Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 11:58

Klopt niet vSlooten.

Antoon begint bij 4026 en ik begin bij 4120
Maar de geboorte van Abraham die heb ik op 2112 en in jouw berekening van internet dus staat de geboorte op 2137 jaar en dat kan niet vanaf die 5508 jaar. Die getallen daartussen kan ik niet terugvinden in de Bijbel.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 feb 2014 11:58

Misschien is het goed om dit in je achterhoofd te houden voordat je aan het rekenen slaat.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 feb 2014 12:01

v. slooten

Misschien is het goed je aan Gods Woord te houden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 12:02

Nee ik gebruik gewoon de Bijbel want Wikipedia of Christipedia is allemaal ingebracht door allerlei mensen, ik hecht daar geen waarde aan.
Bovendien is mijn engels heel slecht. :oops:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 12:05

Jvslooten schreef:Misschien is het goed om dit in je achterhoofd te houden voordat je aan het rekenen slaat.

Daar was ik toch op gevallen in de hollow earth? Ik hoop dat je nog gelooft dat Petrus over het water liep?
Want alles gaat om geloof en niet om bewijzen en ik geloof de Bijbel ook in de Chronologische tijdrekening.
Van internet wat plempen kan iedereen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 feb 2014 12:20

](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2014 17:41

Het topic is helaas gesloten, maar ik kan het toch niet laten om dit in te brengen ter overweging.

Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corioliseffect

Dit is de verklaring voor de afbuiging van de baan van een voorwerp dat beweegt binnen een roterend systeem. (zoals de aarde)

In dit geval gaat het me specifiek om dat effect in de ballistiek. Het is namelijk zo dat extreem-langeafstandsschutters (scherpschutters in het leger, bijvoorbeeld) moeten compenseren voor dit effect, willen ze doelen op grote afstand raken.

Nu is dus de vraag hoe je dit verklaart als je gelooft dat de Aarde stilstaat. Bij een stilstaande aarde zou dit effect namelijk niet moeten optreden, maar dat doet het dus blijkbaar wel. Het is een zeer reeël effect waar schutters echt rekening mee moeten houden.

Is het Satan die niet alleen lichtstralen, maar ook kogelbanen afbuigt? Dat zou zeer vreemd zijn, omdat hij er dan in principe voor zorgt dat de schutter mis schiet. (en het lijkt mij redelijk aan te nemen dat Satan dat niet doet om het leven van het doelwit te redden).

Iemand een suggestie?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 20 feb 2014 18:45

Jvslooten schreef:]( ](*,) )

Van Slooten, je weet toch zelf ook wel dat de bijbel door Mozes en anderen geschreven is in de SV vertaling :-oo ?

Maar afgezien daarvan lijkt mij de Masoretische chronologie wel het meest logisch, aangezien de Septuaginta een vertaling is. Maar de 'recente' wereldgeschiedenis zou beter passen in de Septuaginta vertaling. (nog afgezien van de prehistorie)

Mortlach schreef:Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.

Waar in de bijbel staat iets over een Coriolis-effect?
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2014 19:17

O ja, dat is waar. Het staat niet in de Bijbel, dus bestaat het niet. En al die arme scherpschutters maar voor niets compenseren als ze op een doel mikken... (en dan toch raken, heel vreemd!)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 20 feb 2014 20:00

Mortlach schreef:O ja, dat is waar. Het staat niet in de Bijbel, dus bestaat het niet. En al die arme scherpschutters maar voor niets compenseren als ze op een doel mikken... (en dan toch raken, heel vreemd!)

Tja, ik had ook al enige opmerkingen klaar over de luchtvaart, die zeker ook rekening moet houden met de vorm van de aarde, maar voor ik thuis was, was het topic gesloten. En ik dacht. ach ja, over de luchtvaart staat ook niets in de bijbel, en Satan houdt natuurlijk ook de hele luchtvaart voor de gek. Het gaat er helemaal niet over wat we waarnemen, maar alleen over wat er in de bijbel staat. Dat soort argumenten hebben dus totaal geen zin.

Maar dat is ook allemaal off-topic, Antoon gaat gelukkig nog wel uit van een bolle aarde, maar die denkt dan weer dat de zondvloed plaatsvond terwijl er piramiden gebouwd werden. Dat is ook wel heel bijzonder.

Ik vindt het creationisme trouwens bijna net zo wonderlijk als de holle aarde theorie.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 21:16

Mortlach schreef:Het topic is helaas gesloten, maar ik kan het toch niet laten om dit in te brengen ter overweging.

Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corioliseffect

Dit is de verklaring voor de afbuiging van de baan van een voorwerp dat beweegt binnen een roterend systeem. (zoals de aarde)

In dit geval gaat het me specifiek om dat effect in de ballistiek. Het is namelijk zo dat extreem-langeafstandsschutters (scherpschutters in het leger, bijvoorbeeld) moeten compenseren voor dit effect, willen ze doelen op grote afstand raken.

Nu is dus de vraag hoe je dit verklaart als je gelooft dat de Aarde stilstaat. Bij een stilstaande aarde zou dit effect namelijk niet moeten optreden, maar dat doet het dus blijkbaar wel. Het is een zeer reeël effect waar schutters echt rekening mee moeten houden.

Is het Satan die niet alleen lichtstralen, maar ook kogelbanen afbuigt? Dat zou zeer vreemd zijn, omdat hij er dan in principe voor zorgt dat de schutter mis schiet. (en het lijkt mij redelijk aan te nemen dat Satan dat niet doet om het leven van het doelwit te redden).

Iemand een suggestie?

Ja uiteraard, maar het topic is gesloten en dat is jammer. Maar ik ga er hier niet op in. Totaal offtopic.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2014 21:24

Je mag me natuurlijk altijd pb-en met je ontkenningantwoord.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 21:26

Adam leefde 130 jaar toen Seth kwam en werd zelf 930 jaar tot aan de zondvloed kom ik uit op totaal 1656 jaar tot aan 2464.
Van de vloed tot het verbond met Abraham is 427 jaar Abraham was niet de oudste. En Sem was ook niet de oudste. En ik denk dat er een probleem is met Egypte waar alles dubbel werd geteld en zo komt de 430 jaar uit Galaten 3 vers 17 overeen met de helft dus 215 jaar.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 21:29

Mortlach schreef:Je mag me natuurlijk altijd pb-en met je ontkenningantwoord.

Nee dat vragen zoveel mensen om per pb verder te gaan daar begin ik niet aan. Ik hoef niemand te overtuigen, het gaat me om de discussie. Je moet bij de beheerders zijn. De t.o. wist er zelf nauwelijks iets van af dus as hij vraagt om het te sluiten dan het zij zo, ik heb er nooit om gevraagd en Ineke had het topic ook een tijd geleden geopend en dat werd ook zomaar gesloten zonder dat zij dat vroeg.

antoon

Berichtdoor antoon » 21 feb 2014 11:13

Adam leefde 130 jaar toen Seth kwam en werd zelf 930 jaar tot aan de zondvloed kom ik uit op totaal 1656 jaar tot aan 2464.
Van de vloed tot het verbond met Abraham is 427 jaar Abraham was niet de oudste. En Sem was ook niet de oudste. En ik denk dat er een probleem is met Egypte waar alles dubbel werd geteld en zo komt de 430 jaar uit Galaten 3 vers 17 overeen met de helft dus 215 jaar.
Schreef Wilsophie

Dat is wat ik ook bedoel gewoon tellen en rekenen met de bijbelse getallen dan komen we er, nog even over het laatste
430 jaar inderdaad, dat staat er, ik zie het zo
215 jaar van belofte aan Abraham tot confrontatie Josef met Farao, daarna 215 jaar tot de uittocht

1943 Abrahamitisch verbond, Genesis 12:4 Abraham is 75 jaar.
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44
1513 Uittocht uit Egypte, 215 jaar nadat Jacob en zijn familie voor Farao stonden Exodus 12:40

Terug naar “[Religie] - Open forum”