Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jezus Christus is God en de Zoon van God, dus de zoon van zichzelf?
Dan zul je tot Farao zeggen: Alzo zegt HASJEM: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israel. En Ik heb tot u gezegd: Laat Mijn zoon trekken, dat hij Mij dient! maar je hebt geweigerd hem te laten trekken; zie, Ik zal je zoon, je eerstgeborene doden! (Ex.4:22,23)
Jullie zijn zonen van HASJEM, je G-d (Deut.14:1a)
...; want Ik ben Israel tot een Vader, ... (Jer.31:9)
Als Israel een kind was, toen heb Ik hem liefgehad, en Ik heb Mijn zoon uit Egypte geroepen. (Hos.11:1)
Ik zal van het besluit verhalen: HASJEM heeft tot Mij gezegd: Jij bent Mijn Zoon, heden heb Ik Je gegenereerd. (Ps.2:7)
Ook zal Ik Hem eerstgeboren zoon stellen, hoogst in betrekking tot de koningen van de aarde. (Ps.89:28[-in vert.27])
Weet je het niet? Hebt je niet gehoord, dat de eeuwige G-d, HASJEM, de Schepper van de einden der aarde, niet moe noch mat wordt? (Jes.40:28)
Smoothie schreef:Hi allemaal,
In gesprekken met moslims over de Islam en het Christendom komt het vaak neer (na verloop van tijd) op de drie-eenheid van God. Zij zien dit als het ultieme argument tegen het Christendom. Jezus Christus als zoon van God is volledig verwerpelijk.
Wij als christenen verlagen 'God' tot het menselijke door voorplanting toe te passen op God. God zou dan in iedergeval een vrouw moet hebben wat natuurlijk ondenkbaar zou zijn.
Ook het idee van 'God ruste op de zevende dag' gaat er bij hen niet in.
God en rusten? Hmzz...Allah is nooit moe!
Hoe zouden jullie dit uitleggen? Ondanks dat ik het niet met ze eens ben, vind ik dat ze logischer wijs gelijk hebben!
In gesprekken met moslims over de Islam en het Christendom komt het vaak neer (na verloop van tijd) op de drie-eenheid van God. Zij zien dit als het ultieme argument tegen het Christendom. Jezus Christus als zoon van God is volledig verwerpelijk.
Wij als christenen verlagen 'God' tot het menselijke door voorplanting toe te passen op God. God zou dan in iedergeval een vrouw moet hebben wat natuurlijk ondenkbaar zou zijn.
Hoe zouden jullie dit uitleggen? Ondanks dat ik het niet met ze eens ben, vind ik dat ze logischer wijs gelijk hebben!
Logischer wijs nog wel...Hoe zouden jullie dit uitleggen? Ondanks dat ik het niet met ze eens ben, vind ik dat ze logischer wijs gelijk hebben!
Smoothie schreef:(..) Jezus Christus als zoon van God is volledig verwerpelijk.
(..) God zou dan in iedergeval een vrouw moet hebben wat natuurlijk ondenkbaar zou zijn.
God en rusten? Hmzz...Allah is nooit moe! (..)
Raido schreef:Logischer wijs nog wel...Hoe zouden jullie dit uitleggen? Ondanks dat ik het niet met ze eens ben, vind ik dat ze logischer wijs gelijk hebben!
1. Waarom zou God zich niet kunnen voortplanten met een mens (alsof het christendom dat zegt), Hij is God en kan alles... Als Hij zou willen zou Christus uit een steen zijn voortgekomen.
2. Waarom is 'verlagen tot een mens' eigenlijk 'verlagen' het is Gods 'kroon op de schepping'..
elbert schreef:Hoe anders is dat vergeleken met het christelijk geloof, dat belijdt dat God zo ver is gegaan in Zijn liefde tot verloren mensen, dat Hij is afgedaald in Zijn Zoon naar deze wereld en de menselijke natuur heeft aangenomen om juist zulke zondige mensen te redden. Een groter contrast is bijna niet denkbaar.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten