Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wie zijn het hier eens met bisschop Tiny Muskens dat een ieder gelovige samen de naam Allah hoort te gebruiken, zoals Jezus.
lailahaillallah schreef: Billy Graham, een Amerikaanse evangelist, ziet hierin een hoogtepunt voor de verkondiging van het 4 evangelien.
lailahaillallah schreef:Wie zijn het hier eens met bisschop Tiny Muskens dat een ieder gelovige samen de naam Allah hoort te gebruiken, zoals Jezus.
Ik snap niet precies waar je je druk om maakt. Allah is gewoon een semitische vorm voor God.lailahaillallah schreef:Welke naam gebruiken we voor God?
Moslims en waaronder bisschop Tiny Muskens geven er de voorkeur aan om de Schepper, "Allah" te noemen, in plaats van het woord "God". Het Arabische en zowel Aramese woord "Allah" is puur en uniek, niet zoals het woord God, waarmee gespeeld kan worden.
Als je een "en" toevoegt aan het word God, dan wordt het "Goden", dat is het meervoud van God. Allah is een enkelvoud, er is geen meervoud van Allah. Als je "in" toevoegt aan het woord God dan wordt het Godin, dat is een vrouwelijke God. Er bestaat geen mannelijke of vrouwelijke Allah. Allah heeft geen geslacht. Als je woord "father" toevoegt aan het God (in het engels), dan wordt het Godfather, dit betekent in het nederlands peetvader. Er bestaat geen woord als Allah-father, Allah-vader. Als je in het engels het woord "mother" toevoegt dan wordt het Godmother. Er bestaat niet zoiets aan een Allah-mother of Allah-moeder.
Allah is een uniek woord, dat geen enkele inbeelding voor de geest kan oproepen noch er kan met het woord Allah gespeeld worden. Daarom verkiezen moslims en bisschop Tiny Muskens het Arabische woord Allah voor de Almachtige.
Het is bekend dat het woord God in de Arabische Bijbel is vertaald naar Allah, maar het meest opmerkelijke vind u in Genesis: http://www.bible.ca/islam/islam-bible-a ... fielda.jpg
lailahaillallah schreef:Als je een "en" toevoegt aan het word God, dan wordt het "Goden", dat is het meervoud van God. Allah is een enkelvoud, er is geen meervoud van Allah. Als je "in" toevoegt aan het woord God dan wordt het Godin, dat is een vrouwelijke God. Er bestaat geen mannelijke of vrouwelijke Allah. Allah heeft geen geslacht. Als je woord "father" toevoegt aan het God (in het engels), dan wordt het Godfather, dit betekent in het nederlands peetvader. Er bestaat geen woord als Allah-father, Allah-vader. Als je in het engels het woord "mother" toevoegt dan wordt het Godmother. Er bestaat niet zoiets aan een Allah-mother of Allah-moeder.
Erken je de God van Israel die zich bekend gemaakt heeft als YHWH, als de ware God?
Dat is namelijk de God die Jezus Zijn Vader noemt en waarvan Hij zegt: Ik en de Vader zijn Eén.
Ik snap niet precies waar je je druk om maakt. Allah is gewoon een semitische vorm voor God.
lailahaillallah schreef:Esselamoen aleykoem,Erken je de God van Israel die zich bekend gemaakt heeft als YHWH, als de ware God?
Hoi dalethvav, de naam YHWH komt opvallend niet één keer voor in de originele Griekse Nieuwe Testament dat uit 27 boeken bestaat. De Joden spreken uit vrees (voor de doodstraf) de naam JHWH nooit uit, omdat de juiste uitspraak onbekend is. In plaats daarvan worden er andere titels voor J/YHWH gehanteerd, waarbij opmerkelijk is dat de Christenen andere titels hanteren dan de Joden.Dat is namelijk de God die Jezus Zijn Vader noemt en waarvan Hij zegt: Ik en de Vader zijn Eén.
We lezen in Johannes 10, waar Jezus (*censuur*) zegt: 30 Ik en de Vader zijn één. Een ieder persoon die deze woorden zonder de context zal lezen, zal het zéér zeker letterlijk opnemen en zal geloven dat Jezus Goddelijkheid had geclaimt. Laten we nu analyseren wat Jezus (*censuur*) bedoelde met ''Ik en de Vader zijn één'' door naar de context te kijken:
We lezen in Johannes 17:
21 Opdat zij allen één zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij één zijn, gelijk als Wij Eén zijn;
23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.
Jezus (*censuur*) maakt het duidelijk dat zijn discipelen, de Vader en hijzelf volmaakt zijn in één. Niet letterlijk natuurlijk, maar figuurlijk in de zin dat zij oprechte dienaren zijn en zich onderwerpen aan de wil van Allah (swt) de Enige.Ik snap niet precies waar je je druk om maakt. Allah is gewoon een semitische vorm voor God.
Hoi Cicero, de naam Allah is puur en uniek en het refereert naar de God van o.a. Abraham, Mozes, Jezus en Muhammed (vrede zij met hun allen).
Het woord God is niet uniek en wordt gebruikt door verschillende godsdiensten. U heeft echter ook een uniek ID waar u naar genoemd zou willen worden, in plaats van naar slechts ''mens'' genoemd te worden.
Salaam.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten