Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lidia schreef:Nou, ik heb (bijna) alles eens gelezen en dan vraag ik me toch nog iets af: als je weet dat je een kind van God bent (wat toch zo is als je aan het Heilig Avondmaal deelneemt), is dit (het hebben van TV) dan allemaal zó belangrijk?
De programma's die de vraagsteller bekijkt zijn overigens geen natuurprogramma's en voegen m.i. niets toe aan je leven.
de bakker is de eigenaar van het gebak enging diefstal tegen! en beschermt daarbij zijn eigen inkomsten.Lidia schreef:Als voorbeeld: ik heb bij een bakker gewerkt, waar je op zaterdagmiddag gebak meekreeg wat over was. Op een gegeven moment was er iemand die gebak apart zette en dan aan het eind zei, dat het over was (niet dus). Gevolg: niemand kreeg nog meer iets mee. Het overige personeel vond na uitleg dit een logische stap.
Janvanverweg schreef:De KR is niet de eigenaar van de ziel van de gemeenteleden. hen keuzes uithanden nemen om hen te beschermen gaat in tegen het maken van volwassen discipelen. en daarin handelen ze dan tegen bijbels opdrachten.
de gemeente toe te rusten is een ding, hulp bij zonde is ook prima. maar trachten een prikkeloze omgeving te creeen gaat in tegen de bijbelse opdracht. het maakt juist dat de mens weerloos is tegen de prikkels omdat hij niet geleerd is om ermee om te gaan.
Lidia schreef:Het is natuurlijk maar een voorbeeld en het gaat niet helemaal op, maar prikkels krijg je toch overal? Of niet iedereen...? Daar hoef je m.i. geen TV voor te hebben om met prikkels om te kunnen/leren gaan.
Petra777 schreef:Hebr. 13:17 [i]Gehoorzaamt uw voorgangers en onderwerpt u aan hen, want zij zijn het, die waken over uw zielen, daar zij rekenschap af moeten leggen/i]
Ze hebben dus wel enige verantwoordelijkheid, al zijn ze misschien geen eigenaar van onze ziel. Die verantwoordelijkheid wordt dan verschillend ingevuld en daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ik denk wel dat het uit liefde en bezorgdheid voortkomt.
Lidia schreef:Het is natuurlijk maar een voorbeeld en het gaat niet helemaal op, maar prikkels krijg je toch overal? Of niet iedereen...? Daar hoef je m.i. geen TV voor te hebben om met prikkels om te kunnen/leren gaan.
"quote="Marieke1984"1 johannes 2:16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
schaapje schreef:Voor mij is het onbegrijpelijk wat jou teksten over de begeerte des vleses te maken hebben
met bv. de tv programma,s die Spons opnoemt, waar ikzelf ook zo van geniet.
Vooral de natuurdocumentaires, die brengen mij juist dichter bij God omdat ik zijn
grootheid kan zien op tv op plaatsen waar ik waarschijnlijk nooit zal kunnen komen.
quote=""Marieke1984"
Ik vind ook niet dat tv kijken niet mag, maar de KR wil m.i. alleen behoeden voor zondige gedachten enz..
schaapje schreef:Maar Marieke toch dat is toch het werk van de Heilige Geest tenminste als je een persoonlijke
relatie hebt met Hem en elke dag tot Hem bidt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten