De Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindtijd.
omdat ik het veel interessanter vind om nog wat te leren, dan gelijk te krijgen in mijn ongetwijfeld christelijk gereformeerd geloof, bemerk ik dat ik m.i. bij de kopgroep aangaande Bijbelse toekomst terecht gekomen ben. (daar hoef je in mijn kerk niet zo heel hard voor te gaan hoor)
Voor mij uit zie ik twee mensen lopen, Arno en Emile, welke een 500 pag. dik boek hebben geschreven wat er op het gebied van herkenning van de eindtijd niet om liegt; heel interessant dus!! ‘Wake Up’ heet dat boek.
Omdat iedere boodschap op een A4tje is uit te leggen, lees ik alleen de samenvatting. Daarvan herken ik 80-90 %. Die ook voor mij nieuwe min.10% wil ik hier doorgeven, in de hoop dat jullie het geen monoloog laten blijven, want dan weten jullie wat de moderator daar mee doet.
Begrijp ik het overigens goed dat het open forum het meest genadig gemodereerd wordt?
We weten uit de Bijbel dat onze Heere en Heiland; Jezus Christus beloofd heeft dat Hij terug zal komen zoals Hij opgevaren is. Dan zal Hij hier op aarde vanuit Jeruzalem zijn heerlijk wereldwijde Koninkrijk van gerechtigheid oprichten; het Koninkrijk der hemelen, het Vrederijk !
Voor Hem uit verwachten wij de antichrist in persoon. De geest van de antichrist was al in de tijd van Paulus actief, weten we, maar in persoon moet hij nog geopenbaard worden.
De moslims verwachten ook de messias en noemen hem de Mahdi en de 12e imam. Maar velen onder ons hebben reeds ontdekt dat die Mahdi niet samenvalt met onze Messias, maar met de aan Hem voorafgaande antichrist.
Weet u overigens dat de gereformeerde leer de ruiter op het witte paard, de eerste van de 4 ruiters uit Openbaring, ook reeds als de Christus meent te herkennen? Gevaarlijk hè?
Nu hebben Arno en Emile door bestudering van de koran en de islam in ’t algemeen, gevonden dat de (voor ons valse) profeet welke bij de (voor ons antichrist) Mahdi behoort, Isa zal zijn, de islamitische uitdrukking voor onze Jezus, zoals we weten.
Zo zullen onze monotheïstische godsdiensten dus in de toekomst ook samengevoegd kunnen worden in het laatste eindtijdgebeuren. Dat wordt binnen de Interfaith-beweging nu reeds voorbereid!
Hoe loopt dat af? Nou dat wist ik ook nog niet: Na de beruchte 7 jaar van de laatste jaarweek uit de profetie van onze Daniël, verschijnt binnen de leer van de islam de Daijal, welke volgens Hadith no. 12865 gevolgd zal worden door 70.000 Joden die kronen dragen.
Uiteraard is die Daijal voor de moslims dan wel de anti-Isa, welke dan door hun Isa zal worden verslagen.
Valt het u ook op dat dus pas bij de wederkomst van Jezus Messias, zie Openb.19, de leugen definitief ontmaskerd zal worden?
Wie herkent deze lezing en durft daar ook wat (eventueel verpletterends) over te zeggen?