PropertyOfJesus schreef: Het gaat inhoudelijk natuurlijk helemaal nergens over, modder gooien naar mij mag, ookal hoop ik die vijandigheid niet van mede Christenen, maar ik ga niet terug gooien.
Jammer dat je dat als moddergooien ervaart.
Maar zelfs dan: jouw stenen komen ook best hard aan. Je zegt dat je niet gaat teruggooien. Maar heb je je misschien afgevraagd waardoor er zulke reacties ontstaan? Zou het niet een beetje bij jezelf kunnen liggen?
PropertyOfJesus schreef: Het gaat niet om mij maar om Christus en God's Woord, liefde voor je naaste betekent ook het wijzen op zonden toch?
Kijk, dat is het moeilijke: jij bent er ´heilig´ van overtuigd dat het zonde is en dat jij geroepen bent om dat aan onwetende homo's te moeten openbaren.
Ook best veilig, want het gaat tenslotte over een 'zonde' waar je als hetero nooit in zult vallen.
Wat je zoet is niet echt liefdevol naast 'de zondaar' gaan zitten, maar je plakt hem jouw oordeel op en je verschuilt je er achter dat je zegt wat God zegt en dat jij de bedoeling van God met anderen volledig verstaat. En als iemand zegt door genade een levende relatie met Jezus Christus te hebben én homo is en 'doet', past dat niet in jouw beeld. Dat is prima en dat respecteer ik. Maar jij geeft een ander geen ruimte om zijn weg met God te gaan
PropertyOfJesus schreef: Ik weet dat ik nu de boeman ben, maar als het daar over gaat dan doe ik graag mee.
Die rol van martelaar past je echt niet. Iemand die hardop zegt waar hij in gelooft, is nooit een boeman. Wél iemand die zijn visie met veel hardheid door de strot van anderen drukt.