Binnenkort is het weer zover, men viert de dag van Sint Nicolaas.
Wat vinden jullie hiervan:
Gewoon een leuk gezinsfeest of een vorm van heiligenverering?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lalage schreef:De sterfdag van St. Nicolaas is 6 december, maar men viert het de avond tevoren (net als kerstavond).
aanvulling van Borkdude: Sinterklaas leefde lang voor de afscheiding hoor! (dus toen waren alle christenen nog katholiek)
Evelien schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=12&t=464&hilit=sinterklaas
kom op... niet weer zo'n discussie....![]()
Faramir schreef:Het sinterklaasfeest is zoals het is, aanpassingen door politiek correcte denkers zie ik niet zo zitten. Dat moeten ze maar fijn thuis doorvoeren, maar niet opdringen aan de rest.
mohamed schreef:Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat niemand over zwarte Piet valt,
Riska schreef:Gewoon vieren als een typisch volksfeest van de Lage Landen. Niks heiligenverering en het gezeur over zwarte piet... dat is al jaren zo.
Het is een feest dat hier hoort en je viert het toch niet als je het er niet mee eens bent?
Voor mijn kinderen - dertigers! - is er overigens maar één "echte" en dat is Bram v.d. Vlugt!
Faramir schreef:mohamed schreef:Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat niemand over zwarte Piet valt,
Toch vreemd dat je dat niet opgevallen is. De afgelopen 3 a 4 jaar komt het toch steeds terug dat bepaalde mensen in de media om het hardst schreeuwen dat zij het niet vinden kunnen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten