Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Byte schreef:Hoi ,
Een zwart gat van dichtbij bekijken ? Kan dat dan......
Byte schreef:Kansberekening prima maar het probleem is dat het niet bij 1 toeval blijft.
Het is toeval op toeval op toeval op toeval....etc
Byte schreef:k ging ervan uit dat de wetenschapper namens de wetenschap spreekt of zijn dit allemaal uitspraken op een persoonlijke titel en geloven die wetenschappers dit dan maar weten het niet zeker ?
Lock&Stock schreef:Ja hoor, als je maar niet té dichtbij komt.
Toen de eerste zelf voortplantende simpele cel ontstond was volgens mij het hek van de dam. Evolutie is geen toeval.
Uitspraken van wetenschappers die niet wetenschappelijk kunnen worden onderbouwd (zoals het al dan niet bestaan van God) zijn per definitie op persoonlijke titel.
Lock&Stock schreef:En als was het toeval op toeval op toeval, het universum is onvoorstelbaar groot. Meer sterren dan zandkorrels op alle stranden he, dat is echt heeeel groot. Ik weet niet zeker of je je dat beseft.
Byte schreef:Wat voor afstand versta jjj onder te dichbij?
Op welk moment van de tijdlijn die jullie geloven gebeurde dit?
Mortlach schreef:Nou, de waarnemingshorizon is een vrij harde grens.
Wilsophie schreef:ken je de werking van het licht. Weet je dat het licht omgebogen wordt door de lichtdrager? Dat is misschien geen kennis, maar geloof, maar zelfs de wetenschap weet dit.
Wilsophie schreef:De mens ziet niet wat hij ziet, al denkt hij te zien wat voor ogen is, maar dat is bedrog.
Zelfreflectie, ik las gister in één ingehouden adem een boekje uit van ene Tim Keller op basis van een tekst uit Korinthiërs, en het was weggegooid geld.
De man zei met de hand in de Bijbel wat iedereen had kunnen zeggen, maar dan vanuit een andere invalshoek. Geleuter over zelfreflectie enz...het leek wel een kleuterboekje. Daar worden christenen mee doodgegooid of opgepimpt.
Maar dat is geen wedergeboorte. Dat is geen nieuw leven. Dat is humanisme en al die andere ismen.
Descartes en vele anderen bakten er niets van. Alles is ijdelheid zegt de Prediker, het is dwaasheid en daarom is mijn denken ondergeschikt niet aan wat ik beleef of wat ik zie want dat levert onzekerheden op, maar is mijn denken ondergeschikt aan de leiding van de Heilige Geest en dan bedenk je de dingen Die Boven zijn waar Christus is.
"niet op aardse zekerheden
in de wijsheid van de nacht
licht in leugen onderhouden
en door schepsels zijn bedacht
hoeven wij ons te begeven
omdat Hij Zijn Geest ons geeft
Die slechts wil dat Zijn genade
nu al krachtig wordt geleefd.
Laat ons nu het nieuwe leven leven
uit en in geloof
niet op wat wij ZIEN vertrouwen
maar op Woord der Waarheid bouwen
En voor aardse wijsheid doof
Leven, leven, leven uit geloof.
Bartje schreef:
maar wat mij steeds duidelijker word is dat jullie (L&S en Mortlach) ontzettend religieus zijn en onzettend veel geloof hebben.
Bartje schreef:maar dan deze vraag kan een wetenschapper wetenschap bedrijven zonder filosofie?
Bartje schreef:nou het is best simpel, een voorbeeld: kinderen doen een spel en daar zijn regels aan verbonden, nu ziet iemand dat hij in moeilijkheden komt en veranderd de regels op een slinkse wijzen zodat het hem het beste uitkomt.
Bartje schreef:en is wetenschap ook niet de waarheid opzoeken ook al staat het ons niet aan?
Bartje schreef:voorbeeld: een wetenschapper wilt bewijzen dat iets levenloos iets levend kan voort brengen.
echter wat hij vergeet is dat hij het intelligentie is dat het doet en niet het levenloze object.
Bartje schreef:en dan nog iets waarom leert de mens haast niks van zijn geschiedenis en vallen wij vaak in de zelfde fout (het zij telkens in een ander verpakking)?
Lock&Stock schreef:
Bla bla bla, wanneer ga jij ons eens uitleggen hoe GPS werkt in dat Bijbelse Wereldbeeld van je?
Wilsophie schreef:
Was ik niet van plan meneer Bl`h.
Lock&Stock schreef:
Weet ik, daarnaast is het ook onmogelijk, maar dat terzijde...
schelpje3 schreef:Nee, want in een holle aarde heb je geen GPS nodig.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten