Wilsophie schreef:@ Schelpje ik lees deze uitspraak in de brieven van Paulus: "mij zijn alle dagen gelijk" en voor mij geldt dat ook zo.
Mag dat niet? Ik zal AL de dagen mijns levens verkeren in het Huis des Heeren staat er in de Psalmen, het is mijn positie for ever and ever.
Het mij zijn alle dagen gelijk, wordt anders bedoeld dan jij wellicht opvat.
Paulus predikte en evangeliseerde alle dagen.
God de Schepper heeft vastgelegd dat wij 6 dagen krijgen om ons werk te doen. De rustdag wordt dus door Hem Zelf apart gezet. Wetenschappelijke studies wijzen inmiddels uit hoe schadelijk de 24uurs economie voor het welzijn is.
Ik neem mijn woonwijk maar als voorbeeld. Het was hier op zondag rustig, ook de niet-christelijke mensen hielden zich aan bepaalde normen en waarden. Een enkeling waste zijn auto of wiedde zijn tuintje.
En nu? Met mooi weer hoor ik diverse muziekstijlen en radiostations door elkaar brullen, want muziek kan ik dit niet noemen. Ik ben wel eens geneigd om een CD van het Urker mannenkoor keihard erboven uit te laten schalen, maar dat lijkt me geen goed idee.
Intussen hoor je de boren, zagen en ander gereedschap.
Niet-christenen kijken naar christenen en zien hoe die de zondag ook rustig "vermallen". Er is nauwelijks onderscheid. En er is zeker geen respect. (meer)
Maar dat is voorzegd, je wordt een eenling, bespot. Af en toe begint het op de dagen van Noach te lijken

Het is dus schadelijker als een christen de zondag niet apart zet!
Gij geheel anders, weet je nog? En een voorbeeld!