Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Uhem... staat daar niet wat over in de Bijbel.Mortlach schreef:Ik herschrijf het even: Makers hebben het recht te doen wat ze willen met het Gemaakte.
Mortlach schreef:dus het is Zijn recht om er mee te doen wat Hij wil.
wat zegt de tekst wel?Cicero schreef:De aangehaalde tekst uit Romeinen zegt niet dat de pottenbakker alles kan doen met het vaatwerk wat hij maar wil.
schelpje3 schreef:Vraag je dit vanwege de zondeval?
Marnix schreef:Als God de pro expert meubelmaker is zal hij wel een goede meubelmaker zijn. En zet volgens mij er niet de kettingzaag in. Waarom denk je dat?
Mortlach schreef:
Nee, ik vraag dit omdat ik het argument steeds zie terugkomen maar nog nooit iemand mij heeft kunnen vertellen waarom het opgaat. Daarnaast is 'goed' behoorlijk relatief. Wat 'goed' is voor de een, is kwalijk voor de ander. De koe is kwalijk voor het gras, bijvoorbeeld, maar maakt dat de koe niet goed of slecht.
schelpje3 schreef:Dat argument komt steeds terug omdat God>> de Schepper, volmaakt is en in beginsel alles volmaakt heeft geschapen.
schelpje3 schreef:We weten niet hoe de wereld er uit zag vóór de zondeval. Wie wat at.
En misschien waren er geen bacteriën en virussen.
Anderzijds zijn er juist nuttige bacteriën, heb ik vanmorgen nog op de radio gehoord.
Zonder hen zouden we sterven.
The circle of life is ingewikkeld Mortlach.
En als je er over na gaat denken, waarom zijn er dan parasieten?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 422 gasten