Lovely schreef:Ben je theoloog trouwens Rolf?
Ik heb het antwoord al. Deze vraag graag als niet-gesteld beschouwen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Galateia schreef:Rolf schreef:Jij ook al.
Waarom zijn jullie toch zo niewsgierig?
Omdat je er overduidelijk niet zelf mee te maken hebt in de dagelijkse praktijk. Of je hebt echt een vrouw die zich als een sloofje voor je voeten werpt... en dat allemaal maar pikt!
Trala schreef:Ik ben het eens met Rolf, en ja ik ben een vrouw.![]()
In de Bijbel staan namelijk argumenten voor het hoofd-zijn van de man c.q. de onderdanigheid van de vrouw die tijdloos zijn. Dat zijn de volgende argumenten:
1. de man is eerst geschapen, daarna de vrouw
2.Eva heeft het eerst van de vrucht gegeten, daarna Adam (maar Adam was wel verantwoordelijk!)
Giovannino schreef:Galateia deed weer een walsje![]()
Onderdanigheid is trouwens een woord met een lelijke bijsmaak. Toegewijd zou dan een iets juistere vertaling zijn.
esli schreef:Galateia schreef:Rolf schreef:Jij ook al.
Waarom zijn jullie toch zo niewsgierig?
Omdat je er overduidelijk niet zelf mee te maken hebt in de dagelijkse praktijk. Of je hebt echt een vrouw die zich als een sloofje voor je voeten werpt... en dat allemaal maar pikt!
Nou, Galateia dat ben ik echt niet met je eens. Ik ben het ook helemaal niet met Rolf eens, en ben en wil niet onderdanig zijn aan welke man dan ook, maar ik vind Rolf wel heel respectvol ten opzichte van vrouwen. Ook over relaties spreekt hij positief dat het goed is om gewoon alles in liefde en overleg te beslissen. Ik geloof dan ook helemaal niet dat hij een evt. vrouw als sloofje zal behandelen.
Giovannino schreef:@Rosalie: Dat onze natuurlijk levende boer en technicus Rolf zich niet altijd heel poetisch - lees: heel direct- uitdrukt, betekent niet dat hij respectloos is. Niet voor niks heeft hij deze topics geopend om met ons hiermee in gesprek te gaan. Je kunt het totaal niet eens zijn met zijn visie, maar Rolf is gewoon eerlijk over hoe hij denkt. En vanuit zijn visie gaat hij tamelijk gentle met vrouwen om, vanuit een stuk eergevoel nog wel
Riska schreef:Toevallig kreeg ik vandaag een PP-presentatie door. Ik laat hier de tekst volgen:Vrouw zijn.
In de Hebreeuwse Talmud, een boek waarin uitspraken staan gebundeld van rabbijnen, staat geschreven:
"Pas op dat je een vrouw nooit aan het wenen maakt,
want God telt haar tranen.
De vrouw werd geschapen uit de rib van de man...
niet uit zijn voet om haar te vertrappen,
niet uit zijn hoofd om haar meerdere te zijn...
maar uit zijn zijde,
om elkaars gelijke te zijn...
onder de arm,
om haar te beschermen...
en aan de kant van het hart
om haar te beminnen...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten