Faramir schreef:
Ik heb in dit topic al een grote zaak aangehaald waaruit bleek dat TRIN/Willem Ouweneel/Mattheus van der Steen flink door de mand vielen.
Ja ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat niet iedereen achter hen hoeft te staan. (waaronder ik)
Toets alles...
Lees je eerst eens in in heiligverklaringen. Het is namelijk enkel en alleen God die het wonder verricht. Maar als je het wil weten. Voordat iets tot een wonder wordt verklaart in de katholieke Kerk van vandaag de dag (en al een hele tijd) dan wordt daar jaren van onderzoek aan geweid, onderzoek waar ook de seculiere wetenschap bij wordt betrokken.
Hoe kan je onderzoek doen als iemand al dood is?
Of enkele gevallen zelfs al honderden jaren.
Ja, God doet het wonder, kennelijk alleen in de rk.
Als ik de bijbel lees, de dingen doe die het Woord van mij vraagt. Dan doe ik waarschijnlijk toch iets verkeerd?
Omdat ze niet welwillend zijn om daadwerkelijk wonderen serieus met gebruikmaking van de wetenschap te onderzoeken.
Als God mij iemand zou laat genezen in Zijn naam zou ik altijd zeggen dat ze naar de dokter moeten gaan om het te controleren. Waarom zou ik alle media erbij halen of wetenschappers? Die geloven het toch niet.
Heb ook vaak gehoord of gelezen van mensen die genezen waren dat de buren dachten dat het tussen de oren zat, zelfs de doktoren zeiden dat.
Nou ze moeten het toch op een of andere manier verklaren om hun naam hoog te houden.
De onderzoeken naar wonderbaarlijke genezingen die als echt verklaard zijn door de katholieke Kerk kan je als onderzoeker/wetenschapper nalezen in de Vaticaanse bibliotheek. Daar zit dus een cruciaal verschil in met het evangelicale wereldje, die houden zaken krampachtig verborgen.
Mooi vooroordeel. Ga zo door.
En als dat al zo is dan? Ik ben daar niet zo krampachtig over. Als iemand het niet wil geloven doet hij/zij dat niet. Simpel. Mijn vriendschappelijke omgang met Mohamed veranderd niet als wij het flink oneens zijn.
Jij en je mede evangelicale goedgelovigen hebben er zo te zien wat meer moeite mee als iemand een wonder in twijfel trekt.
Ik heb geen enkele keer gezegd dat ik er moeite mee had toen je dat gedoe van TRIN aanhaalde.
Dat is toetsen toch?
Mohamed geeft alleen kritiek op mensen waarvan hij denkt dat ze fout zitten, zonder ooit zoiets meegemaakt te hebben. Dat zegt veel
Mocht hij het wel meegemaakt hebben dan spreekt hij over een enkele situatie.
Over de rk hoor ik hem niet klagen.