je nu echt dat zo een club uit wedergeborene christenen bestaat?
Wilsophie schreef:Ik ben misschien te simpel om het gewoon bij de Bijbel te houden.
Je hebt al meerdere keren aangetoond de bijbel met voeten te vertreden.. en daar wordt ik verdrietig van inderdaad.ineke-kitty schreef:Omdat ik met Bijbelse argumenten kom?
Wilsophie schreef:Maar ja daar zullen de Refo's wel boekenkasten vol over hebben, dus wat zal ik me druk erover maken. ben misschien te simpel om het gewoon bij de Bijbel te houden.
Net zei je nog:ineke-kitty schreef:Ik ben van mening, dat, zelfs als een baby sterft Voordat het gedoopt is, naar de Heer gaat.
en:De Bijbel leert dat wie GELOOFT en zich laat dopen, behouden zal worden.
een baby is niet in staat te geloven
Wilsophie schreef:Er zijn evenzo veel misverstanden over Geest, Ziel en Lichaam
als over de hel en de poel des vuurs en het dodenrijk.
Maar ja daar zullen de Refo's wel boekenkasten vol over hebben, dus wat zal ik me druk erover maken.
Ik ben misschien te simpel om het gewoon bij de Bijbel te houden.
ineke-kitty schreef:Rotterdam: "Denken dat je de wijsheid in pacht hebt" is kolder.
Mmmm.... Gods Woord IS Wijsheid, en daar beroep ik me dan maar op.
Jvslooten schreef:Spreekt elkaar een beetje tegen, vind je niet?
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten