hamlap schreef:Goed lezen! Ik spreek over het ZEGEL der profeten. Elia en de andere profeten hebben gesproken, geprofeteerd en zich verheugd in de komst van de Messias: Jezus.
Diverse andere mensen hebben ook geclaimd de vervulling en het zegel der profeten te zijn: bijvoorbeeld Mani. En ook binnen de Islam wordt deze titel aan Mohammed toegeschreven.
Excuses, ik mis de logica en relevante kennis denk ik. Zegel der profeten is de laatste profeet van God toch? Dat denk ik nu te begrijpen... Maar Jezus heeft toch niet beweert de laatste profeet te zijn? Hij sprak toch over profeten na hem? Valse, en anderen en hoe het verschil te zien.
Nakdimon schreef:Ik heb het over de volgende tegenstelling:
Soera 2:256 zegt dat er geen dwang is in godsdienst. Echter Soera 4:89 zegt dat wanneer een MOSLIM zich afkeert van Islam, moet hij gegrepen worden en gedood worden.
Nee hoor... Tenminste.. Hier is de tekt die ik vond....
4:89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Zij verwijst naar huichelaars. Mensen die zich gedragen alsof ze gods werk doen maar intussen dat precies niet doen. Dat hoeven niet eens moslims te zijn. Het gaat om de hypocrisie, de corruptie. Althans dat lees ik erin. Het woord moslim, of iemand die mohammed volgt komt helemaal niet voor in de omgeving van het vers.
En het doodmaken gaat enkel op voor mensen die tot vijandschap vervallen. Met andere woorden als ze JOU aanvallen. In het volgende vers staat dat als ze vrede zoeken dat dat gegeven moet worden.
90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.
Hoe zit dat trouwens met de Koran en verschillende vertalingen? Want jouw text lijkt op mijn text maar is niet echt hetzelfde te noemen. Overigens heb ik verschillende bronnen online gecontroleerd. En alles wat ik vond lijkt meer op mijn nederlandse citaat dan op jouw engels citaat. Heb je een referentie voor mij?