Arendsoog schreef:Als je wilt:
En ik dacht altijd dat christenen de waarheid zo hoog in pacht hadden. Maar ik begrijp dat liegen dus mag, kan je daar misschien iets meer over vertellen? Hoe dat Bijbels geregeld is enzo?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Arendsoog schreef:Als je wilt:
Lock&Stock schreef:Volgens mij claim ik dat ook niet in mijn bovenstaande reactie. Ik begrijp ook niet helemaal wat je punt precies is. Het is duidelijk dat Sjors stiekem totaal geen idee heeft waar hij over praat, hetgeen pijnlijk duidelijk wordt middels zijn bijdragen. Dat rond de oerknal theorie nog enorm veel discussie en onduidelijkheid is zal geen wetenschapper ontkennen om de dood eenvoudige reden dat wetenschap zo werkt.
Lock&Stock schreef:En ik dacht altijd dat christenen de waarheid zo hoog in pacht hadden. Maar ik begrijp dat liegen dus mag, kan je daar misschien iets meer over vertellen? Hoe dat Bijbels geregeld is enzo?
_Sjors_ schreef:
Arendsoog schreef:Waar lieg ik?
Arendsoog schreef:Nu ja, ik heb ook wel eens opgemerkt dat al die biologische resultaten me niet zoveel zeggen. Het is simpelweg zo dat al die resultaten mogelijk zijn, omdat we nu ook gewoon leven.
Lock&Stock schreef:Volgens mij claim ik dat ook niet in mijn bovenstaande reactie. Ik begrijp ook niet helemaal wat je punt precies is. Het is duidelijk dat Sjors stiekem totaal geen idee heeft waar hij over praat, hetgeen pijnlijk duidelijk wordt middels zijn bijdragen. Dat rond de oerknal theorie nog enorm veel discussie en onduidelijkheid is zal geen wetenschapper ontkennen om de dood eenvoudige reden dat wetenschap zo werkt.
Lock&Stock schreef:Ik begrijp even totaal niet wat hier staat...
Arendsoog schreef:Nu ja, ik heb ook wel eens opgemerkt dat al die biologische resultaten me niet zoveel zeggen. Het is simpelweg zo dat al die resultaten mogelijk zijn, omdat we nu ook gewoon leven.
Lock&Stock schreef:
Ik begrijp even totaal niet wat hier staat...
kinpruik schreef:Omdat het onzin is. Het is het argument dat natuurwetten vroeger ook anders hadden kunnen zijn. Ja, met die argumentatie had de Kerstman ook het universum als een grote sneeuwbal kunnen scheppen. Als je die logica hanteerd kun je beter direct stoppen met de gehele wetenschap.
kinpruik schreef:Sjors is een levend voorbeeld van het Dunning-Kruger effect. Met kinderachtige anekdotes en 'wetenschap' (helemaal geen wetenschap maar standaard dogmatische retoriek) op basisschoolniveau probeert hij de evolutietheorie te ontkrachten. Iedereen met meer dan twee hersencellen begrijpt dat geen van die zogenaamde argumenten standhoudt.
Arendsoog schreef:zegt dat wat over het ontstaan van leven?
_Sjors_ schreef:Dat klinkt wat meer als een kerel.
He, he , he![]()
Met vriendelijke groeten,
Sjors.
Lock&Stock schreef:Wat ik altijd zo jammer vind in dit soort momenten is dat personen als Sjors en Arendsoog een hele begroepsgroep weg zetten als leugenaars en oplichters. Echter is er een redelijk goede kans dat beide heren ooit deze beroepsgroep nodig gaan hebben en dan zonder enig schuldgevoel aan gaan kloppen bij deze mensen.
In mijn sociale omgeving zitten een aantal wetenschappers waaronder twee die geneticus zijn. De ene werkt in Boston aan een behandeling voor ALS en de ander hier in Amsterdam aan kanker-medicijnen. Beide zijn geïnteresseerd in zaken die ik al eerder linkte, namelijk de link tussen evolutie, migratie en de genetica. Beide zijn in de termen van Sjors "evolutionisten" en daarom leugenaars. Maar als Sjors ooit ALS krijgt en er is inmiddels een genetische behandelmethode staat Sjors waarschijnlijk vooraan. Tikkie hypocriet...
Lock&Stock schreef:
Maar de ET zegt helemaal niets over het ontstaan van leven, dat zou je inmiddels wel moeten weten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten