Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Waarom?00110111 schreef:ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg
mona schreef:?:|
<<<quote="00110111">>>>ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg[/quote>>>Waarom?
00110111 schreef:Maar goed. Wat ik er zo van zie werkt contact leggen met Boven, die zalving die ik eerder noemde, controle, goede kijk op zaken/wijsheid het beste
00110111 schreef:
Niet altijd, of uit een soort van dwang maar het is denk ik een OT gewoonte van de joden begrepen toegepast. De regel gold daar dat de naam van God niet uitgesproken mocht worden. Op sommige momenten vind ik dat inderdaad prettiger.
Neem echt een heel rijk iemand als voorbeeld. Op een of andere manier werkt dat ook niet om de naam van zo iemand teveel uit te spreken.
noah schreef:iemand schizofreen is, of autisme, of hoogbegaafd, of wat dan ook. Dat zijn conclusies die ik nu soms denk te kunnen opmaken uit reacties...Het gaat toch om verloren zonen en dochteren, allemaal beschadigd en gekwetst door de zonden.
Bambi schreef:En aan ons allemaal mankeert wel wat.
marnix schreef: <<<<<<00110111 schreef:
Niet altijd, of uit een soort van dwang maar het is denk ik een OT gewoonte van de joden begrepen toegepast. De regel gold daar dat de naam van God niet uitgesproken mocht worden. Op sommige momenten vind ik dat inderdaad prettiger.
Neem echt een heel rijk iemand als voorbeeld. Op een of andere manier werkt dat ook niet om de naam van zo iemand teveel uit te spreken.>>>>>>
Hm, voor mijn gevoel wringt dat juist met het feit dat God door Jezus onze Vader is en wij zijn kinderen. Als je als kind de naam van je vader niet durft te zeggen of het voelt prettiger om het niet te doen is dat toch wel bijzonder. Als je dat prettiger vindt, waarom dan? Wat is er onprettig aan het noemen van Zijn naam?
Later kreeg het gevoel/gedachte, dat ik het nog iets beter uit moest leggen.
(Zo werkt dat dus!)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten