Jvslooten schreef:Als je het niet erg vind plagieer ik even:
janpep schreef:Tussendoor vast gewoon kort door de bocht... Meen jij dat christenen de wet, die aan Israël gegeven is moeten houden? M.a.w. geldt zij ook voor de kerk? Het artikel praat daar in de gauwigheid gezien naar mijn idee omheen.
Het wekt de indruk of de wet wel belangrijk is, maar dat je hem niet meer hoeft te houden.
artikel schreef: ... Die wet is er nog wel, maar ik ben vrijgekocht door het bloed! ...
Betekent dit nu dat je vrijgesteld bent van het houden van de wet?
Of geldt de wet so wie so niet voor de christenen uit de heidenen?
De Here God heeft de wet echter niet gegeven om hem voor te lezen, maar opdat het volk zich zou houden aan alle inzettingen en verordeningen die daarin gegeven zijn. Het is toch niet zo dat deze alleen gelezen wordt opdat je van zonde overtuigd raakt, maar dat het niet meer van belang is om die verordeningen na te volgen, omdat het bloed je heeft vrijgekocht? Hoe zie je dat? Daarbij kan je nog betrekken dat de wet van het oude verbond wordt voorgehouden aan hen die in het nieuwe verbond leven. Tevens hetgeen ik opmerkte over wat in Handelingen 15 gezegd is. (de vraag: vers 5 en de reactie: vers 28-20)