Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boekenlezer schreef:O, het ging erom selectief te werk te gaan, door een of meerdere teksten te citeren? Ja, dat vermoedde ik al. De vraag wordt dan echter, hoe je dan nog weet niet met halve waarheden van doen te hebben. Zeker bij jou heb ik dat gevoel constant, als jij gaat citeren.
Wilsophie schreef:De discipelen waren veel eerlijker: "Wij hebben zelfs niet gehoord of er Heilige Geest is"
Het onbepaalde lidwoord bestaat noch in het Grieks noch in het Hebreeuws dus de discipelen hadden nog nooit van "Heilige Geest" gehoord. Maar misschien dat br. Bavinck je op weg kan helpen?
maar Wilsophie, de discipelen waren maar simpele mensen, wat de geleerden en eerwaarde weledelen ons tegenwoordig opspelden, is veel wijzer.
Wilsophie schreef:Dat lees je dan niet goed en het is geen uitvinding, ik zou me wat eerbiediger uitdrukken als ik jou was.
Wilsophie schreef:DE Heilige Geest was er niet bij de Schepping als Persoon.
In Handelingen blijkt toch dat zij het wel begrepen hadden.
Hier komt hij nog een keer:
Handelingen 1:16 Mannen broeders, deze Schrift moest vervuld worden, welke de Heilige Geest door den mond Davids voorzegd heeft van Judas, die de leidsman geweest is dergenen, die Jezus vingen;
Waarom niet? God bestaat in drie personen: Vader, Zoon en Heilige Geest. Waarom zou de Geest van God bij de Schepping nog geen Persoon geweest zijn?
Wilsophie schreef:De discipelen waren veel eerlijker: "Wij hebben zelfs niet gehoord of er Heilige Geest is"
Het onbepaalde lidwoord bestaat noch in het Grieks noch in het Hebreeuws dus de discipelen hadden nog nooit van "Heilige Geest" gehoord. Maar misschien dat br. Bavinck je op weg kan helpen?
Lees nu die post van mij boven de jouwe nu eerst maar, voor je jezelf en je vriend nog meer voor joker zet.![]()
Wilsophie schreef:Als Gods Geest zweefde over de wateren is dat dan een Persoon? Sinds wanneer kun jij zweven dan?
Jvslooten schreef:Ik hoop niet dat je het expres doet maar je rukt de tekst nu totaal uit zijn verband. Het gaat hier niet over de discipelen van Jezus, maar over enige discipelen van Johannes de doper, die uit de heidenen waren.
Wilsophie schreef:Waar staat dit in de Bijbel?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 390 gasten