Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jaapo schreef:Ik had al aangegeven, dat ik dat de meest zwakke dooddoener is, om een moeilijk vraagstuk te omzeilen. De zondeval. Een grote vuilniszak, waar je alles, wat vragen oproept, in gooit. De volgende graag.
jaapo schreef:In een aantal topics hier heb ik altijd gesteld, dat volgens MIJN geloof, je altijd gericht bent op de ANDER, En dan erin geloven, de ander er zal zijn voor jou, als dat nodig is. De naaste WORDEN is hiermee sterker dan de vraag Wie IS mijn naaste? Want het houdt immers activiteit in, als je gelooft, dat God werkt door mensen. En dan is daar het verschrikkelijke bericht (nog in het oude jaar), dat de man die actief werd, om de gestrande bejaarden op de spoorbaan te helpen, er zelf bij omkomt. En dit soort afschuwelijke feiten is in de afgelopen jaren vaker vermeld. Zet dat maar eens af, tegen al die anderen, Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International en helpende naasten in de zorg, je buurt of familie. Dit soort dingen geeft mijn geloof een flinke knauw. En daar schaam ik me niet voor. Vertwijfeld vraag ik me af, of er meer christenen zijn die dit gevoel hebben. Nee, opmerkingen over Gods ondoorgrondelijke wil, die toch rechtvaardig is, of: het is allemaal het gevolg van de zonde, of het is een straf, of de Satan heeft af en toe nog de kans iets te doen, zijn aan mij niet besteed. Wie reageert?
jaapo schreef:Het voorbeeld van die snelweg oversteken is wel heel ongelukkig. ook als gelovige ga je het lot niet verzoeken, juist niet.
Maar als je in een optreden voor de ander omkomt......... dat is wel heel wrang en in het licht van Jezus' hoofdgebod niet te vatten. Hier is de Waarom-vraag een snijdende kreet naar God, gepaard met misschien een gebalde vuist of een zware vloek. Het Barmhartige-Samaritaan-verhaal op z'n kop in spiegelbeeld.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten