En wat kunnen wij er nu aan doen, dat dat gaat veranderen

Bidden & vasten voor ons land??
In gesprek gaan met mensen ???
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
TheKeimpe schreef:Nee! Nee! Die mensen hebben een voorbeeld nodig wat het leven in Christus inhoud en dat noemen we de 'dankbaarheid' in de prediking. Maar ja je weet het die ontbreekt.
Hoe kun je leven uit dankbaarheid als je nooit tot Christus bent gekomen?
Maar zoals je weet ben ik niet tegen meer nadruk op het leven uit dankbaarheid.
TheKeimpe schreef:Dag mensen,
Ik ga (tijdelijk) weg uit oa dit topic.
Op rustige momenten denk ik hier teveel aan, en aankomende zondag is het bij ons Avondmaal. De rustige momenten die ik heb gebruik ik daarom liever om daarover na te denken dan om aan dit topic te denken.
TheKeimpe schreef:Dag mensen,
Ik ga (tijdelijk) weg uit oa dit topic.
Op rustige momenten denk ik hier teveel aan, en aankomende zondag is het bij ons Avondmaal. De rustige momenten die ik heb gebruik ik daarom liever om daarover na te denken dan om aan dit topic te denken.
gerritse schreef:Dag allemaal,
Hier wordt geschreven:
"hoeven wij dan niks te doen".
Laatst kreeg ik in een gesprek de volgende mening te horen:
"Wij hoeven niets te doen. Christus heeft alles gedaan".
Dat klinkt heel vroom, maar het is maar een deel van de waarheid. Toen Onze Heer Jezus riep :
"Het is volbracht",
had God door hem en had hij alles gedaan, wat van de kant van de Drieëenheid gedaan moest worden. Alleen God de Heilige Geest stond toen nog klaar om het werk te voltooien en vijftig dagen later begon ook híj.
Ons steeds meer vertellende over de schatten, die in Jezus waren besloten, begon de Heilige Geest ons terug te voeren naar God, omdat Jezus de onverbiddelijke muur tussen God en ons had kapotgemokerd.
Door het plaatsvervangend lijden van Jezus had God de hele wereld uitverkoren.
Romeinen 10 v 18 zegt:
"Mijn vraag is: Hebben (de mensen) de boodschap soms niet gehoord ?
Natuurlijk wel, want er staat : Hun roep klinkt over de hele aarde, hun woorden tot de uiteinden der wereld".
Deze eeuwige roep heeft alle mensen van alle tijden bereikt, ook hen, die God en Jezus niet gekend hebben, want Romeinen 2 v 14 volgende zegt, dat heidenen, die het beginsel van het geloof in hun hart dragen, in de grote dag van Jezus, (Matth 25), gerechtvaardigd zullen worden.
en anderzijds zegt Romeinen 1 v 20:
"Gods onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij zijn te verontschuldigen".
God heeft van het schip van de redding ´het touw toegeworpen naar de bolder in iedereens leven' .
Maar nu komt het:
2 Petrus 1 v 10 schrijft:
"Span u daarom des te meer in om uw roeping en uitverkiezing waar te maken, broeders en zusters".
Het is dus zo: als God het touw uitwerpt om ons bootje aan zijn reddend schip te bevestigen, zijn er velen, die dat touw niet eens grijpen of het door hun handen laten glippen of het verkeerd om de bolder heen leggen.
Maar wanneer je het grijpt, wanneer je met heel je hart hebt gezegd:
"Jezus, ik wil heel dicht bij u komen,
in uw nabijheid wil'k zijn.
Zo dicht bij u voel'k uw liefde stromen,
U maakt mij heilig en rein.
In de schaduw van de Allerhoogste
blijf ik onder uw vleugels, o Heer
Uw schaduw beschermt mij,
Uw troon is mijn toevlucht
U bent mijn leven en eer`,
dan betekent `je roeping waar maken`:
Je hele leven lang, met de hulp van de Heilige geest, waarmee je je wilt laten vervullen, er naar streven
- om door levensheiliging steeds dichter bij Jezus te komen, tot je uiteindelijk, volgens Romeinen 8 v 29 helemaal gelijk aan hem wordt.
- de zonde bestrijden,om maar dicht bij Jezus te blijven en zijn liefde door je heen te voelen gaan
- nooit uit zijn bescherming weglopen, nooit in de onbarmhartige zon van het onbeschutte leven komen, waar de kwade dingen zijn van ' de overste van de macht der lucht', ( Ef 2 v 2), ( satan).
- altijd bij Jezus de toevlucht zoeken.
Er is dus wel degelijk wat te doen.
Daag
Ger
maboc schreef:Ik ben zo vrij Riska (geheel buiten de orginele context) te citeren:Riska schreef:Gravo, een goed, genuanceerd stuk schrijf je.
Ik deel overigens de afwijzing van opwekkingsliederen/evangelische liederen.
Kortgeleden gaf een predikant in onze kerk (PKN) precies weer wat het verschil is tussen Psalmen/Gezangen en de opwekkings/evangelische liederen:
Bij psalmen en gezangen wordt bezongen dat God tot de mensen komt/is gekomen. Wat God voor ons doet/gedaan heeft.
Bij opwekkingsliederen wordt gezongen dat ik/de mens tot God kom.
En dat is een fundamenteel verschil. Wij zingen Gods lof, niet omdat wij God zoeken of gezocht hebben, maar omdat God ons heeft gezocht en elke dag opnieuw zoekt.
Het gaat mij om de vet gemaakte tekst.
Ik geloof echt dat God ons zoekt. Maar ik denk ook dat het 2 richting verkeer is. Terwijl God ons zoekt, moeten wij God zoeken. Anders kun je de rest van je leven in je bed liggen wachten tot God je gevonden heeft, zonder daar ook maar iets (geestelijk) voor te hebben hoeven doen. Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat je als mens wel open moet staan. Je moet wel gevonden willen worden. Want als God je heeft gevonden maar je wilt niet, denk ik niet dat je toch tot geloof komt.
Andersom gaat dat natuurlijk ook op denk ik. Als wij met alle macht God zoeken, maar God zou niet open staan voor ons (Is natuurlijk alleen maar denkbeeldig he) dan zullen wij God ook nooit vinden.
Ik denk zelf daarom dat het een wisselwerking tussen God en de mens is.
(Ik heb hier overigens geen Bijbels bewijs voor hoor, dit zijn mijn eigen kronkels)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten