Dit topic gíng ooit over het hebben van een binnenkamer...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2013 11:07

Nee, we kunnen niet op ons gebed vertrouwen, maar toch is het heeeeel belangrijk dat we het doen! :mrgreen:

Ik kan dus gewoon ook bidden: 'tralalalala!!'

Het maakt immers toch niet uit want we weten niet wat we bidden moeten.

Zeg dan gewoon eerlijk dat je de Bijbel er liever buiten laat en dat je gewoon WILT bidden ! ](*,)

maaarten

Berichtdoor maaarten » 18 aug 2013 11:17

mohamed schreef:Nee we weten niet wat we bidden moeten en we kunnen er niet op vertrouwen, maar toch is het heeeeel belangrijk dat we het doen! :mrgreen:

Zeg dan gewoon eerlijk dat je de Bijbel er liever buiten laat en dat je gewoon WILT bidden ! ](*,)

Jij moet niet over de Bijbel beginnen als je zoveel oproepen tot gebed uit de Bijbel naast je neerlegt door ze te negeren of weg te redeneren met onzinnig redeneringen. Zoek eens voor de grap op biblija het woord 'bidden' op en kijk hoe vaak je door heel de Bijbel opgeroepen wordt om te bidden! Dan kun je vanuit andere Bijbelteksten wel met allerlei vage redeneringen aan komen zetten om met schijnbaar Bijbelse redeneringen om niet te bidden. De Bijbel zelf trekt die conclusie echter helemaal niet en roept des te meer op tot gebed. Ook de auteur van Hebreeën, die uitgebreid schrijft over Jezus als Hogepriester roept aan het eind van zijn brief gewoon op om voor hem te bidden (Hebr 13:18).

Als je niet wil bidden, omdat je een onchristelijk godsbeeld hebt, moet je dat zelf weten, maar je moet niet de Bijbel gaan verdraaien om dat goed te praten.....

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 18 aug 2013 11:33

mohamed schreef:Van mij mag je bidden met gevouwen handen tot je erbij neervalt, maar ik vertrouw op de Hogepriester en op zijn gebed.
1a2b3c schreef:Ahummm, er is toch niemand die zegt dat je op je eigen gebed moet vertrouwen???
mohamed schreef:Nee, we kunnen niet op ons gebed vertrouwen, maar toch is het heeeeel belangrijk dat we het doen! :mrgreen:

Ik kan dus gewoon ook bidden: 'tralalalala!!'

En ook is er niemand die gezegd heeft dat het niet belangrijk zou zijn om op DE Hogepriester te vertrouwen.

Tralala 'bidden' lijkt me weinig zinvol, nogmaals: laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God. Fil.1:6. (niet vergeten: Uw wil geschiedde!)

1 Tes.5: 17 Bid zonder ophouden.
mohamed schreef:Zeg dan gewoon eerlijk dat je de Bijbel er liever buiten laat en dat je gewoon WILT bidden !
Het is mooi dat het één het ander niet uitsluit, maar zelfs als dat wel zo zou zijn dan nog zou helemaal geen geheim zijn dat ik WIL bidden.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 11:45

mohamed schreef:Ik kan dus gewoon ook bidden: 'tralalalala!!'

Tralalalala is het beste gebed wat je bidden kunt. Ik weet nog wel toen ik net bekeerd was en ze zaten maar over dat spreken in tongen, ik snapte er geen hout van, dus ik deed het meisje naast me maar na en die zei echt serieus de hele tijd lalalalala en ik maar thuis: lalalalala en ik dacht: hoe begrijpt de Heer dat toch allemaal? Ooh wat een ellende zeg.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 aug 2013 12:21

maaarten schreef:
Wat doe je dan met alle passages in de Bijbel die oproepen om te bidden?

Noem ze eens dan! En dan wel de passages onder het nieuwe verbond en niet allerlei wetmatigheden voor de Joden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 aug 2013 12:23

coby schreef:Ik kan dus gewoon ook bidden: 'tralalalala!!'

Tralalalala is het beste gebed wat je bidden kunt. Ik weet nog wel toen ik net bekeerd was en ze zaten maar over dat spreken in tongen, ik snapte er geen hout van, dus ik deed het meisje naast me maar na en die zei echt serieus de hele tijd lalalalala en ik maar thuis: lalalalala en ik dacht: hoe begrijpt de Heer dat toch allemaal? Ooh wat een ellende zeg.

Wat een armoe als je niets anders aan de Heer te melden hebt dan lalalala is dit tongentaal?
Ben blij dat ik dat niet spreek. De Heer zou kunnen vragen, waar zit je verstand dat ik je gegeven heb.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 12:30

Wilsophie schreef:Wat een armoe als je niets anders aan de Heer te melden hebt dan lalalala is dit tongentaal?
Ben blij dat ik dat niet spreek. De Heer zou kunnen vragen, waar zit je verstand dat ik je gegeven heb.

Hahaha dat hing aan de kapstok, ja weet ik veel , ik was net bekeerd en ze zeiden dat dat tongentaal was. Zal wel dan nam ik aan, maar het was alleen wat gelalalala hoor. Ik zing niet zo vaak meer lalalalala voor de Heer. Wie weet mist Hij het wel, het kwam uit een goed hart.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 aug 2013 12:31

Wilsophie schreef:
Wat een armoe als je niets anders aan de Heer te melden hebt dan lalalala is dit tongentaal?

De suggestie om 'tralalala' te bidden komt van het figuur met de naam mohamed, waar je het keer op keer zo hartelijk mee eens bent. Kijk maar bovenaan deze pagina.
Door foutief quoten gaf iemand aan dat dit van Coby kwam...

En als je volgens jou toch nergens om hoeft te vragen, is tralalala toch ook goed?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 aug 2013 12:33

:?: :?:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2013 12:43

mohamed schreef:Ik kan dus gewoon ook bidden: 'tralalalala!!'

coby schreef:Tralalalala is het beste gebed wat je bidden kunt. Ik weet nog wel toen ik net bekeerd was en ze zaten maar over dat spreken in tongen, ik snapte er geen hout van, dus ik deed het meisje naast me maar na en die zei echt serieus de hele tijd lalalalala en ik maar thuis: lalalalala en ik dacht: hoe begrijpt de Heer dat toch allemaal? Ooh wat een ellende zeg.

Nee, niet lalalalala maar tralalalala. :mrgreen:

maaarten

Berichtdoor maaarten » 18 aug 2013 13:21

Wilsophie schreef:Noem ze eens dan! En dan wel de passages onder het nieuwe verbond en niet allerlei wetmatigheden voor de Joden.

Zomaar een greep uit het NT...

1 Thess 5:13
"bidt zonder ophouden,"

Eph 6:18
"En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen;"

Jud 1:20
"Maar gij, geliefden, bewaart uzelf in de liefde Gods, door uzelf op te bouwen in uw allerheiligst geloof en door te bidden in de heilige Geest,"

1 Joh 5:16
"Als iemand zijn broeder ziet zondigen, een zonde niet tot de dood, moet hij bidden en God zal hem het leven geven"

Jak 5:16
"Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt."

Jak 1:5
"Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden."

1 Petr 4:7
"Het einde aller dingen is nabijgekomen. Komt dus tot bezinning en wordt nuchter, opdat gij kunt bidden."

Moet ik nog doorgaan? Als jij en mohammed het nu nog niet snappen, dan moeten jullie Jak 1:5 maar eens in de praktijk brengen!

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 18 aug 2013 13:31

...
Laatst gewijzigd door Byte op 18 aug 2013 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2013 16:12

Ik heb ze al geciteerd, blijkbaar heb je er overheen gelezen tijdens het bidden voor de vrede.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 17:08

mohamed schreef:Wanneer ik per abuis eens tijdens het gebed bij de buren kwam binnenvallen voelde ik niks van de liefde Gods moet ik eerlijk bekennen. Het was meer een gevoel van 'als blikken konden doden was je dood' en god verhoedde als ik zondags voorstelde een stukje te gaan fietsen.

Ik kreeg eens een preek naar m'n hoofd omdat ik op zondag was gaan fietsen, vond 1 dienst op een dag wel voldoende. Had natuurlijk moeten zeggen dat ik aan het bidden was op de fiets.

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Dit topic gíng ooit over het hebben van een binnenkamer.

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 17:16

Hahahahaha de titel van het topic is veranderd. Nee ik heb geen 'binnenkamer'.

Terug naar “[Religie] - Open forum”