Apartheid

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Apartheid

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 17:37

Marloes1g schreef:Dus jij handelt en spreekt altijd in :'De Geest van Christus'?
Jij stijgt hier dan wel boven Paulus uit in zijn strijd tegen vlees en Geest: Romeinen 7 vers 14 t/m 26.
Lees dat maar eens aandachtig door en vertel me hoe jij dit uitlegt dan.

Ik ken je verder niet. Ik zat me af te vragen of je dit nou in de richting van ineke-kitty bedoelde, die het heeft over "uitsluitend...handelen vanuit de Geest van Christus Jezus", of dat je het tegen alexander91 had.
In het eerste geval was het logisch geweest dat je de betreffende posting van ineke-kitty erbij geciteerd had. Dat je dus niet gedaan. Om je antwoord direct onder de posting van alexander91 te plaatsen, lijkt het logischer dat je het tegen hem hebt. Maar het is even niet helemaal duidelijk voor mij...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 dec 2013 17:43

Er werd een tekst neergezet door Marloes die voor iedereen geldt dus het maakt toch niet uit tegen wie dat gezegd wordt. Laten we gewoon allemaal die dit lezen deze teksten ter harte nemen.
Ik denk niet dat de Bijbel bedoeld is om elkaar te bestoken ter lering.
Dat zou een goedkope manier zijn om Gods Woord te hanteren.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 17:47

Wilsophie schreef:Er werd een tekst neergezet door Marloes die voor iedereen geldt dus het maakt toch niet uit tegen wie dat gezegd wordt.

Ze sprak een "jij" aan, dus het maakt wèl uit tegen wie ze het had!
Dus, kom op, vertel op! Geen omtrekkende bewegingen en gedraai.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 11 dec 2013 17:55

Ik heb het idee dat het richting IK was aangezien zij het had over spreken in "De Geest van Christus", maar ik vroeg het me ook al af eigenlijk :-).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 18:01

Dat idee heb ik ook, ja.
Als ik zie hoe Wilsophie op Marloes1g reageert, bekruipt mij bovendien het gevoel dat ze tot het bondgenootschap van Wilsophie en ineke-kitty behoort.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 18:26

Ik vrees dat Wilsophie ons weer eens de rug heeft toegekeerd met de middelvinger omhoog en blakend van eigenwaan. Want na mijn vraag krijg ik geen enkel antwoord.

(En ik kreeg tussendoor nog een bericht dat mijn idee over Marloes1g als behoren tot het bondgenootschap van de zusters in de dwaasheid onjuist was. Excuus in dat geval.)

Marloes1g schreef:De apostel Petrus was een wijze man en die zegt in 1Petrus 3 vers 21|
'Want hiertoe zijt gij geroepen dewijl ook Christus voor ons geleden heeft ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt navolgen'.
Vers 23: 'Die als Hij gescholden werd niet wederschold en als Hij leed niet dreigde, maar gaf het over aan Dien Die rechtvaardiglijk oordeelt'.

Dit is dus de Geest van Christus volgens Zijn Woord.
Voeten wassen ipv oren wassen!

Gescholden is hier dacht ik nog niet.

Er staat ook in de bijbel: "Laten wij dan niet langer elkander oordelen, maar komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven." (Romeinen 14:13)
Helaas zijn mensen als Wilsophie en ineke-kitty juist zo vreselijk sterk in dat ergernis geven. Ineke-kitty gaat prat op haar anti-intellectualisme, en als je dan eens wat verder vraagt, geeft ze geen verantwoording want dan is ze allang weg. Dat ergert mij mateloos. En als ik Wilsophie eens een vraag stel die het puntje van een zaak raakt, doet ze ook ineens net alsof ze gek is. (Zie hier)
Het is dit patroon: je stuit op iets vreemds, iets waarvan je haren overeind gaan staan, en dan ga je daar natuurlijk over doorvragen. Door erover te communiceren kom je immers tot beter wederzijds begrip, nietwaar? Tenminste, dat is een mogelijkheid. Maar dan zijn ze plotseling niet thuis!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 dec 2013 18:29

Boekenlezer schreef:Dat idee heb ik ook, ja.
Als ik zie hoe Wilsophie op Marloes1g reageert, bekruipt mij bovendien het gevoel dat ze tot het bondgenootschap van Wilsophie en ineke-kitty behoort.

??? Je mag over wat anders beginnen omdat je zelf de draad kwijt bent, maar ik was dat ook al.
Want waar gaat dit nog over?
Welke vraag en welk bondgenootschap van de zusters? Ik moet er wel om lachen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 dec 2013 18:33

Gescholden is hier dacht ik nog niet.

Er staat ook in de bijbel: "Laten wij dan niet langer elkander oordelen, maar komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven." (Romeinen 14:13)
Helaas zijn mensen als Wilsophie en ineke-kitty juist zo vreselijk sterk in dat ergernis geven. Ineke-kitty gaat prat op haar anti-intellectualisme, en als je dan eens wat verder vraagt, geeft ze geen verantwoording want dan is ze allang weg. Dat ergert mij mateloos. En als ik Wilsophie eens een vraag stel die het puntje van een zaak raakt, doet ze ook ineens net alsof ze gek is. (Zie hier)
Het is dit patroon: je stuit op iets vreemds, iets waarvan je haren overeind gaan staan, en dan ga je daar natuurlijk over doorvragen. Door erover te communiceren kom je immers tot beter wederzijds begrip, nietwaar? Tenminste, dat is een mogelijkheid. Maar dan zijn ze plotseling niet thuis!

Wie had het over schelden dan? Je had het toch over Marloes? Je hebt al zovaak je niet bereid vraagt om vragen te herhalen of om iets duidelijk te stellen omdat een ander je niet begrijpt. Joh ik ben er klaar mee. Want zo kom je nooit tot wederzijds begrip. Jij was niet thuis toen ik vroeg om iets nog even te herhalen. Nou joh dan niet.
Ik ben nog steeds "thuis" hoor en loop nergens voor weg. Kletskoek en een bekende tactiek die op mij geen indruk meer maakt, misschien wel op anderen.
succes met deze "tactiek".

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 11 dec 2013 19:36

Ik ga sowieso niet in op mensen die mij bepaalde kwalificaties toeschrijven.
Het getuigt alleen maar van machteloosheid, en zoals een vloek die geen doel treft zegt de Bijbel, en zoek zelf maar op waar DAT staat.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 11 dec 2013 19:39

Sorry boekenlezer voor de verwarring maar ik kan nog steeds niet quoten.
Mijn vraag was dus gericht aan Ineke-Kitty in verband met het uitsluitend handelen en spreken vanuit de Geest van Christus. (Waar ik dus nog geen antwoord op heb gekregen)

En wat betreft dat schelden: Daar lopen sommige topics van over en er zijn terecht dus vele bladzijden verwijderd in de afgelopen dagen.
Dus nogmaals heel duidelijk: Hoe valt dit te rijmen met de voorschriften van Paulus en Petrus en van de Heere Jezus zelf: Uw naaste liefhebben als Uzelf?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 11 dec 2013 19:48

Marloes

Ik heb al eens uitgelegd Wie mijn Naaste is, en ga dat niet weer herhalen.
En ja, in wandel door Gods Geest.
Velen hier op het forum reageren vanuit het vlees, en daar wens ik me niet mee in te laten.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 11 dec 2013 19:52

... met dank aan Faramirs opmerking hieronder ...
Ik verwijder het maar, het dient geen nut.
Laatst gewijzigd door Rozijn op 11 dec 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 dec 2013 19:54

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb dit topic geopend omdat ik wat meer wou weten waarom men zo dacht. Hettys heeft daar mijn inziens goed antwoord op gegeven. Dat er verder over het onderwerp gepraat wordt is prima, en kan ook heel leerzaam zijn. Maar ik heb dit topic niet geopend zodat mensen vetes kunnen uitvechten.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 20:00

ineke-kitty schreef:Ik ga sowieso niet in op mensen die mij bepaalde kwalificaties toeschrijven.
Het getuigt alleen maar van machteloosheid, en zoals een vloek die geen doel treft zegt de Bijbel, en zoek zelf maar op waar DAT staat.

"Bepaalde kwalificaties toeschrijven", maar je kan toch niet beweren dat ik dat deed in mijn reactie op jou. En die daarop volgende reactie ook niet. Ik kan je zelfs vertellen dat ik wel eens dingen denk, die ik maar achterwege laat om te typen.
Mijn zojuist genoemde reacties dagen alleen maar uit tot wat meer zelfreflectie. Maar zo te zien doe jij daar niet aan. De manier waarop jij dat weigert, maar ondertussen wel anderen hooghartig de les leest, komt uitermate arrogant en liefdeloos over.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2013 20:02

Marloes1g schreef:Sorry boekenlezer voor de verwarring maar ik kan nog steeds niet quoten.
Mijn vraag was dus gericht aan Ineke-Kitty in verband met het uitsluitend handelen en spreken vanuit de Geest van Christus. (Waar ik dus nog geen antwoord op heb gekregen)

Oké, bedankt voor de duidelijkheid. Dan vond ik je vraag wel terecht.

Terug naar “[Religie] - Open forum”