Jvslooten schreef:Ik had gewoon totaal niet het idee dat ik naar het Paasverhaal aan het kijken/luisteren was.. volgens mij zei Beau aan het begin dat iets van 54% van alle Nederlanders niet meer weet wat het Paasverhaal is.. ik begrijp nu ook een beetje hoe dat komt. Ja, iets met Jezus en een kruis, liefde en verraad. Dat was ook alles wat ik er wijs uit kon worden. Verder vond ik de liedjes inhoudsloos en het acteerwerk heel matig. Ik vind sowieso niet dat dit de manier is om met het Paasverhaal om te gaan, maargoed. Vanmorgen was Biblija.net iv.m. met de drukte tijdelijk niet bereikbaar, dus misschien heeft het toch nog iets uitgewerkt. Dat hoop ik dan maar.
Op zich snap ik dat wel. 20 jaar geleden was ik waarschijnlijk ook totaal geschokt bij zoiets. Of erger. (maar dat weet ik niet zeker)
Ik vond de liedjes juist goed gekozen en zeker niet inhoudsloos. Persoonlijk denk ik wel dat mensen zoals jij, en zoals heel veel mensen, de moderne poëzie zoals vertaald in het Nederlandse lied, niet geschikt vinden om het paasverhaal te vertolken, welk lied je ook kiest. (misschien heb ik het mis) Terwijl andere Nederlanders juist helemaal volschieten omdat ze iets bijzonders hebben met zo'n lied, Het kan juist mensen in deze tijd echt raken. (in tegenstelling tot een oud verhaal)
Nu valt het bij mij wel mee, maar ik vond het gewoon prachtig dat daarvoor de hele stad werd gebruikt, en ik heb wel iets met Simone Kleinsma.
Dus heel veel mensen denken in deze tijd niet meer alleen aan eieren, een paashaas en bloemetjes, maar (dankzij the passion) ook aan een lijden, verraad en inderdaad, liefde.