Simile schreef:Right, hier gaat iets mis. Ik heb het niet over wetenschappelijke bewijzen of feiten. Ik heb het over een theorie die ik ergens in m'n hoofd had opgeslagen en waaraan ik dacht toen ik dit topic zag. Al schrijvend herinnerde ik me de bron en ik vind het altijd belangrijk deze te noteren. Het ging mij allerminst om de bron, het ging mij om de inhoud maar het enige waarop jullie reageren is de bron. Als jullie willen foeteren op Kent Hovind en zijn ideeën, begin daar dan een nieuw topic over. Om te voorkomen dat jullie nog harder struikelen zal ik m'n bericht herschrijven:
O, geen zorgen, ik herken de waanbeelden van Hovind ook wel als je zijn naam niet noemt.
Ik hoorde eens over het idee dat, voordat God de grote vloed heeft doen ontstaan, de aarde één geheel (geen platen)
Kan niet, aangezien 1 solide aardkorst direct tot platen zou worden gescheurd door de convectiestromen van het magma in de aardmantel. Dus hoe ga je dat verklaren? Geen convectiestromen de aardmantel? Dan mag je een hele hoop natuurwetten gaan herschrijven...
was met water in de hemel,
definiee 'hemel'
water op de aarde en water onder de aarde. Het water in de hemel zorgde voor een atmosfeer waarin planten en dieren uitzonderlijk goed konden leven en groeien.
Vreemd, want zoiets is dus gewoon na te bootsen in een lab, en hoeveel water je ook gebruikt, je plantjes gaan echt niet harder groeien. Je vraagt je ook af wat een kameel heeft aan water in de lucht.
Mensen werden toen, zoals de Bijbel vertelt, tegen de 1000 jaren oud.
Wat vreemd dat we daar dan geen overblijfselen van kunnen vinden....
Het water uit de hemel stortte neer waardoor de goede atmosfeer verdween en mensen een stuk minder oud werden (kijk maar naar de leeftijden vanaf de vloed, die dalen steeds verder).
Als er zoveel water uit de hemel zou komen vallen, zou de aarde dusdanig opwarmen dat alles letterlijk zou worden doodgekookt.
De aarde scheurde uiteen zodat het water binnenin de aarde naar boven kwam. Zo ontstonden aardplaten (aardbevingen), bergen en vulkanen.
Ook het water in de aarde is bijzonder heet en staat nogal onder druk. Vertel eens, geloof je ook dat het water van de aarde de kraters op de maan heeft veroorzaakt? Hovind namelijk wel...
Maar goed, voor de zondvloed waren er nog geen bergen? Echt? Dat is volgens mij zelfs Bijbels niet vol te houden.