Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 25 aug 2013 12:48

geloof schreef:Ik heb mijn gebruikersnaam gewijzigd in 00110111. Die andere vond ik niet zo prettig.

Waarom niet gewoon je eigen naam?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

00110111

Berichtdoor 00110111 » 25 aug 2013 12:56

Als ik de bewegingen zie die u/jij kan maken. (zal wel jij zijn op dit forum). Volgens mij zit het hem in wel of niet gebruik van het geestelijke oog. Veel of sommige mensen hebben daar een blokkade op zitten.

--Nu kan ik voorzichtig worden wat ik inhoudelijk ga zeggen, maar nu doe ik dat niet

Dit kan zijn een heel neerbuigend oordeel van omgeving en zelf in stand gelaten. Of dwang in verband het moeten zijn van christelijk door iemand zelf of anderen toegepast. Te weinig kennis leidt tot een probleem. Een veelgebruikte en uitgemeten tekst op sommige plaatsen, terecht:

Hosea 4
6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Met andere woorden dat ik herken heeft het te maken met dat zaken helder zijn voor iedereen als ze even hun licht aangooien. Maar er is iets bijzonders aan de hand met die daad.

Àlá, maar ik hoop dat we rustig verder discussiëren.

Daarom zei ik dit 2 of 3 posts hiervoor:
Bij reactie op het volgende en zo verder lijkt mij de beste manier om te praten.

Zo loopt het wel prettig. Ik los dat op door aan te sturen op een rustige en prettige conversatie.

@Teus weet ik veel is goed zo

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 25 aug 2013 19:31

00110111 schreef:Als ik de bewegingen zie die u/jij kan maken. (zal wel jij zijn op dit forum). Volgens mij zit het hem in wel of niet gebruik van het geestelijke oog. Veel of sommige mensen hebben daar een blokkade op zitten.

--Nu kan ik voorzichtig worden wat ik inhoudelijk ga zeggen, maar nu doe ik dat niet

Dit kan zijn een heel neerbuigend oordeel van omgeving en zelf in stand gelaten. Of dwang in verband het moeten zijn van christelijk door iemand zelf of anderen toegepast. Te weinig kennis leidt tot een probleem. Een veelgebruikte en uitgemeten tekst op sommige plaatsen, terecht:

Hosea 4
6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Met andere woorden dat ik herken heeft het te maken met dat zaken helder zijn voor iedereen als ze even hun licht aangooien. Maar er is iets bijzonders aan de hand met die daad.

Àlá, maar ik hoop dat we rustig verder discussiëren.

Daarom zei ik dit 2 of 3 posts hiervoor:

Zo loopt het wel prettig. Ik los dat op door aan te sturen op een rustige en prettige conversatie.

@Teus weet ik veel is goed zo

Ik snap er geen pepernoot van.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 25 aug 2013 20:24

[quote=Byte]Ik snap er geen pepernoot van.[/quote]

Het ligt in zoiets als dat als je opeens ook bij een overleg zit van een aantal mensen. Dan is de communicatie ook niet meteen duidelijk en lijkt op chinees zogezegd.

Ik vind de dingen die ik noemde een interessante discussie. Goed dat iemand dus zegt het niet te begrijpen. Of wel kan ook. Want dan valt het er ook over te hebben.

Ik denk dat het begrip ''geestelijke oog'' onbekend is. Of niet?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2013 22:41

De opmerking dat uw teksten rechtstreeks uit google translate lijken te komen is al eerder gezegd en daar sluit ik me bij aan. Bent u wellicht een buitenlander die de reacties vertaalt?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 22:47

mohamed schreef:De opmerking dat uw teksten rechtstreeks uit google translate lijken te komen is al eerder gezegd en daar sluit ik me bij aan. Bent u wellicht een buitenlander die de reacties vertaalt?

Ik dacht dat jij een buitenlander was. Je kunt je naam nog niet eens goed spellen.
Edit o sorry mijnheer generaal, u bedoel ik.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2013 23:23

mohamed schreef:De opmerking dat uw teksten rechtstreeks uit google translate lijken te komen is al eerder gezegd en daar sluit ik me bij aan. Bent u wellicht een buitenlander die de reacties vertaalt?

coby schreef:Ik dacht dat jij een buitenlander was. Je kunt je naam nog niet eens goed spellen.
Edit o sorry mijnheer generaal, u bedoel ik.

De naam is goed gespeld hoor er zijn wel meer Mohameds met enkel 'm' zoals bijvoorbeeld Mohamed El-Zawahiri en Mohamed ElBaradei. En of ik buitenlander ben hangt af van je definitie, niet volgens mijn paspoort en als Fries zijnde heb ik geen Google translate nodig om mijn Nederlandse zinnen te vormen.
Laatst gewijzigd door mohamed op 25 aug 2013 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 aug 2013 23:24

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 aug 2013 00:33

mohamed schreef:De naam is goed gespeld hoor er zijn wel meer Mohameds met enkel 'm' zoals bijvoorbeeld Mohamed El-Zawahiri en Mohamed ElBaradei. En of ik buitenlander ben hangt af van je definitie, niet volgens mijn paspoort en als Fries zijnde heb ik geen Google translate nodig om mijn Nederlandse zinnen te vormen.

Oh nooit geweten, dacht dat dat voor de gein was. Ik doelde meer op je Marrokaanse paspoort.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

00110111

Berichtdoor 00110111 » 26 aug 2013 06:47

ok

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 26 aug 2013 16:07

Ok
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 aug 2013 16:31

Ik probeerde de grap uit te leggen, zal ze voortaan in het LOLtopic zetten. :D

00110111

Berichtdoor 00110111 » 26 aug 2013 19:53

Ik wilde eigenlijk al eerder meer zeggen door die eerdere korte post van mij te wijzigen, maar er kwam iets tussen.

@ bambi
Ik vind wat je zei wat taalstreberig overkomen. Maar om één of andere reden was ik pasgeleden met taal bezig en kwaad kan het volgens mij niet om deze internetpagina even te absorberen en een boekje te kopen. :lol: Wel meer mensen zijn zo taalstreberig. Dan kan ik voortaan in ieder geval zo rommelig schrijven op taalnivo 4f-strak http://www.nederlandsetaaltest.nl/neder ... a-etc.html :-P. Nu kom ik bij de verschillende tests steeds één eronder uit op één of andere manier. Volgens mij heeft alleen mohamed het recht om taalstreberig te zijn onder de huidige stand van zaken. Trouwens nog steeds waardevol waar je op wees. Feitelijk paste ik het wel zo toe. Maar helemaal lekker zat dat mij niet.

Maar zonder een taalarsenaal kan ik ook wel gewoon even wat geordender schrijven.. [of tot het zover is]
Maar interessant om het zo eens even te hebben over zaken als het geestelijke oog.
Wat zou een goed beginpunt zijn?
Wat ervaar jij of anderen op dat punt als erover nagedacht? Wat is de voorstelling, ervaring omschrijving erbij van anderen. Of gevoel, gedachte, (...). Zijn er lezers die kunnen zeggen of ze zoiets als een ''geestelijk oog'' bij zichzelf kunnen signaleren ergens en hoe dit functioneert? Wat erdoor waargenomen of ervaren als het ware?
Laatst gewijzigd door 00110111 op 26 aug 2013 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 aug 2013 21:14

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 26 aug 2013 21:47

p:)q Ja, ik kan het wel. En misselijk van mij dat ik zo'n opmerking daarover maak naar jou toe. :? ugh, veel smilies gebruik ik nu.

Ik noemde de opsomming die je citeerde expres wat meer ''in de knop'' ter bevestiging of niet door anderen. Dan kan zoiets zeker wel gezegd worden.

bambi schreef:Ik vind dat je daar ook emoties nog wel aan toe kan voegen.
Vaak gaat de boodschap van God tegen je emoties in.
Als ik me bijv. ergens druk om maak en God geeft me de boodschap: "Hou je maar rustig, 't komt allemaal wel goed." Dan gaat die boodschap lijnrecht tegen mijn emoties in. Vroeger luisterde ik er dan niet naar. Dan dacht ik: "Wàt, hou je rustig? 't Is toch niet normaal wat er gebeurd is?" Om achteraf te moeten beseffen, dat God gelijk had.

Daar heb ik wel mee geleerd. Als ik nu iets meemaak wat me emotioneel uit balans haalt, vraag ik eerst aan God wat ik ermee moet en hóóp zelfs dat Hij zegt: "Maak je niet druk."

Emoties, ja ook zo'n voorbeeld.

Ik denk dat het in dit geval juist wel een goed idee is in de zin van wat je zei:
bambi schreef:En waar ga je de fout weer in? Als je niet zegt wat je zelf denkt, maar een vraag stelt ( en dan waarschijnlijk gaat denken, hoe wij zoùden kunnen denken daarover).

Omdat ik de kennis van zaken heb en kijk op zaken om ervoor te zorgen dat bij een conversatie als deze niemand eindigt met twijfel of het oordeel bijvoorbeeld schizofreen te zijn. Dat is een reëel gevaar bij zo'n onderwerp. Dit heerst op het moment als een soort van ziekte. Zonder dat het zeggen van dat soort dingen terecht is. Het is een ziekte te noemen véél en véél storender dan in het ergste geval bij zo'n gesprek iets makkelijk recht te zetten bij iemand van binnen. Ik denk dat veilige omstandigheden bij zoiets van belang zijn. Maar dan moet ik wel dat vertrouwen krijgen. Met de 3e tot 5e zin hiervoor stel ik al een soort van veiligheid. Ookal noem ik dit erbij.

[[[later toegevoegd]]] Of iets anders dat geen verbetering is maar een verslechtering.

waarschijnlijk gaat denken, hoe wij zoùden kunnen denken daarover

Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt. Of alleen per indruk. Maar zoiets of zo denk ik niet/maakt niet uit dat je het zei.

Boven noem je communicatie met Boven. Kun je een exacte gang van zaken beschrijven hoe dat dan in zijn werk gaat?
Dus 1. ...
2.....
3....
En hoe weet je zeker dat je met God (of een dienaar van Hem, Hij is De Almachtige, Koning, een engel) communiceert?

Terug naar “[Religie] - Open forum”