Ik vrees dat Wilsophie ons weer eens de rug heeft toegekeerd met de middelvinger omhoog en blakend van eigenwaan. Want na mijn vraag krijg ik geen enkel antwoord.
(En ik kreeg tussendoor nog een bericht dat mijn idee over Marloes1g als behoren tot het bondgenootschap van de zusters in de dwaasheid onjuist was. Excuus in dat geval.)
Marloes1g schreef:De apostel Petrus was een wijze man en die zegt in 1Petrus 3 vers 21|
'Want hiertoe zijt gij geroepen dewijl ook Christus voor ons geleden heeft ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt navolgen'.
Vers 23: 'Die als Hij gescholden werd niet wederschold en als Hij leed niet dreigde, maar gaf het over aan Dien Die rechtvaardiglijk oordeelt'.
Dit is dus de Geest van Christus volgens Zijn Woord.
Voeten wassen ipv oren wassen!
Gescholden is hier dacht ik nog niet.
Er staat ook in de bijbel:
"Laten wij dan niet langer elkander oordelen, maar komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven." (Romeinen 14:13)
Helaas zijn mensen als Wilsophie en ineke-kitty juist zo vreselijk sterk in dat ergernis geven. Ineke-kitty gaat prat op haar anti-intellectualisme, en als je dan eens wat verder vraagt, geeft ze geen verantwoording want dan is ze allang weg. Dat ergert mij mateloos. En als ik Wilsophie eens een vraag stel die het puntje van een zaak raakt, doet ze ook ineens net alsof ze gek is. (Zie
hier)
Het is dit patroon: je stuit op iets vreemds, iets waarvan je haren overeind gaan staan, en dan ga je daar natuurlijk over doorvragen. Door erover te communiceren kom je immers tot beter wederzijds begrip, nietwaar? Tenminste, dat is een mogelijkheid. Maar dan zijn ze plotseling niet thuis!