Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
quote="meisje20"Naar mijn Hemelse Vader...
mohamed schreef:Waar je heen gaat als je sterft? Meestal blijf je liggen waar je ligt.
RogierV schreef:Tenzij ze mijn Brain chemistry kunnen nabootsen buiten mijn lichaam.
Ben je er dus niet meer.![]()
Een vers bevruchte Zygote, het begin van een nieuw leven, tjah niet echt indrukwekkend he ik weet het.
Maar wijs mij is aan waar de ziel zich bevind in deze Zygote?
schelpje3 schreef:De doodsjordaan door. En een wedergeborene komt dan in het Hemelse Kanaän.
Een stukje uit Eens christenreize naar de Eeuwigheid:
Christen woont samen met zijn vrouw in de stad Verderf. Hij komt erachter dat hij een zondig mens is en moet vlieden van de toekomende toorn. Christen gaat op reis met op zijn rug een pak, dat de zonde uitbeeld. Christen reist door de enge poort en wordt van zijn zondepak verlost. Hij ontmoet vele mensen met namen als Evangelist, Onkunde, Bijbedoeling en Geldbeminnaar. Twee metgezellen van Christen zijn Hopende en Getrouwe. Op de kermis van de stad IJdelheid wordt Getrouwe gearresteerd en ter dood gebracht. Christen en Hopende reizen verder en worden later gevangengenomen door Reus Wanhoop. Na de ontsnapping komen ze voor de Doodsjordaan, die het sterven van een Christen verbeeld. Na het oversteken hiervan worden Christen en Hopende opgenomen in de Eeuwige Heerlijkheid.
schaapje schreef:1 Gedenk dan uw Schepper in uw jongelingsjaren, voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen, waarvan gij zegt: Ik heb daarin geen behagen; 2 voordat de zon verduisterd wordt evenals het licht en de maan en de sterren en de wolken na de regen wederkeren; 3 op de dag, dat de wachters van het huis beven en de sterke mannen zich krommen, en de maalsters ophouden, omdat haar aantal gering geworden is, en zij, die uit de vensters zien, hun glans verliezen, 4 en de deuren naar de straat gesloten worden; als het geluid van de molen verzwakt, en de stem hoog wordt als die van een vogel en alle tonen gedempt worden; 5 op de dag, dat men ook vreest voor de hoogte, en er verschrikkingen op de weg zijn, de amandelboom bloeit, de sprinkhaan zich voortsleept en de kapperbes niet meer helpt – want de mens gaat naar zijn eeuwig huis en de rouwklagers gaan rond op de straat –; 6 voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, 7 en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft.
Dat staat ook in Prediker!
hettys schreef:Ik zit te denken, hoe kan zoiets, Dat soort verschillen in één bijbelboek. Maar in Prediker 12 zien we dat het bijbelboek bestaat uit de verzameling van spreuken van meerdere wijzen, dus dan is hety logisch dat er meer meningen instaan.
hettys schreef:Voor zover ik weet gaat er in het OT maar één persoon naar de hemel en dat is Elia. De rest ligt allemaal in z'n graf.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten