@schaapje
Op straat een ziek persoon aanspreken? hoe zie je dat die persoon ziek is?

Oh ja, als je mensen aanspreekt en vraagt of ze ergens last van hebben zal er zeker geantwoord worden, pijntje hier pijntje daar, maar is ons lichaam niet zo gemaakt dat wij van heel veel ziekten en pijntjes vanzelf genezen? Mijn ervaring is dat wel hoor, zonder te bidden gingen de kwaaltjes gewoon over.
Ik vind er niets lachen aan hoor. Zitten ze niet in een rolstoel/mobiel, worden ze wel getergd door reuma, artritis, hernia etc.
Het hoeft nog niet eens zichtbaar te zijn bij die persoon, de Heilige Geest kan ook een woord van kennis geven voor die persoon.
Hou weet jij of de Here Jezus deze persoon niet persoonlijk kende?
Wat maakt dat uit? je hoort vanzelf of ze Jezus kennen. Er zijn getuigenissen van mensen waarbij een kwaal spontaan verdween doordat ze een relatie met God hadden. Ik denk dat dit te maken heeft met 'het oog enkel hebben':
" Matteüs 6:22 Het oog is de lamp van het lichaam. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. 23 Maar als je oog troebel is, zal er in heel je lichaam duisternis zijn. Als het licht in jezelf verduisterd is, hoe groot is dan die duisternis! " De persoon in kwestie had z'n schouder-rotatorenmanchet afgescheurd, wilde niet aan andere gelovige vragen om gebed voor genezing, omdat hij het niet vond kloppen dat hij een ander persoon nodig zou hebben, terwijl hij zelf een relatie met God zei te hebben. Tijdens een voordracht waarbij hij mee deed aan de aanbidding gooide hij (zonder er bij stil te staan) beide armen in de lucht en realiseerde tot zijn verbazing dat hij dit al weken niet kon. zijn schouder was genezen. Dit is volgens mij ook gerelateerd aan de tuchtiging (en volharding) waar Hebreeën 12 op doelt.
En ja, hier moet ik weer oppassen dat mensen niet gekrenkt worden. We moeten ook oppassen dat we elkaar niet pappen en daarbij waarheid verhullen.
Zucht nog niets geleerd van alle video's en linken op het andere topic? Tod Bentley, Heidi Baker Mattheus v.d. Steen en vele anderen, allen hebben de naam van Jezus voor in de mond, als je de diensten bekijk zie je duidelijk demonen zich manifesteren, en zij claimen erg veel genezingen.
We kunnen wel een oordeel hebben over hoe anderen het doen, maar als Jezus als reactie geeft :
" Mark 9:40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus,
omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan. " Kun je beter zorgen dat je je eigen steentje bijdraagt in welke vorm dan ook. En dat mag dus ook door Zijn naam te gebruiken voor het goede.
Of christenen zijn terughoudend om überhaupt genezing te vragen, omdat we niet willen vervallen in wonder verering en/of bezeten worden door demonen. (daar zit voor mij nogal wat ruimte tussen)
Of christenen (en new-age) bedenken dat God pijn geeft om van te leren. (ik zwaai niet vaak met de term Godslastering..)
Ik zie alleen maar 1 die bij deze twee overtuigingen baat heeft..
Dan is het zeker zaak in de eerste plaats deze mensen het Evangelie te vertellen.
Zoveel mensen hebben een
totale afkeer van religieuze theorie, dat als je mensen eerst theorie geeft, ze hard weg lopen en dan heeft God ze niet eens
kunnen aanraken (met een gave v/d geest). In de Bijbel wordt
ook omgekeerd geïnstrueerd; dus eerst voor genezing bidden en dan het Woord te verkondigen.
Discipel zijn is inderdaad niet alleen genezing uitspreken en wordt ons niet verboden, maar waarom leg jij zo de nadruk op genezingen?
Omdat Jak 5:14-19 aangeeft dat de oudsten der gemeente dit zouden moeten kunnen. Maar vandaag de dag durven we dit niet eens te geloven. De gedachte dat God alleen kleine kwaaltjes geneest, maar niet opgewassen is tegen terminale ziekten is net zo goed van der zotten.
We horen verhalen over evangeliseren in arme landen, maar ik hoorde laatst dat een aantal Kenianen naar Nederland kwamen omdat ze instructie hadden gekregen van God om in Nederland te evangeliseren..