Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Koran !

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 aug 2008 15:02

tante-tortel schreef:Misschien kun je nu eens antwoord geven op de vragen die aan je gesteld zijn

Als je mij bedoelt ? --- bij deze, dan ....
Laatst gewijzigd door Hero op 10 aug 2008 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 aug 2008 15:11

hamlap schreef:- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9).
In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.

Dat hoeft niet zo te zijn. Hij kan ook als tweede, derde, vierde, enz. zoon in huis gehaald zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 aug 2008 18:22

Optimatus schreef:
hamlap schreef:- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9). In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.
Dat hoeft niet zo te zijn. Hij kan ook als tweede, derde, vierde, enz. zoon in huis gehaald zijn

Men neemt nu ook wel aan, dat het om de prinses ging, die later zelf_! : farao zou worden --- deze vrouwelijke farao, heeft later nog een eigen zoon gekregen, die helaas door haar vijanden zou zijn vermoord ....

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 10 aug 2008 19:42

Esselamoen aleykoem,

In de ogen van een moslim is de Koran niet in tegenspraak met het Oude en Nieuwe Testament, maar een vervulling ervan. De gedachte is dat door God het Oude en Nieuwe Testament aan de mensen zijn gegeven, maar dat de mensen deze boeken gecoorumpeerd en vervalst hebben. Zie bijvoorbeeld Soera 3:71,78. Een aantal soera's leert dat Allah aan Mohammed de herzieningen van de bijbelverhalen heeft gezonden (soera 6:34, 4:82 en 10:65). Dit dan ter correctie van de 'vervalsingen' die de christenen hadden aangebracht. Lees en geef zelf je oordeel.

Hoi Hamlap,

De heilige Koran is héél opmerkelijk niet in tegenspraak met de woorden van Jezus (*censuur*), maar wel voor een groot deel in tegenspraak met de leer van Paulus, die tientallen jaren na de dood van Jezus (*censuur*) leefde. Heel opvallend is het feit dat Mozes (*censuur*) de verderving van het Wetboek had voorspelt in Deuteronomium 31: 29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

Dezelfde boodschap komen we tegen in Jeremia 8: 8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden. 9 De wijzen zijn beschaamd, verschrikt en gevangen; ziet, zij hebben des HEEREN woord verworpen, wat wijsheid zouden zij dan hebben?

Een samenvatting van mijn eerder reactie op Nakdimon:

Hoi Nakdimon,

De Bijbel bevat woorden wat zou kunnen worden omschreven als "het woord van God" en bevat woorden wat kan worden omschreven als "woorden van een profeet van God'', zowel woorden van een (onbekende) geschiedschrijver waarvan het grootste deel van de Bijbel uit verslagen of oorgetuigen bestaat, of (onbekende) personen die opgeschreven hebben wat ze anderen hebben horen zeggen, te vergelijken met de hadith (overleveringen van profeet Mohammed) in de islam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadith

We lezen in soera 3:

2. Allah! Er is geen God, dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.

3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.

Allah (swt) bevestigt dat Hij het Boek met de waarheid heeft nedergezonden, namelijk de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk. De Bijbel heeft helaas zijn originaliteit verloren, vandaar de menige tegenstrijdigheden.

82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt. (Koran 4)

Het Evangelie van heden is niet het Boek dat Jezus (*censuur*) had geopenbaard, maar slechts verslagen van getuigen over wat Jezus (*censuur*) deed en leerde.

De voorspelling van Mozes (*censuur*):

26 Neemt dit wetboek, en legt het aan de zijde van de ark des verbonds des HEEREN, uws Gods, dat het aldaar zij ten getuige tegen u.

27 Want ik ken uw wederspannigheid, en uw harden nek. Ziet, terwijl ik nog heden met ulieden leve, zijt gij wederspannig geweest tegen den HEERE; hoe veel te meer na mijn dood!

28 Vergadert tot mij al de oudsten uwer stammen, en uw ambtlieden; dat ik voor hun oren deze woorden spreke, en tegen hen den hemel en de aarde tot getuigen neme.

29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood ZEKERLIJK ZULT VERDERVEN, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door HET WERK UWER HANDEN tot toorn te verwekken.

Mozes (*censuur*) voorspelde dat na zijn dood zekerlijk het Wetboek verderven zou door de hand van de mens.

Allah (swt) zegt:

2. "Wee, daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen." (Koran 2)

113. "En de Joden zeggen: 'De Christenen hebben geen ware grondslag' en de Christenen zeggen: 'De Joden hebben geen ware grondslag', hoewel zij beiden hetzelfde boek lezenHetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben maar Allah zal op De Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil. (Koran 2)

Nakdimon, om terug te komen naar jouw vraag of ik geloof in de woorden van Jezus (*censuur*) uit de Bijbel.

Antwoord: Ik geloof dat alle woorden van Jezus (*censuur*) in de Bijbel een aanleiding zouden moeten zijn om te geloven in de islam. Geen enkel woord van Jezus (*censuur*) is in tegenspraak met de heilige Koran.

We lezen in soera 3, waar Jezus (*censuur*) zei:

50. Ik kom tot u met een teken van uw Heer bevestigende wat vóór mij was, namelijk, de Torah en om u iets, van wat u was verboden toe te staan; vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.

51. Voorzeker, Allah is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom, dit is het rechte pad."

In Johannes 20 lezen we hetzelfde bericht:

17 maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.

Salaam.

- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9).
In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.

We lezen in soera 28:

8. En Pharao's familie nam hem op zodat hij voor hen een vijand en een smart zou worden; want Pharao en Hamaan en hun scharen waren boosdoeners.

9. En Pharao's vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet.

De heilige Koran beschrijft dat de familie van de Pharao Mozes (*censuur*) heeft opgenomen en dat de vrouw van de Pharao hem om toestemming vroeg te accepteren om hem niet te doden.
- Saul voerde het leger van Gideon aan (soera 2:249)
In Richteren 7 is Gideon de aanvoerder van het leger van 300 mannen dat God had uitgekozen. In soera 2:249 is Saul de generaal van dit leger, hoewel hij toentertijd nog niet eens geboren was

De heilige Koran is op dit gebied vertrouwelijker dan de Bijbel, omdat de Bijbel menige tegenstrijdigheden en overschrijffouten bevat. Ik zal een voorbeeld geven van de honderden beschikbaar in de Bijbel.

We lezen in 1 Koningen 16:

6 En Baësa ontsliep met zijn vaderen, en werd begraven te Thirza; en zijn zoon Ela regeerde in zijn plaats.

7 Alzo geschiedde ook het woord des HEEREN, door den dienst van den profeet Jehu, den zoon van Hanani, tegen Baësa en tegen zijn huis; en dat om al het kwaad, dat hij gedaan had in de ogen des HEEREN, Hem tot toorn verwekkende door het werk zijner handen, omdat hij was gelijk het huis van Jerobeam, en omdat hij hetzelve verslagen had.

8 In het zes en twintigste jaar van Asa, den koning van Juda, werd Ela, de zoon van Baësa, koning over Israël, te Thirza, en regeerde twee jaren.

Vergelijk nu de bovenstaande verzen met de onderstaande verzen:

We lezen in 2 Kronieken 16:

1 In het zes en dertigste jaar van het koninkrijk van Asa, toog Baësa, de koning van Israël, op tegen Juda, en bouwde Rama, opdat hij niemand toeliet uit te gaan en in te komen tot Asa, den koning van Juda.

Hoe kan Baësa Juda binnenvallen tien jaar na zijn dood?

- Maria maakt deel uit van de Drie-Eenheid (Soera 5:116)
In soera 5:116 staat dat de christenen 3 goden aanbidden: de Vader, de Moeder (Maria) en de Zoon (Jezus). Hier geeft de Koran een onjuiste voorstelling van de christelijke leer. Het orthodoxe christendom leert dat God, hoewel drie personen, één in wezen.

We lezen in soera 4:

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

We lezen in soera 5:

73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

74. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is?

De Leidse vertaling 1 Joh 5: 7,8: Want drie zijn de getuigen; de Geest, het water en het bloed; en die drie zijn eenstemmig. Vanwege onder andere het letterlijke ontbreken van het woord Drie-eenheid in de Bijbel zijn er diverse groeperingen (zoals de Jehovah's getuigen) die het begrip van een goddelijke drie-eenheid verwerpen. Nog enkele redenen daarvoor zijn dat Jezus herhaaldelijke keren aangeeft dat de Vader groter is dan Hijzelf, zoals in Johannes 14:28: Gij hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en Ik kom tot u [terug]. Indien gij liefhadt, zoudt gij u verheugen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan Ik. link

De drie-ééheid komt dus niet voor in de Bijbel, maar wél in de Koran, waar Allah (swt) u waarschuwt en beveelt om dat niet zeggen! Hetzelfde zeggen de 32 christelijke geleerden in Amerika, gesteund door hun 50 samenwerkende kerkgemeentes met de grootste primaat!

- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Iemand anders werd gekruisigd (Judas? Simon van Syrene?), maar Jezus zelf werd niet gekruisigd, aldus soera 4:157. Zie over de kruisiging van Jezus bijvoorbeeld ook Markus 15. Diverse getuigen waren er bij, zoals Jezus' leerling Johannes, en ik neem aan dat zij goed hebben gezien wat er precies gebeurd is.

We lezen in soera 4:

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven voor zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -

Wat heeft Jezus (*censuur*) gezegd in mathheüs 7:

21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Ik zou graag een topic willen openen over de kruisiging van Jezus (*censuur*) om u duidelijk te maken dat de heilige Koran de waarheid verkondigd.

Mijn conclusie is: Veel van wat de Koran leert is in directe tegenspraak met de Bijbel. Aangezien de islam leert dat de Bijbel gecorrumpeerd is, beschouwen moslims hun versies van de bijbelverhalen als de juiste. De vraag is dan: wat is nu betrouwbaar? Het zal je niet verbazen dat ik zeg dat ik geloof in de betrouwbaarheid van de Bijbel.

Mijn conclussie is: De misvattingen over de islam komt met name door gebrek aan onderzoek van de heilige Koran, welke betrouwbaarder is dan de Bijbel en door moslims wordt gezien als het Laatste Testament.

Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 10 aug 2008 22:39

Kijk, nu praten we ergens over. Dank voor je uitgebreide posting.
De heilige Koran is héél opmerkelijk niet in tegenspraak met de woorden van Jezus (*censuur*), maar wel voor een groot deel in tegenspraak met de leer van Paulus, die tientallen jaren na de dood van Jezus (*censuur*) leefde.

Paulus heeft wel degelijk geleefd ten tijde van Jezus. Alleen was hij toen nog niet een volgeling van Jezus, maar het tegenovergesteld. Hij vervolgde de christelijke gemeente, en heeft zelfs een rol gespeeld bij de dood van de eerste christelijke martelnaar Stefanus. Ook heeft Paulus zelf een ontmoeting met Jezus gehad nabij Damascus.

Heel opvallend is het feit dat Mozes (*censuur*) de verderving van het Wetboek had voorspelt in Deuteronomium 31: 29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

Het is nog maar de vraag wat Mozes hier precies zegt: wat is precies het object dat verderven zal? Jij zegt dat Mozes voorspelt dat het volk Israel het wetboek zal verderven, maar ik zie dat anders. Het woordje HET staat er niet in het hebreeuws. Er staat dan: 'Mozes zegt - Ik weet dat gij na mijn dood zeker zult verderven.'
Of zoals de Nieuwe Bijbelvertaling het zegt: 'Want ik weet dat u zich na mijn dood zult gaan misdragen en zult afwijken van de weg die ik u gewezen heb.'
Je zult denk ik iets terug moeten nemen van je stelling dat Mozes de verderving van het wetboek zelf al zou hebben voorspeld.

En tussen twee haakjes: waar zegt de Koran dat de Bijbel corrupt is, en kun je ook even opsommen waar de Koran positief over de Bijbel spreekt? :D

Hoe kan Baësa Juda binnenvallen tien jaar na zijn dood?

Het probleem dat je hier benoemt is een bekend probleem in de commentaren. Als je nauwkeurig leest zie je verschil in de aanduiding bij de jaartallen.
1 Koningen 16 - In het zes en twintigste jaar van Asa, den koning van Juda
2 Kronieken 16 - In het zes en dertigste jaar van het koninkrijk van Asa.
Commentatoren wijzen er op dat in 2 Kronieken niet de jaartallen van Asa's regering worden genoemd, maar de jaartallen van het verdeelde koninkrijk.

De Leidse vertaling 1 Joh 5: 7,8: Want drie zijn de getuigen; de Geest, het water en het bloed; en die drie zijn eenstemmig. Vanwege onder andere het letterlijke ontbreken van het woord Drie-eenheid in de Bijbel zijn er diverse groeperingen (zoals de Jehovah's getuigen) die het begrip van een goddelijke drie-eenheid verwerpen.

Ja, mooi hoor die Leidse vertaling. Kom nog eens aan met een vertaling gemaakt door de meest vrijzinnige theologen van de 19e eeuw.
Maar inderdaad: het woord Drie-eenheid komt niet in de Bijbel voor. En er komen wel veel meer dogmatische termen niet voor in de Bijbel, zoals voorzienigheid. Gelukkig is de Bijbel geen dogmatisch handboek, maar een boek dat ons vertelt over de geschiedenis van God met Zijn volk Israel. Een boek dat ons vertelt over Gods ingrijpen in de geschiedenis in de persoon van Jezus. Dogmatiek is binnen de christelijke theologie altijd een reflectieve en reactionaire discipline. Iedere dogmaticus zal zeggen: 'Als je een betere term weet, dan mag je het zeggen.'

Over de misvatting binnen de Islam over de Drie-eenheid kunnen we nog wel eens discussieren. Afgezien van hoe de Koran hierover schrijft, blijft onder veel moslims de gedachte opkomen dat Maria een deel van de Drie-eenheid is. Ik denk dat het over en weer goed is moslims zich terdege laten scholen in het christendom, en omgekeerd dat christenen kennis nemen van de islam.

Nu ook weer een leuke opdrachtje voor jou:
- waarom moet iedere moslim 5x per dag bidden, terwijl de Koran maar 3x voorschrijft? Zie Soera 24:58. Komt dat omdat de Soennah aangeeft dat je toch 5x moet bidden? En als de Koran dan zo heilig is, waarom volgen moslims dan toch niet de Koran en bidden ze 3x per dag in plaats van 5x per dag?
Ik noem dit voorbeeldje om duidelijk te maken dat de Islam voor essentiele beginselen, zoals het gebed, niet voldoende heeft aan de Koran. Het islamitische geloof is gebaseerd op Koran én de tradities. In hoeverre ben je bereid ook van die geschriften verantwoording af te leggen?

Ik geloof dat alle woorden van Jezus (*censuur*) in de Bijbel een aanleiding zouden moeten zijn om te geloven in de islam. Geen enkel woord van Jezus (*censuur*) is in tegenspraak met de heilige Koran.
(...)
Wat heeft Jezus (*censuur*) gezegd in mathheüs 7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

Graag ook even een paar verzen eerder uit mattheus 7 citeren: "Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen maar van binnen zijn zij grijpende wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen."
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 11 aug 2008 09:42

lailahaillallah schreef:Wikipedia, de vrije encyclopedie beschrijft het volgende:
In de 4e eeuw betwijfelde Johannes Chrysostomos en andere bisschoppen of dit boek in het Nieuwe Testament thuis hoorde, voornamelijk door de problemen die de interpretatie gaf en het gevaar van misbruik. De kerkvader Origenes ging hen voor, hij beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden. Christenen in Syrië verwierpen het ook omdat het montanisme zich op dit boek baseerde. Het werd uiteindelijk wel in de nieuwtestamentische canon opgenomen

@Lailah ... in de vrije encyclopedie Wikipedia, staat 'n heleboel kletskoek, dus ONzin welke niet terzake doet !! --- daarnaast is het zo, dat een dialoog tussen oude leeraars ((die ten_onrechte "kerkvaders" genoemd werden)) : NIET maatgevend is voor de interpretatie van de Bijbel als het woord van God --- tenslotte, stond de positie van de Apokalyps {Openbaring} binnen de zgn CANON, toen al geheel vast --- trouwens : de profeten van Christus hebben nooit & te nimmer, ook maar één_dag getwijfeld aan de goddelijke inspiratie van de Apokalyps, want zij kenden de echtheid van dit boek ...!!

lailahaillallah schreef:Zekere analytische interpretaties hebben geleid tot de aanname dat Openbaring niet over een christelijke visie op goed tegen kwaad spreekt, maar over het destijds als sekte aangemerkte Jodendom tegen het Romeinse Rijk

""Zekere analytische interpretaties"" ? --- alweer die domme kletskoek van Wikipedia ....

lailahaillallah schreef:de kerkvader Origenes beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden

Origenes : was een zondig mens, die niet luisterde naar het woord van God ....

lailahaillallah schreef:Ik ben van mening dat jij ten onrechte woorden in de mond legt van Jezus (*censuur*), terwijl het slechts een wilde droom was van Johannes, tijdens zijn afwezigheid van de reeële wereld. Waar in het Nieuwe Testament heeft Jezus (*censuur*) gezegd: "Ik ben de eerste en de laatste", terwijl hij "walking and talking" op aarde liep?

Jezus ... sprak (hier dus naderhand) vanuit de hemel --- maar op vergelijkbare wijze, spreekt Hij heden nog altijd (rechtstreeks of via de Heilige Geest) tot zijn > "... apostelen, profeten, evangelisten, herders, en leeraars ..." {Efeziers_4:11}

lailahaillallah schreef:De beschrijving van Jezus (*censuur*) door Johannes:

Het staat nog niet vast, wie of wat Johannes precies beschreef ...?

lailahaillallah schreef:Een ander voorbeeld van een wilde droom door Johannes:

NIET : een "wilde droom", maar wel een zinnebeeldig visioen ...!!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 aug 2008 16:26

@lailahaillallah
Hamlap schreef:- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Iemand anders werd gekruisigd (Judas? Simon van Syrene?), maar Jezus zelf werd niet gekruisigd, aldus soera 4:157. Zie over de kruisiging van Jezus bijvoorbeeld ook Markus 15. Diverse getuigen waren er bij, zoals Jezus' leerling Johannes, en ik neem aan dat zij goed hebben gezien wat er precies gebeurd is.
Ik ben benieuwd naar de reactie.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 11 aug 2008 19:50

Hero schreef:
tante-tortel schreef:Misschien kun je nu eens antwoord geven op de vragen die aan je gesteld zijn

Als je mij bedoelt ? --- bij deze, dan ....

Nee, ik bedoel lai...enz

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 13 aug 2008 02:09

Vrede zij met u allen,

In 2 Samuël 24 staat het volgende:

1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.

In Kronieken 21 staat het volgende:

1 Toen stond de satan op tegen Israël, en hij porde David aan, dat hij Israël telde.

In géén enkel religie is de duivel een synoniem van God en daarom is mijn vraag wie David (*censuur*) werkelijk aan porde. De duivel of God?

Salaam.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 13 aug 2008 07:04

@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt.
Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2008 07:32

dalethvav schreef:@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt. Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen

Inderdaad ...!!

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lailahaillallah » 13 aug 2008 16:21

Vrede zij met u allen,

@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt.
Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen.

Ik denk dat het de discussie te goed komt als ik nu de recht heb om één vraag te stellen na diverse vragen te hebben beantwoord. Ik ben niet vergeten dat ik actief ben als enige op een christelijk forum tussen een groep met christenen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik open sta in elk onderwerp over de islam en christendom en als dienaar van Allah (swt) ben ik absoluut niet van plan om vragen te ontwijken. Het lijkt mijn integendeel een goede gelegenheid om misverstanden over de islam en christendom aan u voor te leggen en daarover gezamelijk te discussiëren.

Vrede zij met u allen,

In 2 Samuël 24 staat het volgende:

1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.

In Kronieken 21 staat het volgende:

1 Toen stond de satan op tegen Israël, en hij porde David aan, dat hij Israël telde.

In géén enkel religie is de duivel een synoniem van God en daarom is mijn vraag wie David (*censuur*) werkelijk aan porde. De duivel of God?

Hoe heeft de Almachtige God de bron kunnen zijn van deze tegenstrijdige "inspiraties"?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 13 aug 2008 16:28

lailahaillallah schreef:Hoe heeft de Almachtige God de bron kunnen zijn van deze tegenstrijdige "inspiraties"?
Ben je van plan die vraag op elk christelijk forum te vragen? Elk antwoord van Christelijke zijde vind jij niet afdoende omdat jij al bepaald hebt dat het niet mogelijk is.

Dat jij gelooft in een God die de drieeenheid misrepresenteert in zijn Heilig Boek zie je gemakshalve over het hoofd.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 13 aug 2008 16:43

lailahaillallah schreef:Vrede zij met u allen,

Hero schreef:
dalethvav schreef:@ lailahaillallah

Ik denk dat het de discussie te goed komt als ik nu de recht heb om één vraag te stellen na diverse vragen te hebben beantwoord. Ik ben niet vergeten dat ik actief ben als enige op een christelijk forum tussen een groep met christenen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik open sta in elk onderwerp over de islam en christendom en als dienaar van Allah (swt) ben ik absoluut niet van plan om vragen te ontwijken. Het lijkt mijn integendeel een goede gelegenheid om misverstanden over de islam en christendom aan u voor te leggen en daarover gezamelijk te discussiëren.

Maar helaas lang niet alle.

Opmerkingen
Henkie schreef:[url=http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1583186#1583186]Het is hier een discussieforum. Alleen vragen oproepen en reacties niet
beantwoorden is niet de bedoeling.[/url]

Openstaande vragen
@lailahaillallah
Hamlap schreef:- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Ik ben benieuwd naar de reactie.

Hamlap schreef:[url=http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1589474#1589474]Nu ook weer een leuke opdrachtje voor jou:
- waarom moet iedere moslim 5x per dag bidden, terwijl de Koran maar
3x voorschrijft? Zie Soera 24:58. Komt dat omdat de Soennah aangeeft
dat je toch 5x moet bidden? En als de Koran dan zo heilig is, waarom
volgen moslims dan toch niet de Koran en bidden ze 3x per dag in plaats
van 5x per dag?
Ik noem dit voorbeeldje om duidelijk te maken dat de Islam voor
essentiele beginselen, zoals het gebed, niet voldoende heeft aan de
Koran. Het islamitische geloof is gebaseerd op Koran én de tradities. In
hoeverre ben je bereid ook van die geschriften verantwoording af te
leggen? [/url]

En zo zijn er nog meer.

@lailahaillallah
Waarom geef je geen antwoorden op de vragen die aan jou gesteld
worden?

Dit topic is nu te vergelijken met een tafel waarop telkens nieuwe maaltijden
worden geserveerd, maar de resten van de vorige dag nog niet zijn
opgeruimd.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 13 aug 2008 17:43

Goed, zoal s ik al een paar pagina's geleden gezegd heb beide boeken zijn niet geheel consistent. Ik ben blij dat jullie na een paar dagen nog steeds die conclusie aan het exploreren zijn. :mrgreen:

Wat betekent dat werkelijk dat er 2 religies zijn die dezelfde God volgen? Betekent dat dat een van beide fout is? Voor een buitenstaander is dat onbegrijpelijk. Jullie zijn hetzelfde laken een pak. Verschillende culturen maar essentieel dezelfde religies. Vooral in de belangerijke punten.

Als Jezus na Mohammed gekomen zou zijn zou hij mohammed zijn broeder genoemd hebben. Als je je daar niet lekker bij voelt. Vraag je dan maar eens af wie hij allemaal zijn broeder noemde tijdens zijn leven.

Wat is de conclusie hieruit? Dat we elkaar onder het masker van de beschaving met woorden in de haren gaan zitten? Er is 1 God. En daar zijn we het allemaal over eens. We weten zelfs dankzij Abraham dat het dezelfde God is. Is het echt zo belangerijk welke kleur sandalen Jezus en Mohammed droegen? Is het echt relevant dat de overleveringen over deze essentiele gebeurtenissen in de geschiedenis van de mensheid van beide kanten mensen werk zijn?

Nee, ga eerst eens elkaar feliciteren dat de ander de juiste God aanbid. Geef vervolgens jezelf een schouder klopje om deze bevestiging van je eigen geloof. Want dat is wat het is, een bevestiging van je gelijk. Wat verwacht je dan? Dat er een stam in papoea nieuw guinea ontdekt wordt die de bijbel/koran al eeuwen mondeling doorgeeft zonder een enkele letter te verschillen van je eigen boek?

Als analogie, boeddha bestaat in een gebied wat meerdere rassen besloeg. Hoe de ogen van die vent afgebeeld zijn hangt traditioneel af van de ogen van de beeldhouwer.

En kom op zeg. Het christendom bestaat niet. Er zijn tientallen splitsingen en scheuringen in haar evolutie. En precies hetzelfde geldt voor Islam. En elk van die splitsingen ging over menings verschillen over hoe de religie te interpreteren. Niemand heeft ooit getwijfeld over God.

De reden van de veschillen is duidelijk. God is niet in woorden te vangen. En niet door 1 mens te begrijpen. Zelfs Jezus heeft getwijfeld. Dus iedereen doet dat begrijpen op zijn eigen manier naar zijn eigen vermogen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”