Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:De Bijbel leert mij duidelijk dat ieder mens de plicht heeft om te geloven in de ware (drie-enige) God.
Mortlach schreef:Iedereen die moeite heeft met de scheiding van kerk en staat moet akkoord gaan met een gedwongen bekering tot het Rooms-katholicisme.
Want mensen gaan er in alle naïviteit altijd vanuit dat de staat exact hun smaakje christendom zou bevorderen of in ieder geval genoeg vrijheid zou geven om je eigen vorm van christendom te beleven. Oftewel, we zijn voor vrijheid van geloof, zolang dat geloof maar christendom is.
Gelukkig werkt het zo niet.
mannetje1977 schreef:Maar als ik toch zou moeten kiezen dan ben ik liever verplicht vrolijk Rooms dan ernstig refo.
Dat mag. Inhoudelijk zijn ze niet gelijk, maar wel dat men meent er rechten aan te ontlenen, omdat men zo ge-aard is.Optimatus schreef:Ik maak bezwaar tegen het gelijkstellen van pedofilie en homoseksualiteit.
Hoe bedoel je dat?Mortlach schreef:Een aantal wel ja. De eerste 2 zijn vooral goed voor God zelf.
Het heeft niets met cultuurpessimisme met maken, maar met mijn christelijke overtuiging.Mortlach schreef:Ach en wee. Gelukkig is cultuurpessimisme al zo oud als de mensheid
mona schreef:Dat mag. Inhoudelijk zijn ze niet gelijk, maar wel dat men meent er rechten aan te ontlenen, omdat men zo ge-aard is.
mona schreef:Hoe bedoel je dat?
Ik kan trouwens met alle goede wil van de wereld niet zeggen dat de zaken er op vooruit gaan, nu we menen overal recht op hebben gekregen. Maar ja, dat zal dan ook wel weer pessimisme zijn.
Jan schreef:Je bent niet ver af van het koninkrijk van God met zo'n gedachte...
mona schreef:Dat mag. Inhoudelijk zijn ze niet gelijk, maar wel dat men meent er rechten aan te ontlenen, omdat men zo ge-aard is.
Ja in die zin zeker, het is absoluut niet gelijkwaardig en vrijwillig zoals het bij homo's wel het geval is. Maar beide groepen zeggen wel dat ze zo geaard zijn, en derhalve er niets aan kunnen doen. Daarom ging het mij in deze post. Inhoudelijk zijn ze niet te vergelijken, zoals ik al eerder aangaf.Optimatus schreef:pedoseksualiteit is heel wat anders. Daar is geen sprake van vrijwilligheid.
Verwacht van mij geen enkel commentaar meer op de homoliefde. Ik heb een tijdje meegepraat in het homotopic, daar ben ik erg moedeloos van geworden.Optimatus schreef:M.i. hebben deze mensen het volste recht om hun wederzijdse liefde met elkaar te delen zonder dat daar steeds weer allerlei mensen commentaar op hebben
Met dat recht probeer ik ook met vallen en opstaan, te doen wat God van mij vraagt. Inderdaad poetsen en boenen, en daarnaast ook nog voor anderen zorgen. Te baren helaas niet, dat wilden mijn man en ik heel graag, maar God had andere plannen. En op refoweb zitten, tja ook daarover kan ik me af vragen of ik mijn tijd wel goed besteed.Mortlach schreef:Maar als jij denkt dat je beter af bent als je dat recht opgeeft, wat doe je dan op internet terwijl er te poetsen, te koken en te baren valt?*
Met dat recht probeer ik ook met vallen en opstaan, te doen wat God van mij vraagt. Inderdaad poetsen en boenen, en daarnaast ook nog voor anderen zorgen.[/quote]mona schreef:Maar als jij denkt dat je beter af bent als je dat recht opgeeft, wat doe je dan op internet terwijl er te poetsen, te koken en te baren valt?*
Te baren helaas niet, dat wilden mijn man en ik heel graag, maar God had andere plannen. En op refoweb zitten, tja ook daarover kan ik me af vragen of ik mijn tijd wel goed besteed.
Nee, no hard feelings hoor Mortlach. Ik wilde alleen aangeven dat ook bij christenen evenmin alles gaat zoals zij wel zouden willen,ook al proberen zij Gods wil te doen.Mortlach schreef:Excuses. Dat maakt mijn opmerking wat hard, maar gelukkig had ik er al bij gezegd dat ik het toch niet meende.
Ik heb mijn post nagekeken, maar ik kan niet vinden dat ik het iemand anders opleg.Mortlach schreef:Tja, dat jij daar je voldoening in probeert te vinden, is helemaal prima, maar dat is wat anders dan zeggen dat anderen dat ook zouden moeten.
Waarom?Mortlach schreef:Al krijg ik er wel een beetje een Stockholm-syndroomgevoel bij.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten