Er staat ook: Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 1 Johannes 4:8
Hoe moeten we wat lezen???
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Cicero schreef:Er staat geschreven "Hij zal lachen als hun verderf komt."
Cicero schreef:Er staat geschreven "Hij zal lachen als hun verderf komt."
Ik zou op staande voet ongelovig worden en God de rug toekeren!
Galateia schreef:
Waar is 'er' en wie worden in die context bedoeld met 'hun'?
Cicero schreef:Wel eens Openbaring gelezen?
Het getuigt niet erg van Bijbelkennis als je zo'n tegenstelling maakt tussen Oud en Nieuw Testament. Het is theologisch ook nog eens discutabel omdat het mogelijk antisemitisme aanwakkert. (Nazitheologen deden precies hetzelfde als wat Riska doet: het OT als een onderontwikkelde fase van religie voorstellen.)
Riska schreef:Dat is een misvatting.
Ik geloof niet in een 'lieve Vader'.
Ik geloof in een God die Liefde is, dat is iets anders.
Daarnaast: misschien is het binnen de reformatorische kerken gebruikelijk om te blijven staan bij het OT.
Maar er is een NT - waarin Gods liefde duidelijk Zijn toorn en gramschap overstijgt.
Riska schreef:Ik denk niet zozeer aan Pinksteren - ik denk aan Goede Vrijdag en Pasen - dat God Zijn Zoon gegeven heeft opdat een IEDER die in Hem gelooft niet verloren ga...
Dat is een aanbod van genade, niet een God die lacht om verderf...
En daarom, met de verwijzingen naar OT-boeken die Cicero geeft, krijg ik vaak het gevoel dat men bij het OT blijft steken.
Riska schreef:Ik denk niet zozeer aan Pinksteren - ik denk aan Goede Vrijdag en Pasen - dat God Zijn Zoon gegeven heeft opdat een IEDER die in Hem gelooft niet verloren ga...
Dat is een aanbod van genade, niet een God die lacht om verderf...
En daarom, met de verwijzingen naar OT-boeken die Cicero geeft, krijg ik vaak het gevoel dat men bij het OT blijft steken.
Waarom val je er gelijk over als ik zeg dat het niet om Pinksteren gaat maar om Goede Vrijdag en Pasen? Je bent er iedere keer als de kippen bij om mij te betrappen of iets van ongeloof of raar geloof.Schelpje3 schreef:En waarom denk jij vandaag (!) niet aan Pinksteren ?
De uitstorting van de Heilige Geest niet belangrijk voor je ? Zegt het je niets ?
Riska schreef:Waarom val je er gelijk over als ik zeg dat het niet om Pinksteren gaat maar om Goede Vrijdag en Pasen? Je bent er iedere keer als de kippen bij om mij te betrappen of iets van ongeloof of raar geloof.
Voor mij is de omslag van OT naar NT gemaakt bij Goede Vrijdag en Pasen. Dat is HET feest binnen de kerk. Pinksteren is: Gods gave aan de mens om aan anderen te kunnen en mogen vertellen van de bevrijding van zonde en dood.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten