schelpje3 schreef:
Sja, toch is het zo. Er zitten hier vele mensen die dit volledig kunnen onderschrijven, maar die reageren vrijwel niet meer. Alleen per p.b.
Maar ik kan het me wel voorstellen hoor, dat er zo over gedacht wordt, ik luister regelmatig naar diensten van allerlei kerken en zo wordt het idd verkondigd. Mensen, kom in beweging, bekeert u.
De rechts reformatorisch leer verkondigt echter dat mensen dood liggen. Hoe zou een dode kunnen opstaan ? Dat is het verschil tussen die kerken.
En dan kun je mij hier wel op aanvallen, dat ik zo eigenwijs ben, of zwaar in de leer, maar dit is zo als het week in week uit wordt gepredikt in de reformatorische kerken.
Dus ga daar dan evangeliseren.[/quote]
De rechts reformatorisch leer verkondigt echter dat mensen dood liggen. Hoe zou een dode kunnen opstaan?
Ef.5:14 Daarom zegt Hij: Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
Joh.5:25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De tijd komt en is nu dat de doden de stem van de Zoon van God zullen horen, en dat wie hem horen, zullen leven.
Mensen, kom in beweging, bekeert u.... Als mensen dit uit zichzelf zeggen zou je niet hoeven luisteren maar het is God Zelf die het zegt: Mar.1:15 en Hij zei: De tijd is vervuld en het Koninkrijk van God is nabijgekomen; bekeer u en geloof het Evangelie. (die oproep staat ruim 300 keer in de Bijbel)
Je kunt horen en lezen, tot zulk soort mensen zegt God die dingen. We zijn geen stokken en blokken.
Deut.30:19 Ik roep heden de hemel en de aarde tot getuigen tegen u: het leven en de dood heb ik u voorgehouden, de zegen en de vloek! Kies dan het leven, opdat u leeft, u en uw nageslacht.