Ik lees dat aan ons heidenen die tot geloof gekomen zijn geen last wordt opgelegd.
Om de link te trekken naar de zondag: is 1 dag 'terug geven' aan God, 1 dag rusten een last?
Beste mw, ik wil even kwijt dat ik als nieuweling op dit inmens grote forum onmogelijk alles kan teruglezen.
En daaraantoevoegend is geen enkel Bijbels onderwerp een uitgekauwd onderwerp.
En nieuwe forumleden kunnen zeker vanuit hun geloofsbeleving een gezonde licht op het onderwerp werpen.
En hoezo voor iemand opnemen die alleen maar overal aan het oordelen is in topics.
Mensen gewoon wegjaagt.
Ik zou als moderator daar maar wat aandacht aan besteden.
Met hartelijke dank.
Wilsophie: Ewan is op zoek naar een bijbelste onderbouwing voor iets. Ik verwijs hem (!) door naar eerder volgeschreven topics, omdat daar ook veel uit te leren valt, hem 'verbiedt' hem niet om dit nieuwe topic te openen en open te houden . Veel mensen hebben deze discussie al eerder gevoerd en gaan hem niet voor de 3e, 4e of 5e keer aan. Wil Ewan dus meer weten over de bijbelse onderbouwing dan is het raadzaam ook die topics een doortenemen. Ik verplicht dus geen enkele nieuweling om eerdere topics door te nemen, ik raad het alleen aan.
Ik neem het niet alleen op voor Schelpje, ik leg alleen uit waarom (naar ik vermoed) zij om een slotje vraagt. Door niet mijn collegamoderator te vragen om een slotje (ik ben in dit gedeelte tenslotte geen moderator maar gewoon gebruiker) neem ik het dus ook op voor Ewan en niet alleen voor Schelpje. Misschien zou er dus nu opgehouden kunnen worden met Schelpje onnodig aan te vallen. Overigens mag je je opmerkingen over oordelen ook in je eigen zak steken.
En nu ontopic. En echt ontopic, want het topic stevent alweer behoorlijk af op verplaatsing of slotje ivm offtopic gaan.
En ik ben heel benieuwd naar de het antwoord op de volgende vragen:
- wat betekent de opdracht van God om 1 dag in de week te rusten voor jou?
- wat betekent het voor jou dat God de straf op de zonde heeft overwonnen?