Islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Islam

Berichtdoor Yoshi » 22 nov 2015 12:06

Hartelijk dank Teus voor zo'n geweldig voorbeeld van dom christen extremisme. Je bent met vlag en wimpel geslaagd. Je toon wel aan dat je geen haar beter bent dan extremistische moslims. De parallellen zijn overduidelijk. Ook jij keert je nu tegen je mede christenen die het op bepaalde vlakken niet eens met jou en zet ze weg als dienaren van satan. En dat je zelf nog niet door hebt dan je een haatdragende extremist bent maakt het zo mogelijk nog hilarischer.

Wellicht dat het beheer van dit forum dan wel even jouw bijdrage door kan geven aan de autoriteiten want je bent een potentieel bommetje. Een gevaar voor de samenleving.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 22 nov 2015 12:25

Wat een politiek correcte zever allemaal... :(

De Bijbel zegt overigens dat de Islam van de satan /ante-christos is, want zelfs als een engel een afwijkende leer komt brengen, is het niet van God, maar van de opponent.
En dat het af wijkt en het Evangelie ontkent is over duidelijk.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 nov 2015 12:28

Wat de bijbel allemaal wel of niet over de islam zegt is interpretatie.
De islam komt namelijk uit de 6e/7e eeuw. Toen was het laatste bijbelboek al eeuwen op papier gezet.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 22 nov 2015 12:33

Yoshi schreef:Wat de bijbel allemaal wel of niet over de islam zegt is interpretatie.
De islam komt namelijk uit de 6e/7e eeuw. Toen was het laatste bijbelboek al eeuwen op papier gezet.

De Bijbel wijst elke afwijkende leer af, zodoende ook Islam, met de voetnoot dat zelfs wanneer een engel ... enz...
En al zou de Bijbel het niet afwijzen, dan faalt het op het vlak van consistentie met de Bijbel, waar het een vervolg op claimt te zijn.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 nov 2015 12:40

Alsof de bijbel een eenduidige verzameling boeken is. Alsof de bijbel net zoals de koran door een engel geciteerd is en vervolgens slechts opgeschreven door mensen. De vermenging tussen de islamitische schriftvisie en de neo-christelijke schriftvisie wordt steeds duidelijker.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 22 nov 2015 14:13

In jouw perceptie, kennelijk...

In mijn perceptie is de Bijbel zeker wel een eenduidige uhm... canon noemt men het wel.
De Koran is er iig niet consistent mee, daarom wijzen Bijbel-gelovenden het ook af als legitieme toevoeging aan de Bijbel.
Niet in de laatste plaats vanwege de ontkenning van het Evangelie natuurlijk.

De Koran en de Islam doorstaan de toets aan de Bijbel simpelweg niet.
Dat mensen het menen te moeten kunnen mengen is hun politiek correcte of oecumenische vooronderstelling, en dat mag.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2015 14:26

Jerommel schreef:De Koran en de Islam doorstaan de toets aan de Bijbel simpelweg niet.

Nee, nogal wiedes. Anders was Islam Christendom en andersom. Ik begrijp het nooit zo, dat mensen het nodig achten de heilige boeken van andere geloven met die van hun eigen geloof te vergelijken (en dan onvermijdelijk tot de conclusie komen dat die andere heilige boeken tekortschieten). Als ik de Bijbel afzet tegen de Boeddhistische wijsheid, dan klopt er ook geen hout van. Dat zegt alleen niet zo veel behalve dan dat het twee verschillende religies zijn...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 nov 2015 14:52

Yoshi schreef:Hartelijk dank Teus voor zo'n geweldig voorbeeld van dom christen extremisme. Je bent met vlag en wimpel geslaagd. Je toon wel aan dat je geen haar beter bent dan extremistische moslims. De parallellen zijn overduidelijk. Ook jij keert je nu tegen je mede christenen die het op bepaalde vlakken niet eens met jou en zet ze weg als dienaren van satan. En dat je zelf nog niet door hebt dan je een haatdragende extremist bent maakt het zo mogelijk nog hilarischer.

Wellicht dat het beheer van dit forum dan wel even jouw bijdrage door kan geven aan de autoriteiten want je bent een potentieel bommetje. Een gevaar voor de samenleving.

Ik heb hier werkelijk hardop zitten lachen :schaterlach: , je begrijpt er totaal niets van, wat een zielige prietpraat.
Ongemerkt heb je toch iets begrepen, ik ben inderdaad geen haar beter als wie dan ook maar het kenmerkt wel met je woorden dat jij je beter voelt dan een ander.
Dankjewel, dat je me nog een christen noemt!!!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2015 10:08

Spreeuw schreef:
Dat is toch niet zo moeilijk? In het christendom is God en de naaste liefhebben het grootste gebod, maar in de islam is Allah en de naaste liefhebben blijkbaar niet het grootste gebod. Dus moslimextremisten zijn wel degelijk moslims, maar priesters die hun kinderen misbruiken zijn geen (ware) christenen. Zie de voorgaande discussie.

Dat is maar de vraag. Gematigde moslims vinden zelf de IS'ers GEEN moslims. Maar jij als christen weet het vast beter.

Feit blijft dat het gaat om wat men benadrukt uit de Koran en wat niet. Velen benadrukken de vrede die er een belangrijke plek heeft, sommigen de haat. Prima als jij vindt dat als je het uit het zelfde boek haalt, je beiden moslims bent. Dan zijn alle misdaden die met de Bijbel in de hand zijn gepleegd ook door christenen gepleegd. En wat is dan precies je punt? Het zegt nog steeds niets over de religie. Maar goed, het is helemaal niet aan de orde. De IS wil Mekka slopen, de Kaaba vernietigen. Hét heiligdom voor moslims. Zegt wel genoeg...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 nov 2015 13:41

Mortlach schreef:Nee, nogal wiedes. Anders was Islam Christendom en andersom. Ik begrijp het nooit zo, dat mensen het nodig achten de heilige boeken van andere geloven met die van hun eigen geloof te vergelijken (en dan onvermijdelijk tot de conclusie komen dat die andere heilige boeken tekortschieten). Als ik de Bijbel afzet tegen de Boeddhistische wijsheid, dan klopt er ook geen hout van. Dat zegt alleen niet zo veel behalve dan dat het twee verschillende religies zijn...

Hoewel ik het in hoofdlijnen met dit schrijfsel van je eens ben:
de Koran zelf claimt het "derde testament" te zijn. Dan mag je toch verwachten dat de belangrijkste aspecten blijven bestaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2015 14:18

StillAwake schreef:Hoewel ik het in hoofdlijnen met dit schrijfsel van je eens ben:
de Koran zelf claimt het "derde testament" te zijn. Dan mag je toch verwachten dat de belangrijkste aspecten blijven bestaan.

Alleen gebruik je het 'tweede testament' om te bepalen wat de belangrijkste aspecten zijn... Zo lang je de Bijbel blijft gebruiken om de Koran tegen af te zetten, blijf je hetzelfde probleem houden.

Er zit ook een behoorlijk groot verschil tussen het oude en het nieuwe testament.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 23 nov 2015 14:24

Mortlach schreef:Alleen gebruik je het 'tweede testament' om te bepalen wat de belangrijkste aspecten zijn... Zo lang je de Bijbel blijft gebruiken om de Koran tegen af te zetten, blijf je hetzelfde probleem houden.

Er zit ook een behoorlijk groot verschil tussen het oude en het nieuwe testament.

Eens.
Belangrijk verschil is echter wel dat het NT het OT niet tegenspreekt (hoewel de interpretatie van wetten wel anders ligt)
De Koran spreekt echter zowel het OT als het NT tegen (waar het naar eigen zeggen het vervolg op is)...
Dat heeft er niks mee te maken dat ik de Koran beschouw vanuit christelijk oogpunt (wat neit eens juist is, omdat ik de Koran gelezen heb voordat ik dat was), dat is gewoon een redelijkobjectief na te gaan feit.
Iets wat Islamitische wetenschappers zelf ook zien, omdat ze de "eerdere boeken" inmiddels beschouwen als vervalsingen (wat Mohammed zelf (in elk geval in eerste instantie nog) niet deed).

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 23 nov 2015 15:08

Hier spreekt m.i. kennisgebrek en ongeloof.
Jammer.
Het resultaat is een lauw, relativistisch geloof.

Maargoed, misschien hebben 'we' geen oren meer om te horen...

Maarja, wat verwacht je, als 1 occultist een demoon channelt en dat dan uit roept tot "nog nieuwer testament".
En hij is ook niet de enige.
Meerdere religies zijn zo ontstaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 nov 2015 17:14

StillAwake schreef:Eens.
Belangrijk verschil is echter wel dat het NT het OT niet tegenspreekt (hoewel de interpretatie van wetten wel anders ligt)

Daar zijn de meningen toch over verdeeld, maar zelfs als je gelijk had, is het NT natuurlijk eeuwen (millenia) na het OT geschreven. Genoeg tijd dus voor de schrijvers van het NT om de oude variant eventjes in te zien zodat ze de boel konden gelijktrekken. Je bent trouwens wel erg mild met je bewoording dat 'de interpretatie' anders ligt. Een Jood zal zich totaal niet herkennen in het NT, waar het offer is verdwenen en God blijkbaar ineens uit 3 delen bestaat.

De Koran spreekt echter zowel het OT als het NT tegen (waar het naar eigen zeggen het vervolg op is)...
Dat heeft er niks mee te maken dat ik de Koran beschouw vanuit christelijk oogpunt (wat neit eens juist is, omdat ik de Koran gelezen heb voordat ik dat was), dat is gewoon een redelijkobjectief na te gaan feit.
Iets wat Islamitische wetenschappers zelf ook zien, omdat ze de "eerdere boeken" inmiddels beschouwen als vervalsingen (wat Mohammed zelf (in elk geval in eerste instantie nog) niet deed).

Het lijkt me inderdaad eerder een vervolg op het OT dan op het NT.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 23 nov 2015 17:16

Lijkt misschien, maar bij nadere inspectie is het eerder slordig erop voort geborduurd, en vermengd met lokale religieuze elementen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”