Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilspohie schreef:Zo zie je maar dat je zorgen maken of bidden om wat danook niets toevoegt aan de lengte van ons leven.(dat betekent het)
Marnix schreef:Volgens mij verwar je "je zorgen te maken, bezorgd te zijn" met "bidden". Bidden heeft namelijk niet zozeer wat te maken met je zorgen maken. Je kan ook bidden om dingen waar je je geen zorgen om maakt. Met zorgen maken verleng je je leven niet.... als je eten hebt word je leven wel verlengd t.o.v. wanneer je geen eten hebt. Jezus leert dus dat we ons niet bezorgd hoeven te maken over wat we zullen eten omdat God geeft wat we nodig hebben. En tegelijkertijd leert Hij ons wel bidden om en danken voor ons dagelijks brood. Niet bezorgd, waar in afhankelijkheid van Hem en in verwachting dat Hij voor ons zorgt.
Wilsophie schreef:Als je eten hebt wordt je leven wel verlengd? Hoe bedoel je dat?
Waar leert God ons bidden en danken voor het dagelijks brood?
In het Onze Vader?
En als we dat brood al hebben ontvangen? Wat dan?
Bambi schreef:Mattheüs 15:36 En Hij nam de zeven broden en de vissen, en als Hij gedankt had, brak Hij ze, en gaf ze Zijn discipelen; en de discipelen gaven ze aan de schare.
Bambi schreef:Mattheüs 15:36 En Hij nam de zeven broden en de vissen, en als Hij gedankt had, brak Hij ze, en gaf ze Zijn discipelen; en de discipelen gaven ze aan de schare.
mealybug schreef:Het brood IS de zegening, waarvoor dank gezegd wordt.
Volgens mij is NL het enige land ter wereld waar gebeden wordt om de zegening van het voedsel, wat je je daar ook bij voor mag stellen, want alleen personen kunnen gezegend worden
Jvslooten schreef:
Jammer dat je toen nog geen lid was Mealybug.. dan had je dit allemaal al lang geweten![]()
mealybug schreef:
Het brood IS de zegening, waarvoor dank gezegd wordt.
Volgens mij is NL het enige land ter wereld waar gebeden wordt om de zegening van het voedsel, wat je je daar ook bij voor mag stellen, want alleen personen kunnen gezegend worden
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten