Wat doet(is) kerst voor jouw?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Wat doet(is) kerst voor jouw?

Berichtdoor marcel081276 » 13 dec 2007 23:58

Ik ben benieuw hoe jullie over kerst denken, ga je 2 dagen nixen, 2 dagen naar de kerk, 2 dagen familie bezoek? is kerst een gezellige tijd voor je of is het een tijd voor bezinning?
en hoe denk je over kerstversiering, ik heb gisteren de laatste lampjes opgehangen het word er zo gezellie door :-)

greetz mars
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 dec 2007 01:22

Licht. Met een hoofdletter L. Daarnaast (en dus op de 2e plaats) sfeer met de (schoon)familie en/of vrienden.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 dec 2007 07:38

Jou is zonder w

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 dec 2007 09:40

Kerst is dat Jezus kwam, in een wereld vol zorgen en verdriet. Zonder glans en luister, maar in een stal. Kerst is dat de liefde van God tot ons kwam door Zijn Zoon. Praktisch gezien dit jaar: ik zing eerste kerstdag 's morgens met koor in een kerstdienst. Daarna gaan we naar mijn moeder. 's Middags nog een keer naar de kerk en 's avonds komt mijn moeder dan bij ons. Tweede kerstdag 's morgens ook naar de kerk denk ik en de rest van de dag brengen we door met schoonfamilie, wat we gaan doen weet ik nog niet. De kerstboom staat er vanaf vorige week. We weten met z'n allen dat het daar niet om gaat, maar het is wel een gezellig sfeertje, dus daarom hoort het er voor mij wel bij. Kaarsen en waxinelichtjes heb ik al staan vanaf september ;) Dat hoort voor mij dus niet specifiek bij kerst, maar bij donkere avonden. Het brengt supersfeer. Verder staat er vanaf de eerste adventszondag een standaard met vier adventskaarsen, elke adventszondag gaat er één bij aan.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 14 dec 2007 11:26

Ik zie tijd van advent wel als een tijd van bezinning. We lezen elke dag uit een adventsboekje van Adrian Plass, om bewust met advent om te gaan. Kerst is voor mij idd. wel een 'kerkfeest', kerstnachtdiens, 1e kerstdag een kerkdienst en 2e kerstdag ook een soort kerstfeest in de kerk. Verder altijd veel heen en weer reizen naar ouders en schoonouders, (wij gaan echt veel in de trein zitten...) Maar goed dan heb je ook wel weer veel gezelligheid! Gezelligheid en sfeer (die ik thuis overigens niet maak, gewoon geen zin om daar tijd aan te besteden ik geniet wel van de kerstboom bij mijn ouders) vind ik wel een belangrijk onderdeel.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 dec 2007 15:04

rosalie83 schreef:Kerst is dat Jezus kwam, in een wereld vol zorgen en verdriet. Zonder glans en luister, maar in een stal. Kerst is dat de liefde van God tot ons kwam door Zijn Zoon. Praktisch gezien dit jaar: ik zing eerste kerstdag 's morgens met koor in een kerstdienst. Daarna gaan we naar mijn moeder. 's Middags nog een keer naar de kerk en 's avonds komt mijn moeder dan bij ons. Tweede kerstdag 's morgens ook naar de kerk denk ik en de rest van de dag brengen we door met schoonfamilie, wat we gaan doen weet ik nog niet. De kerstboom staat er vanaf vorige week. We weten met z'n allen dat het daar niet om gaat, maar het is wel een gezellig sfeertje, dus daarom hoort het er voor mij wel bij. Kaarsen en waxinelichtjes heb ik al staan vanaf september ;) Dat hoort voor mij dus niet specifiek bij kerst, maar bij donkere avonden. Het brengt supersfeer. Verder staat er vanaf de eerste adventszondag een standaard met vier adventskaarsen, elke adventszondag gaat er één bij aan.

Waar lees je dat? :P
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 dec 2007 15:07

Dippie schreef:
rosalie83 schreef:Kerst is dat Jezus kwam, in een wereld vol zorgen en verdriet. Zonder glans en luister, maar in een stal. Kerst is dat de liefde van God tot ons kwam door Zijn Zoon. Praktisch gezien dit jaar: ik zing eerste kerstdag 's morgens met koor in een kerstdienst. Daarna gaan we naar mijn moeder. 's Middags nog een keer naar de kerk en 's avonds komt mijn moeder dan bij ons. Tweede kerstdag 's morgens ook naar de kerk denk ik en de rest van de dag brengen we door met schoonfamilie, wat we gaan doen weet ik nog niet. De kerstboom staat er vanaf vorige week. We weten met z'n allen dat het daar niet om gaat, maar het is wel een gezellig sfeertje, dus daarom hoort het er voor mij wel bij. Kaarsen en waxinelichtjes heb ik al staan vanaf september ;) Dat hoort voor mij dus niet specifiek bij kerst, maar bij donkere avonden. Het brengt supersfeer. Verder staat er vanaf de eerste adventszondag een standaard met vier adventskaarsen, elke adventszondag gaat er één bij aan.

Waar lees je dat? :P

Ghehe, in mijn kinderbijbel :D
In een voederbak in elk geval dan :P

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 14 dec 2007 15:37

2 weken vrij. 8)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 dec 2007 17:21

Ilias schreef:2 weken vrij. 8)

Hoe verrassend...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 dec 2007 17:33

Denkertje21 schreef:
Ilias schreef:2 weken vrij. 8)

Hoe verrassend...

Voor mij is het ook niet veel meer dan dat. Dat was het al niet toen ik nog christen was. (Als kind vond ik het wel leuk, maar dat terzijde.)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 14 dec 2007 17:37

Gewoon een gezellig tijd met vrienden en familie. Lekker eten en lekker drinken :D Btw, die kerstversiering is wel leuk en zo maar sommige mensen overdrijven echt enorm. Van die amerikaanse praktijken krijg je dan. Mensen die hun hele tuin vol licht hebben gedaan waardoor een enorme krater in de ozon laag word geboord. Zo krijgen we nooit meer een witte kerst ;) :lol: Hebben jullie nog iets van een kerststal in huis of een kerstboom of doen jullie daar niet aan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2007 19:20

Ik heb wel een kerststalletje, maar vind dat verplichte gezellig doen niet altijd leuk... dat is vooral zielig voor degenen die dan alleen zijn of waar ruzie is in families. Over dat laatste lees je zoveel in tijdschriften dat het velen helaas vast bekend voor komt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2007 19:25

Kerst is voor mij in de eerste plaats gedenken dat Jezus naar deze aarde is gekomen.
verder vind ik de lichtjes e.d wel erg gezellig. Maar voor mij hoort dat meer bij de winter dan bij de kerst.

Het gezellig dineren enzo.. tja, ik heb daar persoonlijk weinig mee. Heb genoeg kerstdiners meegemaakt die niet gezellig waaren en sindsdien ben ik liever gewoon met dierbaren om het te vieren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 dec 2007 19:37

1 dag werken en 1 dag naar de kerk. verder is het altijd wel gezellig met familie.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 15 dec 2007 20:45

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Terug naar “[Religie] - Open forum”