Kun je voor alles regels opstellen, die voor iedereen gelden?
Ik hou bijvoorbeeld van vrij heftige muziek, maar kan daar prima God de eer mee geven en Hem loven en prijzen door die muziek heen.
terwijl andere mensen keihard zeggen, die muziek maakt me agresief oid, dat kan nooit goed zijn.
Of ik doe op zondag m'n was, maar heb daar totaal geen problemen mee en het staat niet m'n relatie met God in de weg.
terwijl andere mensen zoiets hebben van: wassen doe je maar op zaterdag, want op zondag moet je je met andere zaken bezig houden.
Kan het niet zo zijn dat dat voor iedereen anders is?
Iedere christen heeft een persoonlijke relatie met God, dus kan het niet zo zijn dat God het goed vind als ik iets doe, terwijl Hij tegen iemand anders zegt dat hij/zei dat niet moet doen?
God heeft een persoonlijke relatie met iedere christen, dus niet 1 grote vriendengroeprelatie(of hoe je dat anders moet omschrijven)
Veel regels die mensen zichzelf stellen, zijn door mensen verzonnen en worden door een kerk nagesteeft bijvoorbeeld.
zo wordt er ook heel makkelijk geoordeeld over wat goed of fout is, niet met regels vanuit de bijbel of wat God zegt, maar veelal vanuit een kerk of bepaalde gedachten.
In de bijbel staat niet uitgebreid beschreven hoe je moet leven, wel de basis dingen, maar de rest moet je ondekken samen met medechristenen en door je relatie met God.
Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken!
Laten we van elkaar leren!