Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Juist. Gewoon jezelf zijn en vanuit je eigen overtuiging leven en mensen met interesse zullen je vanzelf vragen stellen.
We kunnen hier op dit forum wel eens een boeddhisme topic openen waarbij mensen neutrale vragen kunnen stellen (ontdaan van hatelijke meningen bedoel ik dan) en waar een passend antwoord te vinden is. Ik ben wel nieuwsgierig in ieder geval en leren kan nooit kwaad.
ineke-kitty schreef:Net zomin als een christen aan een zinzoeker de vraag zou stellen of hij/zij de Here Jezus Christus al aangenomen heeft als zijn/haar Verlosser.
Toch zinloos nietwaar, om zo'n vraag te stellen?
ineke-kitty schreef:Inderdaad. Ik ben het volkomen eens met de apostel Petrus.
mealybug schreef:Sorry, maar in de eerste regel staat al zo'n grof scheldwoord...
ND schreef:Er is een categorie die in het jargon wordt aangeduid met reli-gekkies, mensen die bevangen lijken door een godsdienstwaan.
ND schreef:Maar dan reageert er opeens een tante Truus van de biblebelt met de mededeling: als je je nu niet bekeert, ga je voor eeuwig verloren’
ND schreef:Het is nog beter te luisteren naar de vraag achter de vraag, vult Van der Toorn aan.
ND schreef:Zo kom je bij het hart van evangelisatie: je gaat naast mensen staan en ziet ze niet als een evangelisatieobject.
ND schreef:Elke christen moet eens nagaan hoeveel ongelovige vrienden hij heeft, daagt de Agapè-medewerker uit. ‘Weinig vermoed ik. Veel christenen zitten op een christelijke school, hebben christelijke vrienden, vieren christelijke feestjes en gaan op een christelijke vakantie. Zo kom je niet in contact met gewone mensen.’
naamloos schreef:Maar misschien moeten christenen eerst eens leren om elkaar te accepteren met al hun verschillen i.p.v. elkaar te bestrijden.
Dat komt ook zo idioot over op de niet-christenen, en terrecht
ineke-kitty schreef:JeeWee: " vertel ze hoe Hij jouw leven zin geeft....."
Aha. Een soort van persoonlijk getuigenis dus.
Nee, ik vertel ze dat ze EERST het Koninkrijk moeten zoeken, en dat hen daarna alles bovendien geschonken zal worden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten