Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
En terecht. Zelfkritiek, reflectie en het stilstaan bij bepaalde gewoontes lijkt me niet meer dan normaal.jmpauw schreef:Volgens mij is de vanzelfsprekendheid van vroeger, waarmee je veel dingen deed, zei en geloofde, tegenwoordig bij veel m.n. jongeren verdwenen. Vroeger kwam het niet een moment op in het hoofd van een jongere om bepaalde dingen ter discussie te stellen: dat was nu eenmaal zo.
Onze huidige cultuur is inmiddels zo veranderd (o.a. door de pluriformiteit van de samenleving) dat je niet meer kunt zeggen 'dat is nu eenmaal zo', want voor heel veel mensen 'is het helemaal niet nu eenmaal (meer) zo'!
CaptainCaveman schreef:En terecht. Zelfkritiek, reflectie en het stilstaan bij bepaalde gewoontes lijkt me niet meer dan normaal.jmpauw schreef:Volgens mij is de vanzelfsprekendheid van vroeger, waarmee je veel dingen deed, zei en geloofde, tegenwoordig bij veel m.n. jongeren verdwenen. Vroeger kwam het niet een moment op in het hoofd van een jongere om bepaalde dingen ter discussie te stellen: dat was nu eenmaal zo.
Onze huidige cultuur is inmiddels zo veranderd (o.a. door de pluriformiteit van de samenleving) dat je niet meer kunt zeggen 'dat is nu eenmaal zo', want voor heel veel mensen 'is het helemaal niet nu eenmaal (meer) zo'!
Jimpauw schreef:Als je het 60 jaar geleden aan mensen zou vragen of het terecht is dat men kritisch is, dan had men daar wellicht ontkennend op geantwoord.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten