ineke-kitty schreef:Boerin
Ik maak me niet druk over mensen die willens en wetens niet willen geloven.
Ieder mens KAN weten dat God bestaat staat in Romeinen 1:20.
"Want Zijne onzienlijke dingen worden van de schepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij NIET te verontschuldigen zouden zijn".
Er is dus geen enkele verontschuldiging om niet te geloven.
Betekent deze tekst dat ze aan de bergen kunnen zien dat God ze heeft geschapen of zijn wij misschien Zijn schepselen?
Iemand maakte een opmerking: Wat zou een atheist denken van die discussies hier? Nou, ik krijg niet de indruk dat Wim kan zien dat God bestaat uit ons, Zijn schepselen, doen we misschien toch wat fout.
Joh. 17:20
En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven, 21 opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt. 22 En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn: 23 Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.