leef regels om aan te houden!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jwruiter
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2009 19:22

leef regels om aan te houden!

Berichtdoor jwruiter » 25 okt 2009 22:24

Kun je voor alles regels opstellen, die voor iedereen gelden?

Ik hou bijvoorbeeld van vrij heftige muziek, maar kan daar prima God de eer mee geven en Hem loven en prijzen door die muziek heen.
terwijl andere mensen keihard zeggen, die muziek maakt me agresief oid, dat kan nooit goed zijn.

Of ik doe op zondag m'n was, maar heb daar totaal geen problemen mee en het staat niet m'n relatie met God in de weg.
terwijl andere mensen zoiets hebben van: wassen doe je maar op zaterdag, want op zondag moet je je met andere zaken bezig houden.

Kan het niet zo zijn dat dat voor iedereen anders is?

Iedere christen heeft een persoonlijke relatie met God, dus kan het niet zo zijn dat God het goed vind als ik iets doe, terwijl Hij tegen iemand anders zegt dat hij/zei dat niet moet doen?
God heeft een persoonlijke relatie met iedere christen, dus niet 1 grote vriendengroeprelatie(of hoe je dat anders moet omschrijven)

Veel regels die mensen zichzelf stellen, zijn door mensen verzonnen en worden door een kerk nagesteeft bijvoorbeeld.
zo wordt er ook heel makkelijk geoordeeld over wat goed of fout is, niet met regels vanuit de bijbel of wat God zegt, maar veelal vanuit een kerk of bepaalde gedachten.
In de bijbel staat niet uitgebreid beschreven hoe je moet leven, wel de basis dingen, maar de rest moet je ondekken samen met medechristenen en door je relatie met God.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken!
Laten we van elkaar leren!

Gebruikersavatar
Nanoe
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:17
Locatie: Kockengen

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Nanoe » 25 okt 2009 22:42

Wat muziek betreft,
Het gaat erom dat je popmuziek en christelijke muziek uit elkaar kunt houden!
Je kunt dus poprock en gospelrock door elkaar heen gooien, maar als je geen verschil in muziek hoort,
Vind ik het logisch dat het heel veel mensen "afschrikt"
Logisch ook, want je moet er God mee kunnen eren...
En vraag je af of God het zo bedoelt heeft.

En dat wassen, tsja ook God ruste op de zevende dag..
Waarom zou jij dat niet doen?
God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
Hij wil dat we Hem op die dag eren en niet dat we gaan werken!
Dit is waarschijnlijk de reden (hoop ik) dat de mensen niet willen wassen op zondag.

Begrijp me niet verkeerd, ik kraak jouw muziek en het wassen op zondag niet helemaal af.
Probeer alleen duidelijk te maken, wat er in de (meeste) mensen speelt ;)

Zelf zou ik niet wassen op zondag en tsja mijn muziek.... Ik weet niet of je daar popmuziek van heb, want dat luister ik nooit ;)

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Familie Bos » 25 okt 2009 22:47

Hallo,

Ik denk dat de bijbel best wel veel zegt over wat de juiste manier van leven is.
Er zijn namelijk best wel wat aanwijzingen te vinden in de bijbel over wat goed is en wat niet.

Wat betreft het de was doen op zondag, daar ga ik niet over oordelen.
Maar er staat in de tien geboden wel dat je op de sabbat (zaterdag dus eigenlijk, maar wordt vaak op zondag gevierd) niet mag werken, en ook geen andere voor je mag laten werken.
Of een wasje draaien voor iemand als werk gezien word of als leuke/prettige bezigheid waar je ontspannen en blij van wordt, dat is aan iedereen zelf (je kunt zelf het beste oordelen of het voor jou persoonlijk onder de categorie werk valt of niet).

Je kunt door de hele bijbel verspreid aanwijzingen vinden over hoe we horen te leven.
Verder kun je wel wat leefregels en aanwijzingen vinden in de volgende teksten:
Colossenzen 3
Titus 2

En in Galaten 5:13 tot Galaten 6:18 lees je waaraan je kunt zien waaraan een goede en een slechte manier van leven te herkennen is (eigenlijk dus ook een aanwijzing van hoe het wel of niet zou moeten).

Veel succes.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Jerommel » 25 okt 2009 22:57

God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
[-X 4e gebod = 7e dag = rustdag = sabbat = onze zaterdag (zonsondergang vijdag tot zonsondergang zaterdag).

Gebruikersavatar
Nanoe
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:17
Locatie: Kockengen

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Nanoe » 25 okt 2009 22:58

Jerommel schreef:
God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
[-X 4e gebod = 7e dag = rustdag = sabbat = onze zaterdag (zonsondergang vijdag tot zonsondergang zaterdag).


Alleen hebben wij deze verplaats naar de zondag ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2009 23:06

jwruiter schreef:Kun je voor alles regels opstellen, die voor iedereen gelden?


Ja, dat noemen we het wetboek van strafrecht. :mrgreen:

Ik hou bijvoorbeeld van vrij heftige muziek, maar kan daar prima God de eer mee geven en Hem loven en prijzen door die muziek heen.
terwijl andere mensen keihard zeggen, die muziek maakt me agresief oid, dat kan nooit goed zijn.


Wat is er mis als je ee gezonde manier hebt gevonden om met je agressie om te gaan? Ik luister júist naar death en trash metal omdat het zo agressief is. Naderhand voel ik me dan heerlijk relax en ontspannen en dat is heel goed voor me. Waarom zou dat ineens niet mogen? Door agressie of de driften of de "slechte dingen in onszelf" te ontkennen, gaan ze echt niet weg hoor. Júist niet zou ik zeggen. Het is beter er een geschikte onschuldige uitlaatklep voor te hebben.

Of ik doe op zondag m'n was, maar heb daar totaal geen problemen mee en het staat niet m'n relatie met God in de weg.
terwijl andere mensen zoiets hebben van: wassen doe je maar op zaterdag, want op zondag moet je je met andere zaken bezig houden.


Lijkt me ook niet echt een probleem. Je bent geen Hassidische Jood, neem ik aan. Je hoeft niet per sé te luisteren naar de mensen die vinden dat je op zondag alleen maar door je eigen tuintje mag wandelen. Laat ik het zo zeggen: je kunt geheel gewijd aan God de was doen, dan wordt de hele activiteit een gebed. Je kunt ook volledig afgeleid door andere zaken 3 keer naar de kerk gaan. Wat is beter denk je?

Kan het niet zo zijn dat dat voor iedereen anders is?


Ja. We zijn individuën. Bepaalde zaken staan wel vast, maar voor de rest is het echt maatwerk.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken!
Laten we van elkaar leren!


Ik denk dat je wel naar de ander moet luisteren, maar dat je je uiteindelijk niet veel van zijn mening hoeft aan te trekken, Het is wel heel makkelijk om te roepen: ik vind het niks, dus het mag niet, dus jij mag het ook niet. En weet je, als je dat doet zijn er nog mensen die naar je luisteren ook! Is dat niet geweldig?

Uiteindelijk moet je zelf doen waar je je het prettigst bij voelt. De tien geboden zijn een aardige leidraad, net als "heb uw naasten lief als uzelf" (daarom luister je naar de ander voor je zijn mening naast je neerlegt).

Welke muziek je luistert en op welke dag je je was vouwt zijn dan echt niet meer zo belangrijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Jerommel » 25 okt 2009 23:08

Nanoe schreef:
Jerommel schreef:
God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
[-X 4e gebod = 7e dag = rustdag = sabbat = onze zaterdag (zonsondergang vijdag tot zonsondergang zaterdag).


Alleen hebben wij deze verplaats naar de zondag ;)


Precies, dus niet God gaf de zondag als rustdag.
Dat deed Rome ergens in de 4e eeuw.
Volg satan, volg mensen of volg God. Dat is keuzevrijheid. :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2009 23:12

Nanoe schreef:Wat muziek betreft,
Het gaat erom dat je popmuziek en christelijke muziek uit elkaar kunt houden!
Je kunt dus poprock en gospelrock door elkaar heen gooien, maar als je geen verschil in muziek hoort,
Vind ik het logisch dat het heel veel mensen "afschrikt"
Logisch ook, want je moet er God mee kunnen eren...
En vraag je af of God het zo bedoelt heeft.


Waarom kan dat met gospelrock wel, en met trash metal of speedcore niet?


En dat wassen, tsja ook God ruste op de zevende dag..
Waarom zou jij dat niet doen?
God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
Hij wil dat we Hem op die dag eren en niet dat we gaan werken!
Dit is waarschijnlijk de reden (hoop ik) dat de mensen niet willen wassen op zondag.


Nou zou ik een wasje draaien niet echt "werken" willen noemen, tenzij je nog in het beekje je was slaat op een platte steen, maar goed. Ik vind het altijd zo vreemd. Het is net alsof men de hele week alleen maar met andere zaken bezig is, en dan opeens moet op zondag alles stil vallen om geforceerd bezig te zijn met God. Als het goed is, is je hele leven, elke ademtocht, elk werk dat je verricht en elke stap die je zet een gebed. Dat beperkt zich niet tot één dag in de week. Dan is je hele leven een Sabbat.

Ok, ik heb recentelijk een 21-daagse werk"week" gedraaid, en kan je verzekeren dat je dan echt wel toe bent aan een rustdag.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2009 23:13

Jerommel schreef:Volg satan, volg mensen of volg God. Dat is keuzevrijheid. :wink:


Nee, dat noemen we een valse tegenstelling.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Familie Bos
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 mar 2007 00:35

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Familie Bos » 25 okt 2009 23:14

Wat muziek betreft kun je jezelf het volgende afvragen.

Klinkt de muziek waarnaar ik luister vredig, liefdevol, gezellig, rustgevend, vriendelijk, ontspannend..... dan is er in de meeste gevallen waarschijnlijk niet veel mis mee.

Maar

Klinkt de muziek: agressief, onrustig, niet vredig, haatdragend.... of bevat de tekst scheldwoorden, vloeken, racisme, haat..... of wordt je er onrustig van of agressief....
Dan geeft dat eigenlijk al duidelijk genoeg aan dat er iets niet pluis is met die muziek, je kunt er dan beter niet naar luisteren.

Als je aan God vraagt of Hij jou duidelijk wilt maken of de muziek die je luisterd goed of slecht is, dan weet ik zeker dat je er snel achter zult komen.
Ga de dagen na dat gebed eens naar je muziek luisteren en denk er dan tijdens het luisteren over na of je denkt dat God die muziek wel of niet prettig vind. Waarschijnlijk geeft de Heilige Geest je dan wel een duidelijk gevoel van goed of kwaad bij de muziek die je luisterd.

Veel succes !
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Gebruikersavatar
Nanoe
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:17
Locatie: Kockengen

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Nanoe » 25 okt 2009 23:18

Mortlach schreef:
Nanoe schreef:Wat muziek betreft,
Het gaat erom dat je popmuziek en christelijke muziek uit elkaar kunt houden!
Je kunt dus poprock en gospelrock door elkaar heen gooien, maar als je geen verschil in muziek hoort,
Vind ik het logisch dat het heel veel mensen "afschrikt"
Logisch ook, want je moet er God mee kunnen eren...
En vraag je af of God het zo bedoelt heeft.


Waarom kan dat met gospelrock wel, en met trash metal of speedcore niet?


En dat wassen, tsja ook God ruste op de zevende dag..
Waarom zou jij dat niet doen?
God geeft de zondag als rustdag, niet als werkdag.
Hij wil dat we Hem op die dag eren en niet dat we gaan werken!
Dit is waarschijnlijk de reden (hoop ik) dat de mensen niet willen wassen op zondag.


Nou zou ik een wasje draaien niet echt "werken" willen noemen, tenzij je nog in het beekje je was slaat op een platte steen, maar goed. Ik vind het altijd zo vreemd. Het is net alsof men de hele week alleen maar met andere zaken bezig is, en dan opeens moet op zondag alles stil vallen om geforceerd bezig te zijn met God. Als het goed is, is je hele leven, elke ademtocht, elk werk dat je verricht en elke stap die je zet een gebed. Dat beperkt zich niet tot één dag in de week. Dan is je hele leven een Sabbat.

Ok, ik heb recentelijk een 21-daagse werk"week" gedraaid, en kan je verzekeren dat je dan echt wel toe bent aan een rustdag.



Ik heb niet gezegt dat gospelrock dan wel kan.
Ik zei dat het ging of je verschil hoorde tussen gospelrock en poprock ;)
en dat geld precies hetzelfde voor "pop"speedcore en gospelspeedcore ;)


Voor jou zal het geen werken zijn, maar een ander vind dat waarschijnlijk wel

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Jerommel » 25 okt 2009 23:21

Mortlach schreef:
Jerommel schreef:Volg satan, volg mensen of volg God. Dat is keuzevrijheid. :wink:


Nee, dat noemen we een valse tegenstelling.

Okee, kies de wereld of kies God.
Of vinden 'jullie' dat ook een valse tegenstelling?
Dan staat de Bijbel vol valse tegenstellingen volgens jullie...

Wat muziek betreft kun je jezelf het volgende afvragen.

Ik zie dat zo:
Bij (populaire) muziek is het "yeah"-gevoel al een opening naar een egotrip en het "wow"-gevoel een opening naar aanbidding.
Soms, bij gabber en metal bijvoorbeeld, is er ook het "GRRR"-gevoel, een opening naar haat.
Uiteraard is het per persoon nogal verschillend hoeveel effect het op je heeft.

Persoonlijk wordt ik van praise- en opwekkingsmuziek een beetje misselijk... (zal aan mij liggen...)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2009 23:26

Familie Bos schreef:Wat muziek betreft kun je jezelf het volgende afvragen.

Klinkt de muziek waarnaar ik luister vredig, liefdevol, gezellig, rustgevend, vriendelijk, ontspannend..... dan is er in de meeste gevallen waarschijnlijk niet veel mis mee.


Jawel, die muziek heeft één allesoverstijgend gebrek: het is SAAI, en mist waarschijnlijk iedere vorm van passie. Muzikaal behang, wat pas opvalt als het er niet meer is. Liftmuziek....argh.

Je leven lang alleen nog maar Sky Radio luisteren, ik moet er niet aan denken.

Maar

Klinkt de muziek: agressief, onrustig, niet vredig, haatdragend.... of bevat de tekst scheldwoorden, vloeken, racisme, haat..... of wordt je er onrustig van of agressief....
Dan geeft dat eigenlijk al duidelijk genoeg aan dat er iets niet pluis is met die muziek, je kunt er dan beter niet naar luisteren.


Racisme, vloeken en haat zijn inderdaad wel breekpunten, maar verder... Ik luister júist naar die muziek, omdat het een uitlaatklep is. Je kunt maar beter een goede manier vinden om met de nare eigenschapjes in je geest om te gaan, en voor sommigen is dat muziek. Natuurlijk wel met het idee dat je er na het luisteren rustig en ontspannen van bent geraakt. Als je naderhand de straat op wilt om mensen in elkaar te beuken, dan ben je verkeerd bezig. Het is dus niet van belang hoe de muziek klínkt, maar welk effect het op jou heeft. En aangezien muziek op ieder van ons een eigen effect heeft, kan niemand je zeggen wat goed en niet goed is. Ok, bepaalde metal-stijlen of gangsta-rap is misschien voor een christen wat lastig te verantwoorden, maar ook daar moet je je eigen weg in vinden.

Als je aan God vraagt of Hij jou duidelijk wilt maken of de muziek die je luisterd goed of slecht is, dan weet ik zeker dat je er snel achter zult komen.
Ga de dagen na dat gebed eens naar je muziek luisteren en denk er dan tijdens het luisteren over na of je denkt dat God die muziek wel of niet prettig vind. Waarschijnlijk geeft de Heilige Geest je dan wel een duidelijk gevoel van goed of kwaad bij de muziek die je luisterd.


Voor God gaan denken? Dat lijkt mij persoonlijk niet zo'n goed idee. Dan kun je wel vanalles verzinnen. Nu ben ik wel helemaal voor aandachtig naar muziek luisteren, meditatief als het ware, en dan komt er vast vanalles in je boven borrelen waar je naderhand wat mee kunt, of niet. Ik heb ook wel eens een halve cd-verzameling weggedaan omdat ik me er niet meer prettig bij voelde, maar dat was een persoonlijk proces. Als je nu eenmaal van metal of rock houdt, laat je dan door niemand veroordelen tot Sky Radio.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2009 23:38

Jerommel schreef:Nee, dat noemen we een valse tegenstelling.

Okee, kies de wereld of kies God.
Of vinden 'jullie' dat ook een valse tegenstelling?
Dan staat de Bijbel vol valse tegenstellingen volgens jullie...[/quote]

Koninklijk meervoud, dat is nog eens een eer. :mrgreen:

Ik wilde maar zeggen dat dit soort platitudes zo nietszeggend zijn: Het is babies vermoorden, of God volgen. Ja nogal wiedes wat je dan kiest. Maar heeft degene aan wie je die opmerking richt daar echt wat aan?


Ik zie dat zo:
Bij (populaire) muziek is het "yeah"-gevoel al een opening naar een egotrip en het "wow"-gevoel een opening naar aanbidding.
Soms, bij gabber en metal bijvoorbeeld, is er ook het "GRRR"-gevoel, een opening naar haat.
Uiteraard is het per persoon nogal verschillend hoeveel effect het op je heeft.


Ik luister al bijna 20 jaar naar elke vorm van metal, en maar één keer heb ik door muziek versterkte haat gevoeld. Dat lag niet aan de muziek, die haat zat er al vanwege een situatie die zich direct daarvoor afspeelde, en werd toen versterkt. Dat was enigszins beangstigend, en toen heb ik het inderdaad direct uitgezet.

Over het algemeen ben ik nogal pacifistisch aangelegd. Ik probeer insecten die per ongeluk naar binnen zijn gevlogen altijd ongedeerd buiten te zetten, en daar verandert niks aan als ik toevallig een cdtje van Slayer of Nile op heb staan.

Metal erkent de menselijke emoties die we zelf vaak maar zo diep mogelijk wegstoppen. Maar je weet wat er gebeurd met dingen die je wegstopt: die komen later ergens anders weer boven, en vaak veel heftiger dan nodig is. Ik zie echt totaal geen kwaad om met 10.000 man op een concert een avondje geweldig mee te staan brullen - een ware katharsis. Dat is wat muziek met je zou moeten doen, als je er naar op zoek bent: een katharsis

Persoonlijk wordt ik van praise- en opwekkingsmuziek een beetje misselijk... (zal aan mij liggen...)


Nee hoor, dat heb ik ook.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: leef regels om aan te houden!

Berichtdoor mormeltje » 25 okt 2009 23:42

Waarom moet er persé een verschil zitten tussen christelijke en seculiere muziek?

Persoonlijk denk ik dat God veel minder een scherpslijper is dan wij zelf soms zijn. Dat vind ik ook dragelijk, met een heel radicale God als Vader heb ik erg veel moeite.
IK houd bijvoorbeeld erg van uitgaan en dansen. Niet dat ik elk weekend op de dansvloer sta, maar ik kan er wel enorm van genieten soms. Ik ben grootgebracht met het idee dat het zonde is.
Maar als ik, in normale kleding gezellig met vrienden op een vrolijke manier aan het dansen ben, waarom zou het verkeerd zijn? Wat muziek betreft, niet in elke tekst kan ik me vinden, maar ik kan me in zoveel dingen niet vinden. Het feit dat ik er naar luister, wil niet zeggen dat ik me met die teksten assimileer.
Als een paal boven water blijft, dat ik God nodig heb in mijn leven. De christelijke zuil en alles wat daarbij hoort (praise, worship, enz.) kan ik erg waarderen, maar dat kringetje alleen is voor mij te smal.
Mij achtervolgt vaak de gedachte: wie een vriend is van de wereld, is een vijand van God. IK denk dat het meer ligt in de manier waarop je met mensen omgaat, en de manier waarop je met God omgaat. Dat zit hem niet in kleding of muziek denk ik. Christenen in andere landen dansen er ook op los op seculiere muziek, en ik zou niet durven zeggen dat het allemaal vijanden zijn van God...
What goes around, comes around


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten