mohamed schreef:Ach zo, nou, als ik niet zou worden gered dan had ik graag willen weten wat ik fout deed,
Mortlach schreef:In het gelijknamige boek krijgt Job ook een standje als ie de besluiten van God in twijfel trekt...
Welk vers en wat wil je daarmee zeggen?
mohamed schreef: maar wat is de zin van een hypothese?
Mortlach schreef:Het ging er mij om zichtbaar te krijgen of jij (omdat jij de enige bent die reageerde, waarvoor dank) toch meer om de beloning doet dan je zelf zegt/denkt. Als de beloning wegvalt, verander je je leven naar eigen zeggen behoorlijk drastisch.
Ja mijn leven verandert drastisch als mijn grote liefde mij verlaten zou, wat vreemd hé? Well, shoot me!

mohamed schreef:Door mij dergelijke vragen te stellen duw je mij in een hoek en ik ben best bereid om het duel met je aan te gaan, maar beloof je me dan op voorhand dat je niet gekwetst wordt als ik je ook in een hoek duw?
Mortlach schreef:Natuurlijk, het is een lastige vraag, maar het is geenszins mijn bedoeling je in een hoek te duwen. Wat je ook antwoordt, ik heb daar verder geen waardeoordeel over.
Dan moet je me de vraag niet stellen waar je WEL een waardeoordeel over hebt, want je ontneemt me dan elke kans een misverstand recht te zetten en daar heb ik een gloeiende hekel aan.