Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Misschien is het goed om dit in je achterhoofd te houden voordat je aan het rekenen slaat.
Jvslooten schreef:]()
Mortlach schreef:Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.
Mortlach schreef:O ja, dat is waar. Het staat niet in de Bijbel, dus bestaat het niet. En al die arme scherpschutters maar voor niets compenseren als ze op een doel mikken... (en dan toch raken, heel vreemd!)
Mortlach schreef:Het topic is helaas gesloten, maar ik kan het toch niet laten om dit in te brengen ter overweging.
Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corioliseffect
Dit is de verklaring voor de afbuiging van de baan van een voorwerp dat beweegt binnen een roterend systeem. (zoals de aarde)
In dit geval gaat het me specifiek om dat effect in de ballistiek. Het is namelijk zo dat extreem-langeafstandsschutters (scherpschutters in het leger, bijvoorbeeld) moeten compenseren voor dit effect, willen ze doelen op grote afstand raken.
Nu is dus de vraag hoe je dit verklaart als je gelooft dat de Aarde stilstaat. Bij een stilstaande aarde zou dit effect namelijk niet moeten optreden, maar dat doet het dus blijkbaar wel. Het is een zeer reeël effect waar schutters echt rekening mee moeten houden.
Is het Satan die niet alleen lichtstralen, maar ook kogelbanen afbuigt? Dat zou zeer vreemd zijn, omdat hij er dan in principe voor zorgt dat de schutter mis schiet. (en het lijkt mij redelijk aan te nemen dat Satan dat niet doet om het leven van het doelwit te redden).
Iemand een suggestie?
Mortlach schreef:Je mag me natuurlijk altijd pb-en met je ontkenningantwoord.
Schreef WilsophieAdam leefde 130 jaar toen Seth kwam en werd zelf 930 jaar tot aan de zondvloed kom ik uit op totaal 1656 jaar tot aan 2464.
Van de vloed tot het verbond met Abraham is 427 jaar Abraham was niet de oudste. En Sem was ook niet de oudste. En ik denk dat er een probleem is met Egypte waar alles dubbel werd geteld en zo komt de 430 jaar uit Galaten 3 vers 17 overeen met de helft dus 215 jaar.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten