Eist Jezus je hele leven op?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Eist Jezus je hele leven op?

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2012 19:09

mohamed schreef:Is dat zo? Volgens mij staat er:

'Als u volmaakt wilt zijn, ga dan heen, verkoop wat u hebt, en geef het aan de armen....' Mat 19,21

Oftewel als je volmaakt wil zijn en Jezus NIET nodig hebt om je onvolkomenheden aan te vullen moet je die dingen doen om rechtvaardig te worden voor God. Voorts neem ik het je niet kwalijk dat je denkt dat het onmogelijk is om Jezus te volgen, want dat is nou eenmaal een hardnekkig misverstand wat niet uit te roeien is.

Mortlach schreef:Als je goed leest zie je dat ik nergens zeg dat het onmogelijk is, alleen dat het onmogelijk is volledig aan de Bijbelse norm op te leven. Jouw kijk op die tekst lijkt me niet juist. Alleen al het koppelen van 'volmaakt zijn' en 'Jezus niet nodig hebben' lijkt me uiterst dubieus. En daarmee vervalt je gehele bezwaar

Wat jij zei is dat als je 100% voor Jezus wilt gaan je je oog moet uitrukken wat je tot zonde verleidt en al je spullen verkopen en dat is gewoon niet waar.

Mat 19
16 En zie, er kwam iemand naar Hem toe en die zei tegen Hem: Goede Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te hebben?
17 Hij zei tegen hem: Waarom noemt u Mij goed? Niemand is goed behalve Eén, namelijk God. Maar wilt u tot het leven ingaan, neem dan de geboden in acht.
18 Hij zei tegen Hem: Welke? Jezus zei: U zult niet doden; u zult geen overspel plegen; u zult niet stelen; u zult geen vals getuigenis afleggen;
19 eer uw vader en moeder; en: u zult uw naaste liefhebben als uzelf.
20 De jongeman zei tegen Hem: Al deze dingen heb ik in acht genomen van mijn jeugd af; wat ontbreekt mij nog?
21 Jezus zei tegen hem: Als u volmaakt wilt zijn, ga dan heen, verkoop wat u hebt, en geef het aan de armen, en u zult een schat hebben in de hemel; en kom dan en volg Mij.
22 Toen de jongeman dit woord gehoord had, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.

Deze man vroeg niet hoe hij een volgeling van Jezus kon worden maar wat voor goeds hij moest doen om het eeuwige leven ZELF te verdienen. Het moge duidelijk zijn dat hij geenszins van doel was om Jezus te volgen, nee, hij wilde volmaakt zijn en het zelf voor volle 100% doen, terwijl niemand gerechtvaardigd wordt (Rom 3,20) uit de werken van de wet. Kortom, wat je zegt klopt niet, maar ga vooral door met je kruistocht tegen Jezus en het vroege christendom.
Mortlach schreef:Maar goed, misschien is dat wel waar JeeWee het over heeft: Jezus volgen, totdat hij iets vervelends van je vraagt, zoals al je spullen verkopen...

Dat vraagt hij niet, want de aarde is van God en wij hebben alles in bruikleen. Jammer dat ik dit steeds weer moet herhalen, terwijl je wel begrip kan opbrengen voor roomsen die zich verzetten tegen leugens en onwaarheden over jullie kerk.

mohamed schreef:Nergens in de Bijbel staat dat wij alles moeten verkopen om Jezus te kunnen volgen, dat is een grote leugen die mensen onterecht bij Christus vandaan houdt.

Mortlach schreef:Dat is jouw mening en dat recht heb je. Ik vermoed dat je die regel verkeerd interpreteert, zoals hierboven aangegeven. Dat is mijn mening en dat recht heb ik dan weer.

Een mening is een opmerking zonder gedegen onderbouwing en aangezien ik mijn bewering heb onderbouwt en jij niet, verkondig niet ik, maar jij een mening.
Laatst gewijzigd door mohamed op 13 okt 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2012 19:17

Vervelend is dat he, dat je maar 1 laag aan quotes mag/kan gebruiken in je post..... Kan dat niet eens aangepakt worden?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2012 19:22

Faramir schreef:Vervelend is dat he, dat je maar 1 laag aan quotes mag/kan gebruiken in je post..... Kan dat niet eens aangepakt worden?

Dat kon eerst wel, maar dat hebben ze veranderd, inderdaad vervelend.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 21:22

Faramir schreef:Vervelend is dat he, dat je maar 1 laag aan quotes mag/kan gebruiken in je post..... Kan dat niet eens aangepakt worden?

Inderdaad het bemoeilijkt zeer de discussie.
VERITAS VOS LIBERABIT.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 okt 2012 21:25

Ik heb wat reacties gelezen.
En ik kan weer beter begrijpen waarom zoveel niet-christenen sch*tziek worden van kerkmensen.
De simpele vraag was of Jezus je hele leven eist.
Jezus vraagt álles van ons en niet een beetje.
En dat lukt niet. Frustreert dat?
Hoe ga je er mee om, persoonlijk, als je tot die conclusie komt?
Of kom je niet tot die conclusie?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2012 21:31

JeeWee schreef:De simpele vraag was of Jezus je hele leven eist.

Ik kom wel tot de conclusie dat ik nooit de ideale of perfecte christen zal zijn, ook nooit ben geweest. Ik loop dagelijks tegen mijn eigen tekortkomingen aan. Ik wil mijzelf echter wel verbeteren en soms lukt dat ook nog. :)
En soms lukt het ook helemaal niet.Dat hoort een beetje bij het menselijke leven denk ik, en ja, dus ook bij het leven van een christen.

Maar ik doe op mijn manier mijn best en een ander zal dat op zijn manier doen en misschien objectief gemeten een veel betere christen zijn. Toch denk ik dat de intentie voor God heel belangrijk is en dat hij zowel vergeving geeft indien oprecht gevraagd alsook genadig is en mild in zijn oordeel.

Jezus vraagt alles, ik ben echter niet in staat om alles te geven. Deels omdat ik dan zelf niet kan functioneren deels ook omdat ik verplichtingen heb tegenover mijn vrouw, mijn werk, vrienden enz enz.

Ik ben slechts mens en in mijn mens zijn probeer ik Christus te volgen en dat gebeurd met vallen en opstaan. Het leven is niet zwart/wit maar vol met prachtige kleuren en afwegingen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 21:32

JeeWee schreef:Ik heb wat reacties gelezen.
En ik kan weer beter begrijpen waarom zoveel niet-christenen sch*tziek worden van kerkmensen.
De simpele vraag was of Jezus je hele leven eist.

Ongelovigen moeten niet zeuren als ze hier zo nodig op een Christelijk forum willen zijn hebben zij zich maar aan te passen en respect te hebben voor de Christelijk waarden en normen;zo niet weg wezen dan. :-# :-# :-# :-# :-# (:)8
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2012 23:47

Faramir schreef:Ik kom wel tot de conclusie...

... met prachtige kleuren en afwegingen.

Kijk, en dit vind ik nou een interessant antwoord, omdat het oprecht is en het probleem niet probeert te negeren of goed te praten. Dank voor het delen, Faramir.

Verder heb ik het wel gehoord, ik voel mij niet bepaald welkom in dit topic, dus ga gerust zonder mijn inbreng verder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 14 okt 2012 11:19

Velen menen dat zij een deel van het werk zelf moeten doen.
Zij hebben Christus vertrouwd wat de vergeving van hun zonden betreft, maar nu proberen zij in eigen kracht op de juiste manier te leven.
Zulke pogingen lopen op niets uit. Jezus zegt: “Zonder Mij kunt u niets doen”.
Onze groei in genade zijn allemaal afhankelijk van onze verbinding met Christus.
Alleen door omgang met Hem, dagelijks en zelfs ieder uur door in Hem te blijven kunnen wij in genade toenemen.
Hij is niet alleen de Oorsprong van ons geloof, maar ook de Voleinder.
Christus is de Eerste en de Laatste.

De vraag: “Hoe blijf ik in Christus?” Het is op dezelfde wijze als u Hem eerst hebt aangenomen.
“Nu gij Christus Jezus, de Here, aanvaard hebt, wandelt in Hem.” Kolossenzen 2: 6.
“De rechtvaardige zal uit geloof leven.” Hebreeën 10: 38.

U hebt uzelf aan God gegeven, om helemaal van Hem te zijn, om Hem te dienen en te gehoorzamen, en u hebt Christus als uw Zaligmaker aangenomen. U was zelf niet in staat om verzoening te bewerkstelligen voor uw zonden en uw hart te veranderen.
Maar u hebt uzelf aan God overgegeven, want u was ervan overtuigd, dat Hij ter wille van Christus dat allemaal voor u had gedaan.
Door het geloof worden we Christus eigendom, en door het geloof moet u nu opgroeien in Hem.
Het is een zaak van geven en nemen.
U moet alles geven uw hart, uw wil, uw bereidwilligheid. U moet uzelf aan Hem geven in het gehoorzamen aan al Zijn eisen.
Maar u moet tegelijk alles ontvangen: Christus, Zijn zegeningen in alle volheid, Zijn aanwezigheid in uw hart, uw sterkte, uw gerechtigheid, uw eeuwige Helper om kracht te krijgen om te gehoorzamen.

Een leven in Christus is een leven vol rust. Misschien is er geen gevoel van extase, maar er is wel een blijvend, vredig vertrouwen. Uw hoop is niet gevestigd op uzelf, maar op Christus. Uw zwakheid is verenigd met Zijn kracht, uw onwetendheid met Zijn wijsheid, uw zwakheid met Zijn blijvende macht.

U moet dus niet zien op uzelf, en uw gedachten moeten zich niet met uzelf bezighouden, maar u moet zien op Christus. Laat uw geest zich bezighouden met Zijn liefde en met de schoonheid en volmaaktheid van Zijn karakter.

Als Christus in ons hart woont, zal Hij “zowel het willen als het werken” Filipenzen 2: 13, in ons bewerken.
We zullen doen wat Hij deed. Wij zullen dezelfde geest openbaren. En als wij Hem op deze manier liefhebben en in Hem blijven, “dan groeien wij ... in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.” Efeziërs 4: 15.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2012 13:19

Faramir schreef:Ik kom wel tot de conclusie...

... met prachtige kleuren en afwegingen.

Mortlach schreef:Kijk, en dit vind ik nou een interessant antwoord, omdat het oprecht is en het probleem niet probeert te negeren of goed te praten. Dank voor het delen, Faramir.

Verder heb ik het wel gehoord, ik voel mij niet bepaald welkom in dit topic, dus ga gerust zonder mijn inbreng verder.

Tja jammer dat je dat zo ervaart want dat was geenszins de insteek en als ik ook uit ieder topic wegblijf waar ze niet zeggen wat ik wil horen kan ik mijn account wel opzeggen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”